Cuntenutu
- Chì duvete fà subitu
- agisce secondu a causa
- palle di pelliccia
- manghjatu assai prestu
- u stress
- Intolleranza à qualchì alimentu
- una intossicazione
- Un'altra cundizione più seria
Tù vomitu I misgi occasionali sò un prublema abbastanza cumunu in u misgiu è ùn anu micca da esse necessariamente un prublema seriu. Ma se u vomitu hè più frequente pò esse un sintimu di una cundizione più grave, in quale casu duvete purtà u vostru misgiu à un veterinariu u più prestu pussibule.
U vomitu hè un attu riflessu chì provoca l'eliminazione attiva di u cuntenutu digestivu per a bocca, in particulare l'alimentu in u stomacu. Hè impurtante ùn cunfonde u vomitu cù a rigurgita chì hè un rigettu passivu, senza cuntrazzioni attive di l'addome, cibu non digeritu o saliva.
Se vulete sapè cumu agisce, scopri à PeritoAnimal cosa fà sì u vostru vomita.
Chì duvete fà subitu
Se u vostru misgiu vomita è u vostru livellu di cuscenza hè alteratu, fighjulallu è attenti per ch'ellu ùn passessi u cuntenutu digestivu in e vie aeree. Mantene lu luntanu da u materiale digestivu espulsu, puliti a bocca è e vie aeree in modu chì ùn sianu intuppati, fendu casu à ùn mordelu o graffiallu.
Se u ghjattu chì vomita hè un adultu è si trova in bona salute, senza altri sintomi è ùn hè micca disidratatu, allora si consiglia di avè un Dieta da 12 à 24 ore, dalli acqua in poche quantità à pocu à pocu. Ma attenti, qualchì volta u dighjunu prolungatu hè male, soprattuttu in i misgi chì soffrenu di obesità.
In ogni casu, hè cunsigliatu di monitorà u vostru gattu trà 24 è 48 ore dopu l'episodiu di vomitu. Se vomite dinò o se a situazione generale di u vostru gattu si deteriora, purtàtelu à a vostra emergenza veterinaria.
agisce secondu a causa
Osservà u cuntenutu espulsu da u vostru misgiu hè impurtante per determinà a gravità, è permette ancu di guidà u vostru veterinariu in quantu à a causa. I cuntenuti espulsi ponu esse: cibu non digeritu, fluidu gastricu, fluidu di bile (giallu o verdulinu), sangue (rossu o marrone chjaru s'ellu hè digeritu sangue), corpi stranieri, piante o sfere di capelli.
palle di pelliccia
Una di e cause più cumune hè a furmazione di palle di capelli: quandu si pulisce, u vostru misgiu ingolle una grande quantità di capelli chì poi forma una palla in u so sistema digestivu, di solitu hè prestu espulsu in forma di vomitu. Per risolve stu tipu di vomitu pudete spazzola u to misgiu, arricurdatevi chì hè particularmente impurtante di fà una bona spazzolatura in razze à peli lunghi, in più pudete dà à u vostru misgiu valeriana, a valeriana hè una pianta chì u vostru misgiu pò manghjà è chì aiuta à disintossicassi.
manghjatu assai prestu
U vostru misgiu pò vomità simpliciamente perchè hà manghjatu troppu troppu prestu è u to stomacu ùn hà micca avutu u tempu di digerisce l'alimentu è hà bisognu di espellelu. Se l'alimentu ùn hè ancu arrivatu à u stomacu è solu l'esofago prima di espulselu, hè regurgitazione. In ogni casu, se u vostru misgiu manghja troppu prestu, duvete raziunà u so manghjà è dalli porzioni chjuche ma più frequenti, fighjendu sempre ch'ellu manghja cun calma è masticendu u manghjà currettamente.
Leghjite u nostru articulu cumpletu nantu à: U ghjattu vomita dopu avè manghjatu, chì pò esse?
u stress
Un'altra causa di vomitu in i misgi hè stress: I misgi sò animali assai sensibili à i cambiamenti, ch'ellu si tratti di un cambiamentu d'ambiente o di un cambiamentu in l'alimentu, questu pò mette li in un statu di stress lieve o severu. Se site mudificatu, ricustruitu di recente, cambiatu u vostru cibu, o aduttatu da pocu un altru animali domesticu, u vostru misgiu pò esse stressatu è hè a causa di u vostru vomitu. Per aiutà u vostru gattu pudete assicurà chì ne abbiate unu. spaziu sicuru è tranquillu in u quale si ritira quandu vulete esse calmu. In quantu à u manghjà, i misgi preferiscenu manghjà da 15 à 20 picculi pranzi à u ghjornu: lasciate u so numeru cutidianu à a so dispusizione libera. Se ùn pudete micca aiutà u vostru gattu stressatu, pudete cunsultà un veterinariu per cunsiglii nantu à l'usu di feromoni o altri medicamenti per u vostru gattu.
Intolleranza à qualchì alimentu
S'ellu hè spessu vomitu cù o senza diarrea, senza perdita di appetitu o altri sintomi, a causa pò esse a intolleranza alimentaria o un gastritis acutu o crònicu. Se crede chì questu hè a causa, pudete mette u vostru misgiu in 24 ore di dighjunu è se continua à vomità, duvete purtallu à u vostru veterinariu per fà un diagnosticu è raccomandà un trattamentu adattatu. Se avete da mette u vostru misgiu in 24 ore di dighjunu, hè impurtante chì tenite un ochju nantu à ellu perchè l'assenza di manghjà troppu longu pò causà cambiamenti scomodi in a flora intestinale, dunque hè assai impurtante esse attenti. , hè megliu d'andà prima à u veterinariu prima di fà lu. qualsiasi cambiamentu.
una intossicazione
Un'altra causa puderia esse a intossicazione, Pruvate à ricurdà si u vostru misgiu hà manghjatu qualchì alimentu insolitu, se suspettate d'avvelenamentu andate immediatamente à u vostru veterinariu è spiegate ciò chì hè accadutu. Sicondu u tippu di avvelenamentu, vi cunsigliarà nantu à un trattamentu o l'altru.
Un'altra cundizione più seria
Se l'episodi di vomitu sò accumpagnati da altri sintomi cum'è perdita di appetitu, frebba, diarrea sanguinosa, stinzia, allora hè più probabile perchè una causa più grave hè a causa. Pò esse per via di parassiti, diabete, leucemia o cancheru. Scrivite tutti i sintomi per aiutà u vostru veterinariu à diagnosticà.
Hè sempre utile di misurà a temperatura di u vostru gattu, idealmente ùn supere micca i 39 gradi, osservate da vicinu u vostru gattu per rilevà possibili cambiamenti neurologichi cum'è vertigini, convulsioni, cambiamenti di cuscenza. Un aumentu di a sete, a gelosia recente in un gattu o disordini urinarii sò elementi impurtanti per diagnosticà a causa di u vomitu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.