Cuntenutu
- À chì epica di l'annu si riproducenu i misgi?
- Cumu sapè se un gattu hè in travagliu
- a nascita di i misgi
- Quantu gattini sò nati da a prima discindenza di un ghjattu?
- Quantu dura u travagliu di un gattu?
- Devu taglià u cordone umbilicale in i misgi novi?
- Video di un gattu chì dà a nascita
Hè faciule fà sapè se un gattinu hè in travagliu? Vulete sapè cumu sò nati i misgi? Per principià, deve esse nutatu chì i misgi ponu razza per una bona parte di l'annu. I cuccioli ghjunghjenu in u mondu dopu à circa dui mesi di gestazione è nascenu in una consegna chì hè di solitu rapida è senza cumplicità.
In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu cumu sapè se un gattu hè in travagliu è ancu cumu i misgi sò nati per chì, cum'è assistenti, pudemu identificà s'ellu ci hè qualchì cambiamentu di normalità. In questu casu, hè assai impurtante chì contattemu u veterinariu, chì i gattini sò assai vulnerabili. Bona lettura.
À chì epica di l'annu si riproducenu i misgi?
Prima di spiegà cumu sapè se un gattinu hè in travagliu, duvemu signalà chì i misgi anu un tippu di ciculu poliestricu. Ciò significa chì anu un periodu di estru determinatu da a quantità di luce solare. Quandu i ghjorni cumincianu à allungassi, i misgi cuminciaranu u so calore è questu ùn calerà finu à quandu l'incidenza di a luce sia più bassa.
I sintomi di u calore includenu meow acuti, insistenti, strofinendu contr'à e nostre gambe, alzendu u bacinu per mostrà i genitali, o urinazione inappropriata. Stu quadru di solitu dura circa una settimana, sparisce dopu à una quindicina di ghjorni è ripete torna, cusì per tuttu u periodu di più ore di sole.
Dunque, un misgiu pò razza praticamente tuttu l'annu, à u più scontu di i mesi più freti è menu luce. Inoltre, i misgi seranu capaci di dà nascita più di una littera durante u periodu di calore. Ci seranu altri gattini nati durante i mesi caldi è assulanati.
Cumu sapè se un gattu hè in travagliu
A gestazione di i misgi pò passà inosservatu finu à ch'ella sia dighjà in un stadiu assai avanzatu. Ùn ci hè micca una data esatta per a nascita, ma hè circa dui mesi dopu a fecundazione. Trà i sintomi principali per identificà u travagliu in i misgi hè u fattu chì, prima di inizià, hè cumunu di custatà chì u ghjattu smette di manghjà. Se pusemu e nostre mani da i dui lati di l'abdomen di u gattinu, pudemu sente i gattini in muvimentu.
Hè assai cumunu chì u ghjattu entre travagliu è avè i vostri cuccioli da a notte à a notte senza chì noi sappiate, allora hè difficiule per noi di assiste à l'iniziu di a nascita, u corsu o cume nascenu i cuccioli. In certi casi, pudemu vede qualchì inquietudine è osservà a vostra ricerca di un nidu induve pudete rifugiassi.
Se u veterinariu ci hà datu una data prubabile è avemu vistu alcuni di questi segni, u mumentu di a nascita ùn hè probabilmente micca troppu luntanu. In fatti, se dopu à sti segni l'ore passanu è u ghjattu ùn hà micca parturitu, duvemu entre cuntattu cù u veterinariu.
Continueremu cun più dettagli nantu à cume sapè se un gattinu hè in travagliu sottu.
a nascita di i misgi
Ancu se da l'esternu ùn avemu micca nutatu cambiamenti in u nostru ghjattu, u travagliu cumencia quandu si scatenanu e cuntrazzioni chì servenu à apre u cervice è permettenu à i cuccioli di esse espulsi. Stu travagliu culmina quandu e cuntrazzioni s'intensificanu finu à a nascita di u primu gattinu. Hè cusì chì nascenu i misgi.
I cuccioli feghjanu spessu à u mondu in u saccu di fluidu amnioticu. A ghjatta, à questu puntu, a morde è l'ingolle cù u cordone ombelicale, ch'ella taglia, è ancu a placenta. Inoltre, ella lecca u so gattinu, pulendu tutte e secrezioni ch'ellu puderia avè in u nasu o in bocca. cù a lingua, vi incuragisce ancu à respirà da soli. Pochi minuti dopu, u prossimu gattinu in a littarera nascerà di listessa manera.
Quantu gattini sò nati da a prima discindenza di un ghjattu?
In media, da 4 à 5 gattini nascenu in a prima discindenza di un ghjattu femina. È questu numeru pò esse ripetutu in altri discendenti.
Quantu dura u travagliu di un gattu?
Ùn hè micca faciule determinà quantu dura u travagliu di un gattu, pò piglià da 3 à 12 ore. È l'intervallu trà a nascita di ogni cucciolu pò esse solu uni pochi di minuti o ancu mezu ora, ancu se in certi casi e nascite ponu esse più spaziate senza implicà a presenza di alcuna difficultà. Tuttavia, se u ghjattu continua à luttà senza alcuna nascita, o s'ellu hà un sanguinamentu vaginale o qualsiasi altru segnu inquietante, duvemu chjamà u veterinariu.
A cosa normale hè chì i cuccioli cumincià à allattà immediatamente è stà calmu cù a mamma, manghjendu è dormendu. Sì un gattinu hè siparatu da a famiglia, si senterà fretu, chì i misgi piglianu qualchì settimana per pudè regulà a so temperatura è, intantu, acquistanu a temperatura di u locu duv'elli sò. Hè per quessa chì un gattinu fretu pò more prestu.
Duvemu dunque assicurà chì tutta a littera fermi cù u ghjattu è chì si manghjinu bè. Altrimenti, ci vole ancu informà u veterinariu, postu chì i neonati sò assai vulnerabili è aspittà uni pochi d'ore pò esse fatale.
Devu taglià u cordone umbilicale in i misgi novi?
In a cura materna chì descrivemu quandu spieghemu cumu nascenu i misgi, avemu cummentatu chì u ghjattu stessu hè incaricatu tagliate u cordone umbilicale di i so cuccioli appena ghjunti in u mondu. Videremu chì ùn la taglia micca à u livellu di l'abdomen, ma lascia un picculu frammentu chì pudemu osservà facilmente. In principiu, ùn hà micca bisognu di cure particulari è caderà in circa una settimana.
Tuttavia, hè cunsigliatu di fighjà regolarmente cumu si pò infettà. In questu casu, avemu avertitu chì si forma un pezzu chì pò sembra rossu, dulurosu à toccu è ancu scaricà u pus à l'esternu. A causa di a fragilità di i neonati, ogni suspettu d'infezzione deve esse vistu immediatamente da un veterinariu. Questi casi richiederanu antibiotici è disinfettazione.
Video di un gattu chì dà a nascita
Vulete sapè cumu hè u travagliu di un gattu? Quì spartemu un video per voi di fighjà cumu nascenu i misgi: