Cuntenutu
- Perchè i misgi ùn volenu manghjà d'estate
- Trichobezoari
- Alimentazione in cattivu statu
- Malatie
- u mo misgiu ùn manghja nè beie
Qualchì volta avemu avertitu chì i nostri misgi sò inappetitosi è cusì ci preoccupa di dumandassi: perchè u mo misgiu ùn vole manghjà? E cause chì ponu purtà à questu cambiamentu in u comportamentu di i nostri felini ponu esse da assai semplici à veramente seri, chì u veterinariu deve trattà immediatamente.
Sicondu a razza di u misgiu, certi esprimenu i so bisogni di manera chjara è visibile, cum'è cù i Siamesi, per esempiu. I tandu "soffrenu in silenziu" cum'è facenu i misgi Ragdoll. Cuntinuà à leghje st'articulu Expert Animal, induve ti demu alcune risposte chì puderianu spiegà perchè u vostru misgiu ùn vole micca manghjà.
Perchè i misgi ùn volenu manghjà d'estate
Durante l'estate hè ben cunnisciutu chì i misgi sò generalmente di solitu diminuite l'ingestione di alimenti. U calore è u fattu chì dormenu più ore in i lochi freschi ch'elli scoprenu facenu diminuì u so appetitu. Questa reazione hè accentuata se u misgiu ùn hà micca abbastanza acqua in a so funtana per beie per pudè stancià a so sete.
Ci sò e razze, ma sò esplicite in questu aspettu, chì ùn anu paura di cullà in u lavatu, o ancu in un rubinettu per leccallu in cerca di e preziose gocce d'acqua. Tuttavia, ci sò altre razze menu dinamiche chì sò assai dedicate à dorme è micca manghjà. cusì hè a sede principale unu di i motivi i più cumuni chì i nostri misgi ùn manghjanu micca. Sì sta attitudine hè ripetuta, hè un segnu chjaru chì ùn pigliamu micca bè cura di u nostru misgiu.
Trichobezoari
E palle di capelli intestinali chjamate trichobezoari sò a ragione a più cumuna chì u nostru misgiu ùn vole micca manghjà. Queste palle, chì a furmazione hè dovuta à l'ingestione accidentale di i capelli morti da u mantellu da u so mantellu mentre si lecca, sò a ragione principale di a riduzione di l'appetitu di i misgi.
Per evità tali sfere di capelli ci sò trè soluzioni assai facili. U primu hè spazzolamentu frequente di u gattu (in particulare durante u periodu di spargimentu). Questa azzione diminuisce parechje possibilità di furmazione di trichobezoar. U secondu hè di amministrà maltu per i misgi à u nostru felinu per prevene a furmazione di sfarenti sfarenti peli in u so corpu.
Infine, se ùn spazzulemu micca currettamente u gattu o ne maltemu, è e palle sò dighjà alloggiate in u so intestinu impedendu ch'ellu sia evacuatu currettamente (ciò chì provoca una fermata immediata di l'ingestione di alimenti), a soluzione serà di ingrassà una zampa nostra. cat cù paraffina farmaceutica. U ghjattu leccherà a zona grassa per caccià a paraffina ingurgendula. A paraffina hè un grassu artificiale chì nè u stomacu nè l'intestinu di u ghjattu ùn assimilanu. Dunque, tutta a quantità chì entra deve sorte, lubrificendu è trascinendu i trichobezei intestinali versu l'esternu.
Sì st'ultima soluzione ùn funziona micca, duvete purtà u vostru misgiu à u veterinariu immediatamente. A vita di u vostru misgiu hè in periculu!
Alimentazione in cattivu statu
A volte, senza sensu, demu cibu in cattivu statu à u nostru ghjattu. Di solitu accade cù cuntenitori di alimenti freschi aperti ore sane è lasciati fora di u frigorifero, o cù resti di i nostri alimenti esposti à u calore chì provoca a fermentazione è face chì l'insetti mettinu e so ova in dittu cibu putru è ponu cusì infettà u gattu. parassiti.
I misgi domestici, à u cuntrariu di parechji cani, ùn anu micca u so sistema digestivu adattatu per manghjà e resti. Sta caratteristica, è u fattu chì ùn sò micca sciocchi, li impone di smette di manghjà sta spazzatura.
Malatie
Una sosta improvvisa in l'ingestione di alimenti di u nostru misgiu pò esse un sintomu di qualchì malatia grave. Per questa ragione, a visita à u veterinariu hè obligatoria, perchè pò esse i trichobezei sopra menzionati, ancu prublemi più severi in u trattu digestivu chì pò avè bisognu di chirurgia.
Da l'altra parte, u stress causatu in u misgiu da qualchì circustanza traumatica pò ancu fà chì u misgiu ùn vole manghjà. U cambiamentu di residenza, un novu animale domesticu, a nascita o a morte di un membru di a famiglia, o a morte di un animale domesticu pò esse a causa di l'alimentazione di u nostru gattu tristu o ghjelosu.
u mo misgiu ùn manghja nè beie
Quandu i misgi non solu ùn manghjanu micca, ùn beie ancu, hè urgente visità u veterinariu. E cause ponu esse parechje è tutte grave, è ancu di più sì u ghjattu vomita ancu l'acqua chì li demu cù una siringa. Tuttavia, e situazioni più cumuni sò i seguenti:
- Probabilmente serà un segnu chì u nostru misgiu hè statu avvelenatu. Pò esse chì era accidintalmente quandu ingeria una pianta trattata cun qualchì insetticida (i misgi cunsumanu piante per purgà si). Ci sò ancu piante velenose: l'azalee, l'eucaliptu è parechje altre piante sò tossiche. U veterinariu deve trattà l'avvelenamentu u più prestu pussibule.
- Rabbia pò ancu esse a causa di u vostru misgiu chì ùn vole micca manghjà o beie. Attentu assai à stu prublema, ancu s'ellu ùn accade micca in l'ambienti urbani, eccettu chì ci sò topi chì anu pussutu muzzicà u ghjattu. In i misgi chì campanu in ambienti rurali u prublema hè più frequente. Per questa ragione hè di primura chì i nostri misgi anu u vaccinu contr'à a rabbia, frà altri.
- U ingestione d'ogetti stranieri (di solitu accade in gattini o gatti assai ghjovani), hè una fonte frequente di occlusioni intestinali.
È infine, l'avvelenamentu purtatu da persone miserabili chì ùn meritanu mancu u soprannomu di persone o esseri umani, hè di solitu a causa più frequente di lesioni gravi, irritanti è dulurose in u sistema digestivu, chì impedisce à u misgiu di manghjà è di beie.