Cuntenutu
- Ci hè pesci à zampe?
- Tipi di pesci à zampe
- Anabas testudineus
- Batfish (Dibranchus spinosus)
- sladenia shaefersi
- Thymicthys politus
- Lungfish africanu (Protopterus annectens)
- tigra lucerna
- Mudfish (parechje spezie di u genaru Periophthalmus)
- Chaunax pictus
- L'axolotl hè un pesciu cù e zampe?
I pesci sò vertebrati chì a diversità di forme, dimensioni è stili di vita li rendenu unichi. Dentru i sfarenti stili di vita ch'elli anu, vale a pena di mette in risaltu e spezie chì anu evolutu in u so ambiente per ottene caratteristiche assai particulari. Ci sò pesci chì e so alette anu una struttura chì li trasforma in veri "zampi".
Ciò ùn ci duverebbe micca stupisce, postu chì l'evoluzione di e zampe hè stata fatta circa 375 milioni d'anni fà, quandu campava u pesciu sarcopteru Tiktaalik, un pesciu cù alette di lobu chì avianu varie caratteristiche di tetrapodi (vertebrati à quattru zampe).
Studii indicanu chì e zampe sò nate da a necessità di spustassi da i lochi induve l'acqua era bassa è per aiutà à a ricerca di fonti alimentari. In questu articulu di PeritoAnimal, vi spiegheremu s'ellu ci hè pesciu cù e zampe - curiosità è foto. Puderete vede chì diverse spezie anu tali alette cù funzioni di e gamme. Bona lettura.
Ci hè pesci à zampe?
Micca, ùn ci hè micca pesci cù zampe vere. Tuttavia, cum'è menzionatu sopra, alcune spezie anu alette adattate per "camminà" o spustassi nantu à u mare o u lettu di u fiume, è altri ponu ancu lascià l'acqua per brevi periodi in cerca di cibu o per movesi trà i corsi d'acqua.
Queste spezie, in generale, mettenu e so pinne più vicinu à u corpu per avè un megliu sustegnu, è altre spezie, cum'è u Bichir-de-Senegal (Polypterus senegulus), anu altre caratteristiche chì li anu permessu di sorte bè da l'acqua, chì u so corpu hè più allungatu è u so craniu hè leggermente separatu da u restu di u corpu, ciò chì li dà più grande mobilità.
Questu mostra cumu i pesci anu un grande plasticità per adattassi à u vostru ambiente, chì pò palisà cumu i primi pesci s'avventuranu fora di l'acqua durante l'evoluzione è cumu, più tardi, e spezie chì esistenu oghje anu sviluppatu alette (o ciò chì chjameremu quì, zampe di pesci) chì li permettenu di "marchjà".
Tipi di pesci à zampe
Allora andemu à incuntrà alcuni di questi pesci cù e zampe, vale à dì, anu nuvatori chì facenu da zampe per elli. I più cunnisciuti sò i seguenti:
Anabas testudineus
Sta spezia di a famiglia Anabantidae si trova in India, Cina è a Linea Wallace (regione Asia). Misura circa 25 cm di lunghezza è hè un pesciu chì vive in acque dolci di laghi, fiumi è in zone di piantagione, tuttavia, pò tollerà a salinità.
Sì u locu in u quale abitanu si secca, vi ponu lascià aduprendu e so alette petturali cum'è "zampe" per spustassi. Sò assai resistenti à l'ambienti poveri à l'ossigenu. Curiosamente, pò piglià un ghjornu per ghjunghje à un altru habitat, ma pò campà finu à sei ghjorni fora di l'acqua. Per fà questu, spessu scavanu è scavanu in fangu umitu per sopravvivere. Per via di ste caratteristiche, suprana a nostra lista di pesci à zampe.
In questu altru articulu truverete u pesciu u più raru di u mondu.
Batfish (Dibranchus spinosus)
U batfish o bat bat marinu appartene à a famiglia Ogcocephalidae, truvata in acque trupicali è subtropicali di tutti i mari è di l'oceani in u mondu, eccettu u mare Mediterraniu. U so corpu hè assai particulare, hà una forma piatta è arrotondata, adattata à a vita in fondu à i corpi d'acqua, vale à dì, sò bentichi. a to coda hà dui pedunculli chì esce da i so lati è chì sò mudificazioni di e so alette petturali chì facenu da zampe.
A so volta, e pinne pelviche sò assai chjuche è si trovanu sottu à a gola è funzionanu in modu simile à e pedi anteriore. i vostri dui e coppie di pinne sò assai musculose è forti, chì li permette di marchjà nantu à u fondu di u mare, ciò chì facenu a maiò parte di u tempu - hè per quessa chì u chjamemu un tippu di pesciu à zampe - chì ùn sò micca boni bagnanti. Una volta identificati una preda potenziale, si stanu fermi per attirà la attraversu una esca ch'elli anu nantu à a faccia è poi a catturanu cù a so bocca protrattile.
sladenia shaefersi
Appartenendu à a famiglia Lophiidae, questu pesciu si trova in Carolina di u Sud, à u nordu di i Stati Uniti, è ancu in e Piccole Antille. Hè una grande spezia, chì ghjunghje longu più di 1 metru. A so testa hè arrotondata ma micca piatta è hà una coda cumpressata lateralmente.
Hà dui filamenti chì esce da a so testa è ancu spine di lunghezze sfarente intornu à a so testa è longu u so corpu. Abita in fondu rocciosu induve caccia a so preda grazia à u so cuncepimentu perfettamente camuffatu cù l'ambiente. Issu pesciu à zampe si pò spustà nantu à u fondu marinu "marchjendu" grazia à e so alette pettorali mudificate in forma di pedi.
Thymicthys politus
Spezia di a famiglia di i Brachionichthyidae, abita e coste di Tasmania. Si sà pocu pocu nantu à a biologia di stu pesciu. Si pò ghjunghje circa 13 cm di lunghezza è u so aspettu hè assai colpente, chì u so corpu hè interamente rossu è cupertu di verruche, cù una cresta in capu.
E so pinne pelviche sò più chjuche è si trovanu sottu è vicinu à a testa, mentre chì e so pinne pettorali sò assai sviluppate è parenu avè "dita" chì l'aiutanu à marchjà nantu à u fondu di u mare. Prefiere e zone di sabbia vicinu à i scogli è e coste di coralli. Cusì, in più d'esse cunsideratu un pesciu à zampe, hè un "pesciu à dite".
Lungfish africanu (Protopterus annectens)
Hè un pesciu pulmonariu di a famiglia Protopteridae chì stà in fiumi, laghi o paludi vegetati in Africa. Hà una lunghezza di più di un metru è u so corpu hè allungatu (in forma angulare) è grisgiu. A differenza di l'altri tippi di pesci chì camminanu, questu pesciu pò marchjà nantu à u fondu di i fiumi è di altri corpi d'acqua dolce, grazia à e so pinne pettorali è pelviche, chì in questu casu sò filamenti, è pò ancu saltà.
Hè una spezia chì a so forma persiste guasgi invariata dapoi milioni di anni. Hè capace di sopravvive à a stagione secca grazia à u fattu chì scava in u fangu è scava in una mucosa chì secreta. Ellu pò passà mesi in questu statu semi-lettera chì respira ossigenu atmosfericu perchè hà pulmoni.
tigra lucerna
Da a famiglia Triglidae, stu pesciu à zampe hè una spezia marina chì abita l'Oceanu Atlanticu, u Mare Mediterraniu è u Mare Neru. Hè una spezia gregaria chì sposta nantu à a costa. Righjunghji più di 50 cm di lunghezza è u so corpu hè robustu, cumpressu lateralmente è di culore aranciu-rossu è d'aspettu lisciu. E so alette pettorali sò altamente sviluppatu, righjunghjendu a pinna anale.
I pesci di sta spezia anu trè raghji chì escenu da a basa di e so alette petturali chì li permettenu di "striscia o marchjà" nantu à u fondu marinu sabbiosu, cumu agiscenu cù e zampe chjuche. Questi raggi funzionanu ancu cum'è organi sensoriale o tattile cun quale pruvanu u fondu marinu per manghjà. Anu a capacità unica di pruduce "roncu" grazia à e vibrazioni di a vescica di natazione, di pettu à e minacce o in a stagione di ripruduzzione.
Mudfish (parechje spezie di u genaru Periophthalmus)
Da a famiglia Gobiidae, sta spezia particulare vive in acque trupicali è subtropicali di l'Asia è di l'Africa, in e zone di foce di fiume induve l'acque sò salmastre. Hè tipicu di e zone di mangrove, duve abitualmente caccianu. Stu pesciu cù e zampe misura circa 15 cm di lunghezza è u so corpu hè abbastanza allungatu cù una testa grande è ochji assai colpenti, postu chì sò spurtivi è si trovanu di fronte, guasgi incullati.
Si pò dì chì u so stilu di vita hè anfibiu o semi-acquaticu, postu chì ponu respirà l'ossigenu atmosfericu grazia à u scambiu di gasi attraversu a pelle, a faringe, a mucosa orale è e camere branchiali induve almacenanu l'ossigenu. U so nome mudfish hè duvutu à u fattu chì, in più di pudè respirà fora di l'acqua, anu sempre bisognu di zone fangose per mantene l'umidità è l'umidità di u corpu. termoregulazione, è hè ancu u locu induve si alimentanu a maiò parte di u tempu. E so pinne pettorali sò forti è anu cartilagine chì li permette di sorte da l'acqua in i zoni fangosi è cù e so pinne pelviche ponu appiccicassi à e superfici.
Pudete ancu esse interessatu à questu altru articulu nantu à i pesci chì respira fora di l'acqua.
Chaunax pictus
Appartene à a famiglia Chaunacidae è hè distribuitu in tutti l'oceani di u mondu in acque temperate è trupicali, eccettu in u Mari Tarraniu. U so corpu hè robustu è arrotondatu, cumpressatu lateralmente à a fine, righjunghji circa 40 cm di lunghezza. Hà un culore aranciu rossu è a so pelle hè abbastanza spessa, coperta da piccule spine, pò ancu gonfiallu, chì vi dà l'apparenza di un pesciu gonfiu. Sia e so pinne pettorali sia pelviche, chì si trovanu sottu à a testa è sò assai vicine l'una di l'altra, sò assai sviluppate è sò aduprate da veru gambe per spustassi nantu à u fondu marinu. Hè un pesciu chì hà poca capacità à nutà.
L'axolotl hè un pesciu cù e zampe?
l'axolotl (Ambystoma mexicanum) hè un animale assai curiosu, nativu è endemicu di u Messicu, chì occupa laghi, lagune è altri corpi pocu prufondi d'acqua dolce cù una vegetazione acquatica abbundante in a parte sud-centru di u paese, chì ghjunghje à circa 15 cm di lunghezza. Hè un anfibiu chì hè in "periculu di estinzione critica"per via di u cunsumu umanu, a perdita di l'habitat è l'introduzione di spezie esotiche di pesci.
Hè un animale esclusivamente acquaticu chì pare un pesce, tuttavia, à u cuntrariu di ciò chì parechji credenu, st'animale ùn hè micca un pesciu, ma un anfibiu simile à una salamandra chì u corpu adultu conserva e caratteristiche di una larva (un prucessu chjamatu neotenia) cù una coda cumpressata lateralmente, branchie esterne è a presenza di zampe.
È avà chì cunniscite i pesci principali cù e zampe è avete vistu foto di zampe di pesciu, puderete esse interessatu à st'altru articulu di PeritoAnimal nantu à i pesci d'acqua salata.
Se vulete leghje più articuli simili à Pesciu cù e zampe - Curiosità è foto, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.