Cuntenutu
- Origini Genetichi di u Cane di Lingua Blu
- Legende orientali nantu à u cane di lingua viola
- Quandu avete bisognu di preoccupassi per un cane di lingua viola?
A lingua viola, turchina o nera hè una caratteristica impressiunante chì identifica alcune razze canine. U Chow Chow, per esempiu, hè un cane di lingua turchina assai cunnisciutu è amatu in Brasile per u so aspettu affascinante, chì hè simile à quellu di un lione. Ma vi site mai dumandatu perchè certi cani anu lingue turchine (o viole)?
È ancu di più ... A sapiate chì ci sò e legende millenarie di a cultura asiatica, principalmente in Cina, chì spieganu miticamente a nascita di u cane cù a lingua viola? Benintesa, in più di a mitulugia, ci sò teorie scentifiche per spiegà a "nascita" di sta caratteristica assai particulare in certi animali salvatichi, cumpresi cani cinesi cum'è u Shar Pei è u sopra menzionatu Chow-Chow.
Cusì, vulete sapè perchè certi cani anu una lingua turchina? Continuate à leghje stu novu articulu PeritoAnimal per capisce l'urigine di sta caratteristica.
Origini Genetichi di u Cane di Lingua Blu
A spiegazione scientifica per a nascita di un cane di lingua viola stà in a struttura genetica. Unu cane di lingua turchina o viola, cum'è chow chow o Shar Pei, hà assai cellule speciale chì cuntene certi pigmenti, chì sò incaricati di dà stu culore cusì culpevule à a lingua di u pelu.
Queste cellule pigmentarie sò presenti in u corpu di tutti i cani, in particulare in e mucose è in a lingua. Hè esattamente perchè queste regioni anu una pigmentazione più intensa chè u restu di a pelle in u restu di u corpu. Tuttavia, à u cuntrariu di a maggior parte di i cani chì anu una lingua rosa, certi cani anu una lingua viola per via di una più alta concentrazione di queste cellule.
Di solitu si pò vede chì a cane di lingua turchina hà ancu e labbre, u palatu (tettu di a bocca) è e gengive in una ombra simile o ancu più scura di a lingua. In u casu di u Chow-Chow, per esempiu, certi individui di sta razza ponu mustrà labbre chì parenu guasi nere à prima vista.
Beh allora, a quantità o a concentrazione di queste cellule piene di pigmenti hè determinata da u codice geneticu di l'animali. In natura, hè ancu pussibule di truvà a lingua viola in altre spezie, cum'è giraffe è orsi pulari.
Tuttavia, assai ricerche sò sempre fatte per pruvà à capisce l'urigine di razze vechje cum'è u Chow Chow è capisce perchè l'eredità genetica face chì certi cani anu a lingua turchina cum'è caratteristica caratteristica. Alcune ipotesi di studiu indicanu chì u Chow-Chow puderia vene da l'Emicione, una spezia di mammiferi chì campava in u periodu Miocene è cunsiste in un "ligame" in a catena evolutiva di i cani è alcune famiglie d'orsi. Ma ùn hè ancu statu pussibule di truvà prove cunclusive chì cunfermanu sta pussibilità.
Legende orientali nantu à u cane di lingua viola
Cumu l'avemu menzionatu in l'introduzione, l'origine di u cane di lingua turchina hè ancu u prutagunista di e storie mitologiche in Oriente, in particulare in i paesi asiatichi. In Cina, ci sò parechje leggende assai interessanti nantu à a nascita di u Chow-Chow. Ancu se i conti mitologichi anu bisognu di una prova scientifica, vale a pena di sparte per allargà a cunniscenza nantu à l'impurtanza di stu cane di lingua viola in a cultura di u so paese d'origine.
Una di e leggende di a mitulugia chinesa dice chì u Chow-Chow era un cane dragone chì amava i ghjorni ma odiava e notte. In ogni notte, essendu stancu di a bughjura, u ghjacaru scruccone hà decisu di liccà tuttu u celu per fà chì a notte cessi d'esse è esse sempre di ghjornu. Tuttavia, stu cumpurtamentu hà irritatu assai i dii, chì anu decisu di castigallu fendu chì a so lingua fermessi turchina scura o nera cum'è a bughjura per sempre. Cusì, u Chow-Chow arricurderai ogni ghjornu per u restu di a so esistenza di a so attitudine vergugnosa è amparerebbe mai à antagonizà i dei di più.
Una altra legenda sustene chì a lingua di Chow-Chow diventò turchina perchè u cane hà decisu di accumpagnà u Buddha quandu hà dipintu u celu turchinu. Curiosu per natura, u cucciolu averia leccatu e piccule gocce di vernice chì cascavanu da a spazzola di Buddha. È da quellu ghjornu in avanti, u cane di lingua viola porta cun ella un picculu pezzu di celu.
Quandu avete bisognu di preoccupassi per un cane di lingua viola?
Cumu l'avemu spiegatu, certi cuccioli anu una lingua turchina per via di a so struttura genetica. Allora se u vostru megliu amicu appartene à una di e razze di cane di lingua viola, questa caratteristica hè cumpletamente normale è ùn avete micca bisognu di preoccupassi. Inoltre, se avete aduttatu un mutt, hè ancu pussibule chì u vostru pelu sia assuciatu à queste razze è, dunque, possa mustrà una pigmentazione speciale nantu à e mucose è nantu à a lingua.
In i dui casi, hè pussibile rimarcà chì u culore turchinu o viulettu face parte di e caratteristiche fisiche di u cucciolu è hè statu prisente dapoi a so zitellina. In altre parolle, u culore ùn pare micca di colpu o interferisce cù u cumpurtamentu di l'animali o u statu di salute.
In ogni casu, sè avete rimarcatu chì a lingua o e mucose di u vostru cane anu cambiatu di culore, anu macchie strane o verruche chì parenu di colpu, portate u vostru megliu amicu à u veterinariu rapidamente. Cambiamenti improvvisi di culore in a lingua è in e mucose ponu indicà vari prublemi di salute, cum'è anemia o insufficienza epatica, o esse un segnu di avvelenamentu in i cani.
Per amparà di più cani di lingua turchina, vedi ancu u nostru video YouTube: