Cuntenutu
- parassiti esterni
- parassiti interni
- pianu di guida
- Desparasitazione interna di u cane
- Desparasitazione esterna di u cane
L'animali cù i quali campemu ponu accoglie diversi parassiti, sia esterni sia interni, hè assai impurtante avè un pianu di parassita postu chì sò chjuchi. Inizià stu pianu prestu prevene prublemi di crescita è disturbi gastrointestinali, frà altre cose. Un cane infestatu pò micca solu infettà altri animali, ma ancu umani.
In PeritoAnimal, vulemu chì cunnosci u pianu di parassita di cani chì credemu esse più efficace è cunveniente, ma duvete cunsultà u vostru veterinariu per ch'ellu vi possa cunsiglià nantu à a migliore opzione per u vostru animale domesticu.
parassiti esterni
Sò i più cunnisciuti è temuti da i prupietarii, chì campanu fora di i corpi di i chjuchi.Perchè sò visibili, tememu ch'elli infettinu l'ambiente o ancu noi stessi. Dentru stu gruppu, truvemu u pulci, tù zecche è u zanzare. Quì sottu, vi spiegu un pocu di più nantu à elli:
- e pulci sò à u listessu tempu scumodi per l'animali cum'è per i pruprietarii. A so stizza hè vista cum'è una piccula marca è provoca assai prurigazioni o prurigazioni. Sò abbastanza chjuchi è ùn li pudemu micca sempre vede in animali è ambienti, in particulare in carrughji, sedie o ancu crepe in i muri. Hè assai difficiule per eliminà e pulci nantu à i cuccioli se ùn prestemu micca abbastanza attenzione à l'igiene cumpleta di a casa. ogni pulga adulta pò pone sin'à 100 ova à ghjornu è, in più, ùn sò micca di stagione è si ponu truvà tuttu l'annu. Alcuni cuccioli ponu soffre di allergia à u morsu di pulce, assai cumunu in i Cani Pastori Tedeschi, o dermatite cun infezioni cutanee chì sò cumplicate da curà.
- e zecche sò assai dispiacenti à l'ochji di i guardiani è assai dannosi per i trasportatori, i nostri cuccioli. Si ponu truvà tutta l'annata, ma a so populazione cresce in auturnu è in primavera, dunque hè necessariu rinfurzà a prutezzione à quellu tempu. Hè impurtante di sbarrazzassi currettamente di e zecche se ùn vulete micca chì una parte di u so corpu si alloghji in a pelle di u cane, causendu più infezioni.
- i zanzari sò spessu sminticati. Tuttavia, ùn devenu micca esse sottovalutati, chì sò purtatori di parechje malatie è, ancu se ùn sò micca invitati occasionali in i nostri cuccioli, ponu trasmette malatie gravi cum'è leishmaniasi (malattia grave chì hè impurtante per sapè prevene), filariasi, ecc.
U sintomu u più cumunu di l'apparizione di parassiti in i cani hè u pruritazione cuntinua, ancu se in casu di zecche pò esse più discretu. Hè impurtante di verificà regularmente a pelle è a pelle di u vostru cane, in particulare in e zone cum'è u collu, l'ascelle è l'inguine per eventuali anomalie.
parassiti interni
Cum'è u nome indica, i parassiti intestinali abitanu l'internu di u corpu di u nostru cane. Li pudemu chjamà vermi è distingue li in 3 grandi gruppi: piatti è tondi. Cunnosce megliu ste spezie:
- in u gruppu di vermi piatti o tenia, truvemu u cunnisciutu Dipylidium caninum o a tenia cumuna, frà parechje altre.
- Dentru di vermi tondi, truvemu Ascaris, Trichuris, Toxocara, ecc.
I cani cù parechji parassiti mostranu ancu sintomi cume nervosità, apatia, diarrea, prublemi di coordinazione, ecc. Tuttavia, se a carica di parassiti hè bassa, sti sintomi ùn ponu micca esse assai evidenti.
I parassiti adulti ponenu e so ova fora per via di materia fecale, chì hè una fonte di cuntagiu per altri individui di listessa spezia o di spezie diverse, ancu di l'omu. Se ci sò zitelli in a casa induve i cani campanu, sò i più suscettibili à avè malatie di cani, chì anu assai cuntattu cun elli per ghjucà à u pavimentu.
pianu di guida
Desparasitazione interna di u cane
Pudemu inizià u calendariu di desparasitazione di i cani quandu u chjucu hà trà 21 è 30 ghjorni di vita cù pasta, pillule o sciroppu per parassiti interni secondu u so pesu. I prudutti da aduprà devenu esse adatti à i cuccioli.
Pudemu ripetite à 45 ghjorni avè un cuntrollu maiò, soprattuttu in l'animali chì venenu da mamme cù parechji parassiti. Questa rutina deve esse iniziata prima di inizià u pianu di vaccinazione per chì e vostre difese sianu aumentate è ùn avete micca u vostru sistema immunitariu chì travaglia per luttà contr'à i parassiti, ma funziona cumplettamente per riceve u primu vaccinu.
A prossima parassita serà definita da u veterinariu ma, di regula, si face di solitu à 6 mesi è dopu ogni 2 mesi in animali chì campanu in cuntattu cù pasculi o spazii rurali è 3 mesi in cani di cità.
Desparasitazione esterna di u cane
In u casu di i parassiti esterni, avemu parechji metudi da sceglie, partendu da quandu l'animali hè digià statu vaccinatu currettamente per pudè sorte fora è vene in cuntattu cù altri ambienti. Ci sò shampoo, pipette, colli per pulci, rimedii casani, ecc. Tuttavia, questu hè per u cuntrollu di l'animali. Per cuntrullà l'ambiente, hè necessariu fà una disinfettazione curretta, soprattuttu se qualchissia suspetta a presenza di pulci.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.