Cuntenutu
- Ingestione di piante tossiche per i cavalli
- Elencu di piante tossiche per i cavalli
- Altre piante è alimenti tossichi per u cavallu
- Amparate à ricunnosce l'avvelenamentu
- Cumu evità di ingerisce piante tossiche
A salute pò esse definita cum'è quellu statu cumpletu di benessere chì ci permette di gode di una qualità di vita ottimale, micca solu per noi umani, ma ancu per l'animali, è di sicuru, stu statu di salute hè di primura particulare per quelli animali chì campà cun noi o cun quale creemu un ligame speciale.
A volte u statu di a malattia vene da cambiamenti in a fisiologia propria di un organisimu vivu, ma in parechje altre occasioni ciò chì compromette a salute hè un agente esogenu, chì ùn hè micca sempre un microorganismu patogenu, postu chì in alcune occasioni a causa di a malattia hè una sostanza chì hè potenzialmente tossicu.
U nostru cavallu hè ancu suscettibile à ammalassi da l'ingestione accidentale di una sostanza dannosa, allora in questu articulu vi mostremu ciò chì piante tossiche per i cavalli.
Ingestione di piante tossiche per i cavalli
Ancu se mantenemu l'ambienti più immediati di u nostru cavallu in e migliori cundizioni pussibuli, quandu si tratta di fà una spassighjata, u nostru animale pò espone si à parechji periculi chì comportanu gravi cunsequenze per a salute.
In questu casu parlemu di bacche, piante è erbe chì u nostru cavallu pò accede facilmente è chì sò periculosi micca solu perchè ponu esse velenosi, ma ancu perchè questu animale hà un trattu digestivu dilicatu, è l'ingestione di certe sostanze ponu causà crampi è cumplicazioni. Hè impurtante di rivede a zona induve u cavallu di solitu pasce per identificà quelle piante chì sò tossiche.
Elencu di piante tossiche per i cavalli
Videmu dopu chì sò e piante tossiche per i cavalli chì in più si trovanu facilmente in prati è pascoli:
- Black wattle: Cause anorexia, debolezza musculare, depressione è crampi.
- Ghiande: Sò tossichi solu in grande quantità, ancu se ponu causà crampi, stinzia, dolore addominale è danni à i reni.
- Oleander: Hà una grande tossicità è pò causà arrestu cardiacu in u cavallu.
- Cavallu: Hè tossicu perchè distrugge a vitamina B in u corpu di u cavallu.
- Cicuta: Hè una pianta altamente tossica chì cuntene un velenu murtale chì tocca i cavalli, altri animali è l'omu.
- Erba di San Ghjuvanni: Hè tossica per u fegatu di u cavallu è provoca danni specifici à u fegatu chì finisce per traduce in ipersensibilità à a luce solare chì provoca piache in e zone non pigmentate di a pelle. Una intossicazione forte pò ancu esse fatale.
- Bionda: L'intossicazione bionda pò manifestassi per mezu di vomitu è diarrea, ma pò influenzà u core, in quale casu hè mortale.
- Rhododendron: Sta pianta cuntene una sustanza tossica chjamata grayanotoxin chì pò causà a morte in poche ore da l'ingestione.
- Senecio Jacobaea: Hè una pianta assai velenosa chì tocca specificamente u fegatu di u cavallu per distrughje progressivamente questu impurtante organu vitale.
- Tassu: u tassu provoca avvelenamentu quant'è letale quant'è rapidu, cù casi induve l'animali hè mortu cù a presenza di foglie in a so cavità orale.
- Alga: Si trovanu in stagni è a so intossicazione provoca tremori, difficultà à coordinà i muvimenti è ipersensibilità, u cavallu pò more in poche ore.
- Belladonna: L'avvelenamentu da Belladonna provoca aritmie cardiache, pupille dilatate, tremori musculari, cecità è crisi. Hè murtale.
- Bluebell: A bluebell (Digitalis purpurea) hè una pianta chì hà una azzione impurtante nantu à u core, allora quandu affetta un organu vitale pò causà a morte di u cavallu.
- Cardo: Per mostrà intossicazione da sta pianta (Carduus carpetanus) u cavallu deve avè cunsumatu grandi quantità per un minimu di 30 ghjorni. L'intossicazione pò esse analizzata per paralisi faciale è edema, a causa di a morte di l'animali.
- Broccoli è Cavolfiore: Ùn sò micca ligumi velenosi ma ponu causà gasi è coliche in u trattu digestivu delicatu di u cavallu, causendu cambiamenti intestinali.
- Erba di Santiago: Hè altamente tossica è provoca danni irreversibili à u fegatu di u cavallu.
- Bryonia: Cause diarrea, convulsioni, sudazione è urinazione aumentata.
- Erba Sudan: Affetta u sistema respiratoriu di u cavallu finu à a morte da paralisi respiratoria.
Altre piante è alimenti tossichi per u cavallu
Nanzu avemu vistu u principali piante tossiche per i cavalli, però, pudemu menziunà uni pochi di più, è ancu altri alimenti chì devenu esse tenuti luntanu da questu animale:
- Adelfa
- assenziu
- Dryopteris filix-mas
- Laburnum
- Ranunculus
- Ranunculu
- Aconite
- Privet
- Tomate
- Patate
- pepe
- Cipolla
- senecio jacobaea
- Glechoma Glechoma
- Thuja
- henbane
- Tromba
- Cuniferi
- prugne
- Abete
- U zafranu
- string viola
- Piselli
- Ortensie
- Lupinu
- trifogliu rossu
- Gigli
- Euphorbia
Cumu vedemu, ci sò parechje sostanze chì pò influenzà negativamente u cavallu, hè dunque impurtante di cunnosce ste spezie vegetali è impedisce à l'animali di ingerialle.
Amparate à ricunnosce l'avvelenamentu
Se u vostru cavallu hè statu avvelenatu da una pianta dannosa, probabilmente mostrerà alcuni di i sintomi seguenti:
- perdita di equilibriu
- salivazione eccessiva
- Apatia
- Somnolenza
- perdita di l'appitittu
- Eruzioni cutanee
- crampi addominali
- Diarrea o stinzia
- edema
Sè avete rimarcatu unu di i sintomi citati sopra in u vostru cavallu duverebbe cuntattate urgentemente u veterinariu.
Cumu evità di ingerisce piante tossiche
Per evità di ingestisce piante chì sò tossiche per i cavalli, duvemu offre à u nostru animale un ambiente induve pudete pasce in modu sicuru è precauzioni estreme quandu cambiemu a zona di u pasculu.
I seguenti cunsiglii seranu assai utili:
- Amparate à identificà e piante chì sò tossiche per i cavalli
- Eliminate queste piante da l'ambiente di u cavallu, tirateli da e radiche è copre i buchi cù u sale in modu chì ùn crescenu micca
- Precauzioni estreme sè identificate l'arburi cù baga, postu chì a maiò parte sò velenosi
- Offreli un alloghju recintatu è sicuru
Mentre identificà e piante quandu ùn sò ancu fiorite hè un compitu veramente cumplessu, duvete pensà chì hè u modu più efficace per prutege a salute di u vostru cavallu.