Cuntenutu
- 1. Mai troppu vechju per piantà di ghjucà
- 2. Zittu un pocu per sente di più
- 3. Ùn ingolle u cibu, gode di ellu
- 4. Cum'è a prima volta
- 5. Lascià andà a rabbia
- 6. Ùn riparate micca u passatu
- 7. Campà à u massimu
- 8. Amanu a prova di balle
- 9. Sò cum'è sò
- 10. Lealtà è affidabilità hè a vostra fonte di rispettu
Quale dice chì ùn pudemu micca amparà qualcosa ogni ghjornu è chì a cunniscenza ùn pò vene da i nostri cani? Parechje persone credenu chì noi omi simu quelli chì insegnanu à i nostri migliori amici peluti cumu campà. Tuttavia, u cuntrariu hè spessu u casu.
I cani ricordanu chì e migliori lezzioni ponu vene da i lochi i più inaspettati. Se simu ricettivi, pudemu amparà di più di ciò chì pensemu, soprattuttu quandu si riferisce à aspetti impurtanti di a vita chì simu abituati à piglià per accertata.
I cani sò prufessori fenomenali per noi umani. Cuntinuà à leghje st'articulu PeritoAnimal induve ti mustraremu una lista di 10 cose chì i cani ci insegnanu. Ùn vi scurdate di cuntà à a fine di l'articulu in i cumenti ciò chì u vostru cane vi hà amparatu. Sparte a vostra sperienza cun noi!
1. Mai troppu vechju per piantà di ghjucà
Avè un spaziu da ricurdà è ripurtà quellu tempu quandu ghjucavamu à ghjucà, indipendentemente da u tempu è e cunsequenze, hè qualcosa chì i cani ci insegnanu ogni ghjornu. U ghjocu per elli, cuccioli è adulti, face parte di a so vita d'ogni ghjornu.
e cose più semplici sò u megliu
Per esempiu, ghjucà cù un bastone hè u megliu chì ci sia. Per qualchì ragione incomprensibile (perchè a cumplessità di a vita ùn hè micca abbastanza ragione), adulti si scordanu ch'elli eranu zitelli è mentre invechjanu, diventanu più serii, inflessibili è rigidi, è perde di vista l'importanza di truvà sti mumenti lucidi in a vita. Saremu sempre zitelli à l'internu, ancu se à l'esternu diventeremu vechji.
2. Zittu un pocu per sente di più
Ùn ci hè micca una conversazione per dui se una di e persone ùn smette micca di parlà d'elli stessi, hè qualcosa chì femu qualchì volta inconscientemente. Dominemu i nostri scontri umani, parlendu di noi stessi è sintimu pocu ciò chì l'altra parsona hà da cuntà.
Hè ciò chì duvemu amparà da i cani, ascultanu cun attenzione, si ascoltanu l'unu l'altru è ti ascoltanu. Quandu parli cù u to animali domesticu, ellu mostra interessu, hè cum'è sì u centru di l'universu. À quellu mumentu ùn ci hè nunda di più.
Duvete pruvà à ascultà di più è lasciate riposà a vostra lingua. Questu hè un segnu di rispettuè empatia degnu di apprezzà. Puderete vede chì a ghjente volerà avvicinassi.
3. Ùn ingolle u cibu, gode di ellu
I cani manghjanu guasi listessa cosa ogni ghjornu. Un essere umanu sarebbe mortu di fastidiu se fussi cusì. Tuttavia, per i cuccioli a so razione serà sempre una delicatezza di i dii.
Hè ancu veru chì i cani tendenu à manghjà cum'è s'ellu ùn ci sia dumane, ma questu ùn significa micca chì ùn godenu micca di u cibu, anzi tuttu u cuntrariu. Tuttu u manghjà hè riccu perchè hè a vita. Duvemu circà di truvà u piacè di tutti i generi di alimenti, da u pane è u burru, à u risu o l'alimentu di un ristorante cinque stelle o di a specialità di a nostra mamma.
4. Cum'è a prima volta
Vede à qualchissia chì amate pò esse cusì eccitante cum'è a prima volta. Questa hè una di e cose chì apprezzemu u più di i cani, l'emozione di vedelu torna. Tutti i cani impazziscenu di felicità, ancu s'elli sò passati solu 5 minuti da quandu vi anu scuntratu per l'ultima volta.
Un cane aspetta à a porta di a casa è corre versu noi quandu simu ghjunti. Perchè ùn femu micca què? Demu constantemente per accertata a presenza di altre persone, quandu in realtà hè un gran rigalu d'avè a so cumpagnia. Amà è apprezzà ùn hè micca solu dicelu, ma dimustrallu.
5. Lascià andà a rabbia
Un cane ùn serà mai scumbattutu u lindumane perchè l'avete rimpruveratu a sera nanzu. A maiò parte di i cani si annoianu trà di elli, ma prestu tornanu à ghjucà cum'è s'ellu ùn fussi nunda. I cani anu u donu di memoria corta è di rancore zero, à u cuntrariu di l'omi, chì ponu passà ghjorni, mesi è ancu anni pieni di rabbia è di frustrazione.
Pò parè cliché è qualcosa di difficiule da applicà, ma hè vera, perchè ogni ghjornu pò esse u vostru ultimu, ùn vale a pena di spruviallu nantu à assurdità. Duverebbe esse un pocu più esclusivu cun rabbia è sceglie bè e battaglie. Duvete lascià chì l'azzione sianu guidate da e bone intenzioni è micca da l'ego è da u rancore.
6. Ùn riparate micca u passatu
U passatu ùn pò micca esse currettu, ma u presente pò esse migliuratu. I cani sò interessati solu à se u so pruprietariu li purterà per una spassighjata. Prumette qualcosa chì accadrà dumane ùn conta oghje.
Mantene a nostra parolla creerà relazioni più forti ancu cù i nostri cani. L'esseri umani sò cusì attaccati à l'idea di curregge i sbagli di u tempu passatu chì finiscenu per mancà ciò chì accade. Sfurtunatamente, in qualchì locu di a nostra strana mente umana, credemu chì serà sempre quì. Arrimbà si à u passatu ci pò impedisce di vede u presente è avanzà in l'avvene.
7. Campà à u massimu
Tuttu ciò chì duvete fà hè di vede un cane quandu spunta u capu da a finestra. Campà in u mumentu hè una di e so più grandi lezioni. I cani ùn voltanu micca a testa versu u passatu, anu aspettative, o facenu piani à cortu, mediu o longu andà per a so vita. A vostra rutina hè a rutina a più simplice è, in listessu tempu, cumplicata da seguità: manghjà, avè bisognu, ghjucà, dorme è amà.
A prossima volta chì surtite per un drive, piglià a testa da a finestra, vi sentirete cum'è un cane chì campà u mumentu.
8. Amanu a prova di balle
Un cucciolu ùn hà micca bisognu di cunnosce lu prima per amà lu. Sò assai sensibili è istintivi è saperà à quale dà u so amore, ma ùn ci vulerà micca una vita per consegnallu. U vostru cucciolu ùn pò suppurtà u vostru amore finu à chì ùn li mostri chì u vulete, ellu vi darà per a so propria iniziativa emotiva. Ùn anu micca bisognu di pensà è di pensà mancu, vi danu solu à voi. Più amanu u megliu.
9. Sò cum'è sò
Un Boxer ùn vulerà mai esse un Pastore Tedescu, è un Bulldog ùn vulerà micca avè e zampe chì un Greyhound hà. Sò cum'è sò è parenu grandi in a so propria pelle.
Noi umani perdemu assai tempu preziosu guardendu u spechju è desiderendu avè ciò chì ùn avemu micca è esse quellu chì ùn simu micca. Circhemu di vedeci secondu una versione di perfezzione chì ùn esiste micca veramente, invece di accettà noi stessi cù tutte e nostre caratteristiche, qualunque sianu.
A vita seria abbastanza noia se eramu tutti listessi, senza diversità è originalità, cumpresi animali è esseri umani. A vostra accettazione è quella di l'altri hè a vera chjave per a felicità.
10. Lealtà è affidabilità hè a vostra fonte di rispettu
Esse leali hè una di e qualità più impurtanti è chì, purtroppu, hè in periculu di estinzione, per ùn parlà di esse fiduciale. Ùn ci hè più animale fidelu in u mondu chè u cane, hè cun voi in i tempi belli è cattivi. U cane cunfida a so vita à u so patrone, ochji chjusi. Ci sò e persone chì fideghjanu u so propiu cane più di l'altri, ancu in u so cerculu più vicinu.
Esse presente è esse un bon amicu, babbu, fratellu è amante ci arricchisce in parechji modi è ci permette di custruisce relazioni forti, pusitive è eterne intornu à noi. Pensà à esse menu egoistu è più generosu, leale è fiduciale.