Cuntenutu
- Mitu o verità?
- U prucessu, perchè cascanu nantu à i so pedi?
- È se u misgiu scende male? Chì duvemu fà?
U misgiu hè un animale chì hà sempre campatu accumpagnatu da parechji antichi miti è credenze. Certi sò infundati, cum'è pensà chì i misgi neri portanu cattiva furtuna, è altri chì anu una basa scientifica, cum'è in questu casu a capacità di cascà nantu à i so pedi.
Vulete sapè di più nantu à stu fenomenu? Sì avete mai dumandatu se veramente i misgi cascanu sempre arritti o sì hè una legenda, in PeritoAnimal vi dicemu a verità annantu à stu mitu pupulare. Continuate à leghje!
Mitu o verità?
Dì chì i misgi cascanu sempre in piedi hè una cridenza chì hà purtatu à a cridenza chì i misgi anu sette vite. Tuttavia, ùn hè micca ghjustu chì u misgiu sbarchi sempre in piedi, è ancu quand'ellu face, ùn significa micca ch'ellu si salverà da e ferite, in certi casi assai gravi.
Ancu se in un gran numeru d'occasioni u ghjattu hè capace di falà da altezze considerevoli senza esse feritu, questu ùn significa micca chì duverebbe permessu à u vostru accessu felinu à balconi, balconi è altri lochi chì necessitanu una prutezzione adeguata, chì un accidente pò custà a vostra vita .
U prucessu, perchè cascanu nantu à i so pedi?
In una caduta in u viotu, duie cose ghjocanu un rolu fundamentale per u misgiu di pudè rialzà u so corpu è cascà nantu à i so pedi: l'arechja è a flessibilità.
Cum'è cù u restu di mammiferi, l'arechja interna di u misgiu hè u sistema vestibulare, incaricatu di cuntrullà l'equilibriu. In questu sistema hè un fluidu chì si move in l'arechja, indicendu à u misgiu chì hà persu u so centru di gravità.
In questu modu, quandu u ghjattu casca, a prima cosa chì prova à raddrizzà hè a so testa è u so collu. Dopu, hè applicata una lege fisica nantu à a cunservazione di u mumentu angulare, chì dice chì un corpu chì gira nantu à u so assu genera resistenza è cambia a so velocità.
Attraversu stu principiu si pò spiegà chì u ghjattu, quandu casca, hè capace di fà una Gira di 180 gradi è addirizzà tutta a so spina dentru, mentre retraia e so zampe di davanti è allungava e so zampe di daretu; tuttu què grazia à a flessibilità di u vostru corpu. Una volta chì questu hè fattu, ellu hè digià fighjendu in terra. Dopu, hà da ritirà e so ghjambe è arcuà a spina dorsale, in una pusizione chì li hà valutu u soprannomu di paracadutista. Cù stu muvimentu, intende ammuttà l'impattu di a caduta è, in parechji casi, riesce.
Tuttavia, a velocità di a caduta ùn diminuisce, dunque, se hè troppu alta, hè probabile chì, ancu se cascate in piedi, soffrirete terribili ferite à e gambe è a spina, è ancu morite.
U riflessu generatu in l'arechja piglia un millesimu di secondu per esse attivatu, ma u ghjattu hà bisognu d'altri secondi vitali per pudè fà tutte e girate necessarie chì li permettenu di cascà in i so pedi. Se a distanza di caduta hè troppu corta ùn puderete micca, se hè troppu longa pudete esse capace di ghjunghje in terra indemne, o pudete girà ma ancu ferite assai. In ogni casu, si tratta un riflessu utile ma micca infallibile.
È se u misgiu scende male? Chì duvemu fà?
I misgi sò eccellenti scalatori è animali estremamente curiosi, per questa ragione, hè assai cumunu per elli di pruvà à esplorà novi posti cum'è u balcone o alcune finestre di a so casa.
Bisogna à capisce chì per elle ste piccule incursioni sò una fonte di arricchimentu è di divertimentu, dunque ùn ci vole micca evità la, anzi tuttu: aghjunghje una maglia o rete di sicurezza per copre u vostru balcone hè un ottimu modu per rende felice u vostru misgiu è permettelu di gode di l'aria aperta.
Tuttavia, se ùn avete micca stu materiale, pò accade chì u misgiu fala da un'altezza considerableu, qualcosa chì, se ripetutu parechje volte, hè chjamatu "sindrome di u gattu paracadute". In ogni casu, se u ghjattu cade è sembra feritu, duvemu valutà a situazione è applicà i primi aiuti à andate à u veterinariu u più prestu pussibule.