Cuntenutu
- Sintomi di tenia in Gatti
- I misgi cù tenia - cuntagione
- Pudete a tenia in i misgi infettà l'omu?
- Diagnosticu di tenia in i misgi
- Cume trattà a tenia in Gatti
- Cume prevene a tenia in i misgi
e tenia sò vermi piatti chì campanu in l'intestini di e persone è di l'animali, cumpresi i misgi. Questi vermi si cumportanu cum'è parassiti, manghjendu una parte di l'alimentu cunsumatu da l'animali, tandu cunnisciutu cum'è invitatu.
Sta situazione, chì pò sembrà còmuda per u parassita, ùn hè micca cusì piacevule per i nostri misgi è pò causà diarrea o ritardu di crescita. Se vulete impedisce questi prublemi di ghjunghje à u vostru animale domesticu, in Animal Expert, parlemu di i sintomi di tenia in i misgi, è ancu e forme d'infezzione è di trattamentu.
Sintomi di tenia in Gatti
In parechji casi, i sintomi causati da tenia in i misgi ponu esse leve è difficiule da rilevà. Tuttavia, à volte, prublemi più gravi ponu apparisce chì rivelanu teniasi feline.
tali sintomi sò una cunsequenza di a presenza è di u modu di alimentà sti vermi irritanti. Avemu da spiegà quì sottu:
Da una parte, per evità di esse espulsi da i muvimenti intestinali di l'ospite, sti parassiti s'attaccanu à u muru intestinale cù meccanismi chì varienu secondu e spezie di tenia, è includenu ventose è qualchì volta ganci.Cumu pudemu imaginà, questu causa irritazione è infiammazione in u tessulu intestinale, chì pò causà dolore addominale in l'ospite. Verificate u nostru articulu per amparà à identificà i segni di u dolore in i misgi.
Inoltre, a sola presenza di sti vermi in u sistema digestivu di l'animali pò pruduce diarrea è ancu ostruzzioni intestinali s'ellu ci hè troppu vermi.
Avemu dinò osservatu cumu e tenie "rubanu" una parte di i nutrienti chì u ghjattu ingerisce, causendu prublemi nutrizionali d'elli, cum'è a mancanza di vitamine è ritardu di crescita di u nostru gattinu.
In u casu di Dipylidium caninum, una tenia relativamente cumuna in i misgi, pò esse rilevata da prurito in a zona vicinu à l'annu di l'animali. Questu hè perchè l'ova di u parasite esce da l'anu di u misgiu cù parte di u vermu (chjamate proglottidi) chì si movenu per a regione anale, causendu disconfort.
I misgi cù tenia - cuntagione
Esistenu innumerevule spezie di tenia è, secondu u tippu in quistione, ponu influenzà animali diversi. Inoltre, u ciclu di vita di e tenia pò varià da una spezia à l'altra, ma generalmente cumunu alcune caratteristiche cumuni.
In quantu à u tipu di vermu, i misgi ponu esse infettati da tenia di a spezia Dipylidium caninum, Taenia taeniformis, Diphyllobotrium latum è pò ancu accoglie alcune spezie di Echinoccocus, chì sò tipiche tenia di cane, è altri cani.
Cumu una tenia pò infettà un ghjattu?
Hè necessariu cunnosce e differenze trà l'ospite definitivu è intermediu: l'ospite definitivu hè l'animale chì accoglie i vermi adulti chì si nutriscenu è si riproducenu in i so intestini attraversu ova.
sti ovi sò ingeritu da un altru animale, cunnisciutu cum'è un host intermediu. In i tessuti di l'ospite intermediu, l'ova sò trasfurmate in larve chì aspettanu d'esse ingerite da l'ospite definitivu.
Dunque, l'ospite definitivu, cum'è u misgiu, hè infettatu da l'ingestione di u carne ostia intermedia, cuntenendu e larve di parasite, è cusì sviluppanu u vermu adultu è inizianu u ciculu.
Modi di cuntagiu:
- Cusì, in u casu di u parasite Dipylidium caninum, E pulci si cumportanu cum'è ospiti intermedi è infettanu i misgi chì l'ingeriscenu.
- U Diphyllobotrium latum, cunnisciutu ancu cum'è "tenia di pesciu" si trasmette manghjendu pesci crudi chì cuntenenu e larve di sti parassiti.
- Cum'è ospiti intermedi di taenia taeniaeformis, sò roditori. dighjà u Echinococcussò ospitati da varie spezie di mammiferi, cum'è porci è pecure, per esempiu.
Pudete a tenia in i misgi infettà l'omu?
Cum'è digià dichjaratu, micca solu i misgi ponu esse affettati da i vermi, ma ancu umani, chì face a prevenzione fundamentale.
Cusì, per esempiu, l'omu pò agisce cum'è l'ospite definitiva di Diphyllobotrium latum, quandu manghjate u pesciu crudu parasitatu. In rare occasioni, pudete uttene u Dipylidium caninum, quandu ingestisce pulci, vuluntariamente o involuntariamente (qualcosa pussibule in i zitelli). In i dui casi, u vermu adultu si sviluppa in l'intestinu di a persona interessata.
Pò esse ancu un ospitante intermediu per certe spezie di Echinococcus sviluppà, in questu casu, cisti cù larve di parassiti in i so tessuti (fegatu, pulmone, per esempiu), in un prucessu cunnisciutu cum'è malattia idatica.
Diagnosticu di tenia in i misgi
In i casi di misgi solitarii, a prevenzione ghjoca un rollu chjave. Tuttavia, se e misure prese ùn sò micca sufficienti per prevene u cuntagiu, hè necessariu ricorrere à un diagnosticu accuratu è un trattamentu adeguatu.
U diagnosticu hè basatu annantu à u esame di feci di l'animali (esame coprologicu), realizatu da un veterinariu cù l'aiutu di un microscopiu, per pruvà à osservà l'ova di u parassita.
In certi casi, attraversu un test di sangue, pudemu rilevà anticorpi contr'à u parassita, diagnostichendu a malatia è e spezie di vermi implicate.
Cume trattà a tenia in Gatti
U trattamentu realizatu per eliminà a tenia in i misgi hè basatu annantu à usu di droga cum'è praziquantel, efficace contr'à i vermi appiattiti. Questu medicamentu hè amministratu per via orale, di solitu in forma di pasticchi, sottu prescrizione veterinaria.
Inoltre, secondu a gravità di u casu è u sintomi clinichi assuciata (diarrea, malnutrizione, ecc.), pò esse necessariu di realizà un trattamentu cumplementariu (per esempiu, furnisce un supplementu alimentariu).
Cumu l'avemu vistu, a tenia in i misgi pò causà prublemi muderamente serii in i nostri amichi pelosi. Fortunatamente, però, ci sò modi efficaci per prevene è trattalli.
Cume prevene a tenia in i misgi
Per evità u cuntagiu, vi cunsigliemu ùn alimentate micca i nostri misgi cù carne o pesciu crudu. In i casi induve u felinu hà accessu à l'esternu, deve esse evitatu o cuntrullatu chì manghja roditori o animali morti u più pussibule.
Hè ancu essenziale per evità è eliminà e pulci annantu à l'animali aduprendu prudutti repellenti cum'è pipette è colli antiparassiti. Sempre sottu a surveglianza di un veterinariu, è cuntrullendu l'igiene di l'ambiente induve stà u ghjattu.
Un altru fattore impurtante in a prevenzione di e malatie causate da i vermi felini hè di deworme i vostri animali domestichi regolarmente cun un pruduttu chì hè efficace contr'à i vermi intestinali, cum'è u praziquantel. Questu deve esse fattu sottu u cuntrollu di u vostru veterinariu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.