Cuntenutu
- Chì hè l'uvea?
- Sintomi di uveite di cane è diagnosi
- Cause di Uveite in Cani
- Trattamenti per Uveite in Cani
Tù ochji di i cani sò suscettibili à varie malatie. Ogni cambiamentu chì notate in forma, culore o scarica hè un'indicazione per una cunsultazione immediata. Dunque, se rimarcate alcuni di i segni chì avemu da menzionà in questu articulu o altri sintomi d'avvertimentu, ùn esitate micca à truvà u vostru veterinariu di fiducia.
Se vulete sapè di più nantu à una di e malatie oculare di i cani, continuate à leghje st'articulu da PeritoAnimal in chì spiegheremu nantu à u uveite in cani, cause è trattamentu.
Chì hè l'uvea?
Per capisce megliu ciò chì hè l'uvite in i cani, hè di primura di chjarificà l'anatomia di l'ochju di u cane. Dunque, l'uvea o a tunica vascolare hè u stratu mediu di l'ochju., cù l'esternu essendu fibrosu (cornea è sclera) è l'internu essendu furmatu da a retina. Hè furmatu da trè strutture chì, da davanti à daretu, sò: l'iris, u corpu ciliare (parte anteriore) è a coroide (parte posteriore).
L'uvea hè una struttura chì furnisce a vascularizazione à u globu oculare, parechje malatie sistemiche ponu influenzà l'ochju via u sangue. Quandu una di e strutture chì custituiscenu sta tunica s'infiamma, per qualsiasi ragione, chjamata uveite si verifica.
Sintomi di uveite di cane è diagnosi
Un cane cù uveite avarà sintomi generali cum'è decadenza è anorexia. Avarà ancu sintomi specifici cum'è i seguenti:
- Blefarospasmu, chjusura di a palpebra per via di u dulore;
- Epifora, strappatura eccessiva;
- Ifema, sangue in l'ochju;
- Fotofobia;
- Edema corneale, ochju turchinu / grisgiu.
Inoltre, uveite in i cani pò prisentà unilateralmente o bilateralmente (è quandu tocca i dui ochji pò suggerisce una pussibile causa sistemica).
D'altra parte, una cullaburazione trà u tutore di l'animali è u veterinariu hè necessariu per un diagnosticu currettu di uveite in cani. Da a parte di u tutore, duverà spiegà tutti i cambiamenti ch'ellu hà osservatu à l'ochji di u vostru cane è altri sintomi pertinenti. Cù questi dati, u veterinariu puderà fà una anamnesi curretta, cù esami cumplementari.
Trà u esami chì u veterinariu farà per u diagnosticu, sò i seguenti:
- Esplorazione cumpleta di l'ochji cù l'oftalmoscopiu;
- Lampa à fessura, tonometria è ultrasuinu oculare. Per fà sti testi, probabilmente duverete vede un oculistu veterinariu chì ùn sò micca testi di routine è u veterinariu pò ùn avè micca sti strumenti;
- Tintura corneale;
- E prove generali cume analisi di sangue, test serologichi per e malatie infettive, radiografia è ultrasuoni ponu ancu esse necessarii.
Cause di Uveite in Cani
Cumu l'avemu dettu, l'uvite hè infjammazione di qualsiasi struttura chì custituiscenu l'uvea, per via di danni endogeni o esogeni. À cumincià cù u primu, u cause endogene o intraoculare pò esse:
- Inflammatoriu: l'uvite hè causata da a reazione infiammatoria generata, per esempiu, da a cataratta;
- Infettuosu: E malatie infettive cume a leucemia felina, u distemper, a leishmaniasi, ecc., Ponu causà uveite. Pò esse d'origine virale, batterica, parassitaria o ancu fungica;
- Neoplasmi oculari;
- Immunità-mediata: certe razze, cum'è u Norse.
À cause esogene o extraoculare pò esse:
- Inghjulia: accidenti o colpi;
- Midicini;
- Metabulicu: malatie endocrine;
- Pressione sanguigna alta: in casi di insufficienza renale, a pressione sanguigna alta pò accade, chì pò purtà à uveite;
- Infezioni sistemichi cum'è piometra (infezioni uterine) ponu ancu causà uveite in i cani;
- Idiopatica: quandu a causa ùn pò esse determinata.
Trattamenti per Uveite in Cani
O trattamentu per uveite in cani hè a cumminazione di medicazione adatta secondu u tippu di uveite di u vostru cumpagnu pelutu. U trattamentu precoce hè assai impurtante, ùn lasciate passà u tempu aspettendu suluzioni spuntanee. Un sbagliu cumunu hè di vede l'ochju rossu di un cane è di nettallu in casa, pensendu chì hè una cungiuntivite simplice.
Hè assai impurtante di stabilisce u trattamentu per l'uvite in i cani u più prestu pussibule, postu chì hè una malatia grave è a mancanza di cuntrollu pò purtà à cumplicazioni cum'è cecità, glaucoma, cataratta, perdita d'ochji, dolore cronicu, trà altri, chì pò ancu purtà à a perdita di l'ochji.
Trà i medicazione prescritti da u veterinariu sò:
- Antiinflamatori sistemicu;
- Temi antiinflamatori (gocce d'ochji, unguenti, etc.);
- Medicazione cicloplegica per inibisce u dolore;
- Antibioticu topicu in casu d'ulceri è infezzione;
- Droghe immunosupressive in casu d'uveite mediata da l'immunità;
- Eliminate a causa primaria, se esiste (piometra, infezione, ecc.).
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.