Cuntenutu
Ancu se qualchì volta ùn pare micca, i nostri animali sentenu è cambianu ancu e so abitudini, adattendusi à e temperature nove. Dumande cum'è: Perchè u mo misgiu dorme tantu? o, I misgi dormenu di più d'invernu?
Quelli di noi chì anu i misgi in casa sanu chì amanu dorme è ch'elli ponu fà lu in ogni locu, soprattuttu nantu à a nostra parte preferita di u divanu o di u nostru lettu. Di solitu sceglienu i lochi i più freschi d'estate è i più caldi d'inguernu. Ma questu ùn hè qualchì volta notu cusì è quandu parlemu cù altri pruprietari avemu dubbi se hè normale o se qualcosa li accade.
In questu articulu di PeritoAnimal pruvemu à risponde à queste dumande chjuche per chì pudete esse alerta quandu accade questu è in listessu tempu per sapè ciò chì hè normale è ciò chì ùn hè micca.
Ùn simu micca tutti listessi
Qualchissia chì hà a furtuna di sparte a vita cù i misgi sà chì passanu assai tempu à dorme è spessu cusì tranquillu chì ci piacerebbe pudè fà listessa cun elli. I misgi i cuccioli ponu dorme finu à 20 ore à ghjornu è u adulti trà 15 è 17 ore. Questi valori sò cunsiderati nurmali secondu parechji studii dighjà realizati.
Cum'è l'omu, i nostri misgi sò diffirenti di l'altri. Avemu certi chì sò più freti è altri chì ùn li piacenu micca assai di vedeli. Ancu s'ellu ci hè un valore mediu per l'ore di sonnu secondu a spezia, questu pò esse alteratu da fattori esterni chì cambianu u cumpurtamentu di i nostri animali. In i prossimi paragrafi circheremu di chjarificà i dubbi i più cumuni.
Internu vs Esternu
A prima cosa chì duvemu piglià in contu per a differenziazione hè se u gattu hè di internu (ùn surtite micca in strada) o da esterno (Fate i vostri viaghji ogni ghjornu). Spessu questu ùn hè micca cunsideratu da i pruprietari quandu si consideranu temperature estreme.
Quelli chì sò in l'internu anu u grande privilegiu di esplorà u so ambiente per sceglie i lochi i più caldi in l'invernu è i lochi più freschi o più ventilati per suppurtà u caldu di l'estate. Ma a so propria scuperta a volte li pò tradisce mentre sceglienu lochi vicini à scaldatrici, sbocchi è camini induve ponu soffre di brusgie è di raffreddori quand'elli si alluntanu da sti lochi è cambianu bruscamente e temperature, cume i prucessi respiratorii severi, in particulare in i misgi. . Per evità sti prublemi duvemu offre li lochi caldi cù u so lettu è ancu coperte in modu chì si possinu piattà è sente bè.
A cura in misgi all aperto sò un pocu più cumplicati ma micca impussibili. Pudemu custruisce rifugi induve si ponu piattà da u fretu o da a pioggia è cusì mantenenu u calore megliu. Evite di mette coperte in elli perchè tendenu à mantene l'umidità è ponu creà funghi in u misgiu. Aduprate letti di paglia o di poliester. Se truvate un gattu cù ipotermia, hè urgente necessariu di purtallu à u veterinariu, ma nantu à a strada si pò avvolgelu in un asciugamanu imbevutu d'acqua calda (ùn deve micca esse in ebollizione) è appena si capisce chì u corpu a temperatura cresce, asciugate u gattinu per prevene più perdite di calore corporeu.
In i dui casi duvemu attentu à u manghjà. Durante l'inguernu, cum'è l'omi, i nostri amichi anu bisognu di più calorie. Cunsultate u vostru veterinariu per impedisce à u misgiu di diventà sovrappesu è / o sottopesu. Pudete sempre scaldà l'alimentu per rende più piacevule quandu manghjate. Spessu, piazzà u piattu in un locu assulanatu aiuta à stimulà l'appetitu è à arricchisce l'aromi. U vostru misgiu vi ringrazierà.
Cunsiglii per gattini in casa
Ci hè qualcosa di più bellu ch'è un gattinu accatastatu annantu à u nostru divanu? Ancu se dicemu chì i zitelli ponu dorme finu à 20 ore à ghjornu, quì vi lascemu qualchi cunsiglii è cunsiglii per aiutalli à passà sti mumenti in u megliu modu pussibule:
- Assicuratevi di avè un locu caldu di notte induve pudete ripusà.
- Paga una attenzione particulare à l'alimentu è à l'acqua, postu ch'elli ponu ammalassi faciule è ùn hè micca cusì faciule per elli di ricuperà.
- Vaccini aggiornati, cunsultate u vostru veterinariu per infurmazione secondu l'età di u vostru misgiu.
- Se andate in strada, forse avete bisognu di un pocu di più cibu. In questu modu pudete esse sicuru chì pudete regulà a vostra temperatura currettamente.
Tenendu questi dati in contu, è cunsultendu sempre u veterinariu in casu di dubbitu, in Perito Animal vi auguremu di passà un invernu cù l'odore di coccole, di sunnette davanti à u caminu è una bona notte per tutta a famiglia.