Cuntenutu
- chì sò l'animali ovipari
- Animali Ovipari è Vivipari - Differenze
- Ovipari:
- Viviparu:
- Esempii d'animali ovipari
- Esempii di Mammiferi Ovipari
In natura pudemu osservà parechji strategie riproduttive, è una di elle hè l'oviparità. Duvete sapè chì ci sò assai animali chì seguitanu a stessa strategia, chì hè apparsa assai prima in a storia evolutiva di i portatori di vita.
sè vulete sapè chì sò l'animali ovipari, chì ghjè sta strategia riproduttiva è alcuni esempi di animali ovipari, cuntinuate à leghje st'articulu da PeritoAnimal. Risolverete tutti i vostri dubbi è amparerai cose stupende!
chì sò l'animali ovipari
Tù animali ovipari sò quelli chì pone ova chì cova, postu chì sò fora di u corpu di a mamma. A fecundazione pò esse esterna o interna, ma a cova si face sempre in l'ambiente esternu, mai in u senu di a mamma.
Tù pesci, anfibi, rettili è acelli, cum'è certi mammiferi di tantu in tantu, sò ovipari. Di solitu ponenu e so ova in nidi ben prutetti, induve l'embrione si svilupperà à l'internu di l'ovu è poi schiuderà. certi animali sò ovoviviparu, vale à dì, incubanu l'ove in u corpu invece di in un nidu è i pulcini nascenu vivi direttamente da u corpu di a mamma. Questu pò esse vistu in certi tipi di squali è serpi.
U ripruduzzione animale ovipara hè una strategia evolutiva. pò pruduce unu o parechji ovi. Ogni ovu hè un gametu furmatu da materiale geneticu da a femina (ovu) è materiale geneticu da u masciu (sperma). U sperma deve truvà a so strada versu l'ovu, sia in un ambiente internu (u corpu di a femina), quandu a fecundazione hè interna, sia in un ambiente esternu (per esempiu, l'ambiente acquaticu), quandu a fecundazione hè esterna.
Una volta chì l'ovu è u sperma si riuniscenu, dicemu chì l'ovu hè statu fecundatu è diventa un embrione chì si svilupperà in l'ovu. Parechji animali producenu assai ova, ma assai fragili, è u vantaghju di sta strategia hè chì, pruducendu tanti figlioli, ci hè una probabilità più bona chì almenu unu d'elli sopravvive à i predatori. L'altri animali pruducenu assai pochi ova, ma assai grande è forte è questu aumenta a probabilità chì u sviluppu di u novu individuale ghjunghji à a fine è schiudessi, dendu origine à un novu individuale assai forte, chì avrà più possibilità di fughje i predatori quandu natu.
Esse un oviparu hà ancu i so svantaghji. A differenza di l'animali vivipari è ovovivipari, chì portanu a so discindenza in u so corpu, animali ovipari bisognu à prutege o piattà i so ovi durante u so stadiu di sviluppu in strutture chjamate nidi. L'acelli sò spessu pusati nantu à e so ova per mantene u calore. In u casu di l'animali chì ùn pruteggenu micca attivamente i so nidi, ci hè sempre a pussibilità chì un predatore li trovi è divurghi, dunque hè assai impurtante selezziunà currettamente u situ di u nidu è piattà l'ove assai bè.
Animali Ovipari è Vivipari - Differenze
U diffarenza principale trà animali ovipari è vivipari hè chì l'animali ovipari ùn si sviluppanu micca in a mamma, mentre chì l'animali vivipari subiscenu ogni tipu di cambiamenti in a so mamma. Cusì, l'animali ovipari ponenu ova chì sviluppanu è covanu ghjovani individui. Mentre l'animali vivipari nascenu cum'è ghjovani individui viventi è ùn ponenu micca ova.
L'acelli, i rettili, l'anfibii, a maiò parte di i pesci, insetti, molluschi, arachnidi è monotremi (mammiferi cù caratteristiche rettiliane) sò animali ovipari. A maiò parte di i mammiferi sò purtatori di vita. Per evità u dubbitu, mostremu a lista di funziunalità chì differenzianu l'animali ovipari da l'animali vivipari:
Ovipari:
- L'animali ovipari producenu ova chì maturanu è covanu dopu esse stati espulsi da u corpu maternu;
- L'ovu pò esse postu digià fecundatu o micca fecundatu;
- A Fertilizazione pò esse interna o esterna;
- U sviluppu embrionariu si faci fora di a femina;
- L'embrione riceve nutrienti da u ghjallu d'ova;
- A probabilità di sopravivenza hè più bassa.
Viviparu:
- L'animali vivipari dani nascita à animali vivi, cumplettamente sviluppati;
- Ùn ponenu micca ova;
- A fecundazione di l'ovu hè sempre interna;
- U sviluppu embrionariu si faci in a mamma;
- A probabilità di survival hè più grande.
Esempii d'animali ovipari
Ci sò parechji tippi d'animali chì ponenu ova, quì sottu sò alcuni di elli:
- acelli: certi acelli ponu solu unu o dui ovi fecundatu, mentre chì altri ne mettenu assai. In generale, l'acelli chì ponenu unu o dui ova, cum'è e gru. ùn campanu micca longu in natura. Sti acelli passanu assai tempu à curà i so zitelli per aiutalli à sopravvivere. D’altronde, l’acelli chì pone assai ova, cum'è e focaccie cumune, anu un tassu di sopravvivenza più altu, è ùn anu micca bisognu di passà u più tempu cù a so discindenza.
- Anfibi è rettili: e ranochje, i salamandri è e salamandre sò tutti anfibi, campanu in è fora di l'acqua, ma ne anu bisognu per stà umidi, è ancu per pone l'ove, postu chì ste ova ùn anu micca cunchiglia è, in aria, si seccaranu prestu. I rettili, cum'è lucertole, coccodrilli, lucertule, tartarughe è serpi, ponu campà in terra o in acqua, è ponenu ova fora o in ellu, secondu e spezie. Cum'elli ùn sò micca abituati à piglià cura di i so nidi, ponenu assai ovi per chì u tassu di sopravivenza cresce.
- Pesciu: tutti i pesci ponenu e so ova in acqua. I pesci femini espellenu e so ova à mezu liberu, i mettenu in piante acquatiche o li lampanu in un picculu foru scavatu. I pesci masci liberanu dopu sperma nantu à l'ova. Alcuni pesci, cum'è i ciclidi, tenenu e so ova in bocca dopu a fecundazione per prutege li da i predatori.
- artropodi: a maiò parte di l'arachnidi, miriapodi, esapodi è crustacei chì formanu u gruppu artropodi sò ovipari. Ragni, centipedi, granchi è falene sò alcuni di i milioni di artropodi chì ponenu ova, è ne mettenu centinaie. Certi ponenu ova chì sò state fecundate per mezu di a fecundazione interna, è altri ponenu ova micca fertili chì anu sempre bisognu di sperma.
Esempii di Mammiferi Ovipari
Hè assai raru chì i mammiferi mettinu l'ova. Solu un picculu gruppu chjamatu monotremate face. Stu gruppu include u ornitorincu è echidne. I pudemu truvà solu in Australia è in certe parte di l'Africa. Sti esseri ponenu ova, ma à u cuntrariu di u restu di l'animali ovipari, i monotremi nutriscenu e so criature di latte è anu ancu capelli.