Origine è evoluzione di i primati

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 28 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Nuvembre 2024
Anonim
Una Storia Della Terra Vista Da Uno Dei Suoi Più Antichi Abitanti
Video: Una Storia Della Terra Vista Da Uno Dei Suoi Più Antichi Abitanti

Cuntenutu

U evoluzione di i primati è a so origine hà causatu una grande cuntruversa è una mansa di ipotesi dapoi u principiu di sti studii. Questu vastu Ordine di mammiferi, à quale appartene a ghjente, hè unu di i più minacciati da l'omu.

In questu articulu di PeritoAnimal, ampareremu quale sò i primati, chì caratteristiche li definiscenu, cumu si sò evoluti è s'ellu hè a stessa cosa di parlà di scimmie è primati. Vi spiegheremu tuttu quì sottu, continuate à leghje!

Origine di i primati

U urigine primate hè cumunu à tutti. Tutte e spezie esistenti di primati spartenu un inseme di caratteristiche chì li distinguenu da u restu di mammiferi. A maiò parte di i primati esistenti campà in l'arburi, cusì anu adattazioni cuncrete chì li permettenu di guidà quellu stile di vita. i vostri pedi è e mani sò adattatu per movesi trà i rami. A punta di u pede hè assai siparata da l'altri diti (eccettu l'essere umanu), è questu li permette di tene fermu à i rami. E mani anu ancu adattazioni, ma queste dipenderanu da a spezia, cum'è u pulgaru oppusibule. Ùn anu micca artigli è unghji curvati cum'è l'altri mammiferi, sò piatti è senza punti.


i diti anu cuscini tattili cù dermatoglifi (impronte digitali) chì li permettenu di attaccassi megliu à i rami, in più, nantu à e palme di e mani è di e dite, ci sò strutture nervose chjamate corpusculi Meissner, chì furniscenu un sensu di toccu assai sviluppatu.U centru di gravità di u corpu hè più vicinu à e gambe, chì sò ancu e membri duminanti durante a locomozione. D'altra parte, l'ossu di u tallone hè più longu chè in altri mammiferi.

Unu di l'adattamenti più impurtanti in i primati sò l'ochji. Prima, sò assai grandi in relazione à u corpu, è se parlemu di primati notturni, sò ancu più grandi, à u cuntrariu di l'altri mammiferi notturni chì usanu altri sensi per campà di notte. Quelli ochji prominenti è quelli maiò sò duvuti à a presenza di un ossu daretu à l'ochju, chì chjamemu l'orbita.


Inoltre, u nervi ottichi (unu per ogni ochju) ùn attraversanu micca cumpletamente in u cervellu, cum'è in altre spezie, in cui l'infurmazioni chì entranu in l'ochju dirittu sò trattate in l'emisferu sinistro di u cervellu è l'infurmazioni chì entranu in l'ochju sinistro sò trattate in u latu destro di u cerbellu. Ciò significa chì, in i primati, l'infurmazioni chì entranu per ogni ochju ponu esse trattate da i dui lati di u cervellu, chì furnisce un cunniscenza assai più larga di l'ambiente.

L'arechja di i primati hè carattarizata da l'apparizione di una struttura chjamata ampolla uditiva, furmata da l'ossu timpanu è l'ossu timpurali, chì coinvolgenu l'arechja media è interna. D’altronde, u sensu olfattivu pare esse statu riduttu, l’odore ùn essendu più un segnu distintivu di stu gruppu d’animali.


In quantu à u cervellu, hè impurtante enfatizà chì a so dimensione ùn hè micca una caratteristica determinante. Parechji primati anu un cervellu più chjucu cà qualsiasi mammiferu mediu. I delfini, per esempiu, anu u so cervellu, paragunatu à u so corpu, guasi quant'è grande cum'è qualsiasi primatu. Ciò chì distingue u cervellu da i primati sò duie strutture anatomiche uniche in u regnu animale: u Groove di Sylvia hè u solca di calcarina.

U mascella è denti i primati ùn anu subitu cambiamenti maiò o adattazioni. Anu 36 denti, 8 incisivi, 4 canini, 12 premolari è 12 molari.

Tipi di primati

Dentru a classificazione tassonomica di i primati, truvemu dui subordini: u subordine "strepsirrhini", à chì appartenenu i lemuri è i lorisiformi, è u subordine "Haplorrhini", chì include u tarsini e scimie.

strepsirrhines

Strepshyrins sò cunnisciuti cum'è primati umidi di u nasu, u vostru sensu di l'olfattu ùn hè micca diminuitu è ​​ferma unu di i vostri sensi i più impurtanti. Stu gruppu include i lemuri, abitanti di l'isula di Madagascar. Sò famosi per e so vocalizazioni sonore, i so ochji grossi è e so abitudini di notte. Ci sò circa 100 spezie di lemuri, cumpresu u lemur catta o lémur à queue annulaire, et le lémur alaothra, ou Hapalemur alaotrensis.

un altru gruppu di strepsirrhines sò i loris, assai simile à i lemuri, ma abitanti di altre zone di a pianeta. Frà e so spezie, mettimu in risaltu u loris rossu magru (loris tardigradus), una spezia altamente minacciata da Sri Lanka, o u loris lentu di Bengala (Nycticebus bengalensis).

haplorrhine

Halplorrineprimati simplici di u nasu, anu persu una parte di a so capacità olfattiva. Un gruppu assai impurtante hè u tarsini. Questi primati campanu in Indonesia è sò cunsiderati animali diabolichi per via di a so apparizione. Di abitudini nutturne, anu ochji assai grandi, dita assai lunghe è un picculu corpu. tramindui gruppi strepsirrhine è u tarsini sò cunsiderati prosimiani.

U secondu gruppu di haplorrhine sò scimmie, è sò generalmente divisi in scimmie di u Novu Mondu, scimmie di u Vechju Mondu, è ominidi.

  • scimmie mundiale nove: tutti questi primati campanu in l'America Centrale è u Sudu. A so caratteristica principale hè chì anu una coda prensile. Frà elle truvemu scimie urlanti (genere Alouatta), e scimie notturne (genere Aotus) è e scimie spider (genus Atheles).
  • scimmie di u vechju mondu: sti primati abitanu in Africa è in Asia. Sò scimie senza coda prensile, chjamate ancu catarrine perchè anu u nasu falatu, è anu ancu calli nantu à e natiche. Stu gruppu hè furmatu da babbuini (genus Curnutu), scimie (genus scimmia), cercopitecini (genere Cercopithecus) è colobus (genus culobu).
  • ominidi: sò primati senza coda, ancu catarrini. L'essere umanu appartene à stu gruppu, ch'ellu sparte cù i gorilla (genaru gorilla), scimpanzè (genere pan), bonobos (genre pan) è orangutani (genus Pong).

Interessatu à i primati chì ùn sò micca umani? Vede ancu: Tipi di scimmie

evoluzione di i primati

À evoluzione di i primati, u fossile u più strettu ligatu à i primati muderni o primati data di a fine di l'Eocene (circa 55 milioni d'anni fà). À u principiu di u Miocenu (25 milioni d'anni fà), spezie assai simili à l'oghje anu cuminciatu à cumparisce. Ci hè un gruppu in i primati chjamatu plesiadapiform o primati arcaichi, paleoceni (65 - 55 milioni d'anni) chì mostranu certe caratteristiche di primati, ancu s'elli sò attualmente cunsiderati chì sti animali sò divergenti prima di l'apparizione di primati è chì dopu sò spariti, dunque ùn serianu micca ligati cun elli.

Sicondu i fossili truvati, u primi primati I cunnisciuti sò adattati à a vita arboricula è anu parechje caratteristiche principali chì distinguenu stu gruppu, cum'è u craniu, i denti è u scheletru in generale. Questi fossili sò stati trovi in ​​l'America di u Nordu, in Europa è in Asia.

I primi fossili di l'Eocenu Mediu sò stati ritruvati in Cina è currispondenu à i primi parenti di primati (Eosimiani), chì sò oghje spariti. Esemplari fossili appartenenti à e famiglie estinte Adapidae è Omomyidae sò stati dopu identificati in Egittu.

U registru fossile documenta tutti i gruppi esistenti di primati, eccettu u lémur malgache, chì ùn hà micca fossili di i so antenati. D’altronde, ci sò i fossili di u so gruppu fratellu, i lorisiformi. Questi resti sò stati trovati in Kenya è anu circa 20 milioni d'anni, ancu se e scuperte nove mostranu chì esistianu 40 milioni d'anni fà. Dunque, sapemu chì i lemuri è i lorisiformi si sò separati più di 40 milioni d'anni fà è formanu un subordine di primati chjamati strepsirrini.

L'altru subordine di primati, l'aplorrinine, hè apparsu in Cina à l'Eucene Mediu, cù l'infrarordu tarsiiforme. L'altru infraordine, e scimie, apparsu 30 milioni d'anni fà in l'Oligocene.

O emergenza di u genaru Homo, à quale appartene l'essere umanu, hè accadutu 7 milioni d'anni fà in Africa. Quandu hè apparsu u bipedalisimu ùn hè ancu chjaru. Ci hè un fossile kenianu di u quale fermanu solu pochi ossi longhi chì ponu suggerisce una certa capacità di locomozione bipede. U fossile u più evidente di u bipedalisimu hè di 3,4 milioni d'anni fà, prima di u famosu fossile di Lucy (Australopithecus afarensis).

Se vulete leghje più articuli simili à Origine è evoluzione di i primati, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.