Cuntenutu
L'avemu trovu à egizianu male unu di i più eleganti misgi fora. A so storia hè ligata à a dinastia di i faraoni, un grande imperu chì apprezzava a figura di u misgiu cum'è un esse guasi divinu. A parolla "male" hè egiziana, è significa gattu, vale à dì u gattu egizianu. In l'antica civiltà egiziana i misgi eranu figure venerate è eranu prutetti cum'è animali sacri. U tombu di unu di sti animali era punitu cù a pena di morte.
Numerosi ieroglifici sò stati dedicati à a razza creata chì hè stata scelta da i stessi Egiziani per dà forma à a bellezza felina. I so antenati datanu di più di 4000 anni, allora pudemu parlà allora di a più vechja razza di misgi. Hè a principessa Natalia Troubetzkoi chì, in l'anni 1950, hà presentatu Roma à u Mau egizianu, un misgiu chì hè statu assai bè ricevutu per a so bellezza è a so storia. Oghje pudemu truvà esemplari salvatichi chì campanu vicinu à u fiume Nilu. Amparate più nantu à sta razza di ghjattu sottu à PeritoAnimal.
Surghjente
- Africa
- Egittu
- Categoria III
- coda fina
- Forti
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- 3-5
- 5-6
- 6-8
- 8-10
- 10-14
- 8-10
- 10-15
- 15-18
- 18-20
- Intelligente
- Curiosu
- Calma
- Timida
- Solu
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
aspettu fisicu
Mettimu in risaltu in u Mau Egizianu un ghjattu tabby in culori scuri chì si distingue contr'à u fondu chjaru di a so pelliccia. Si tratta di patch rotondi è definiti chì sò in tutta a to pelliccia. U corpu di u Mau Egizianu ci ramenta u misgiu abissinu ancu s'ellu hè più longu, musculatu è di altu mediu. Avemu trovu un ditagliu geneticu in u vostru corpu, e zampe di daretu sò più longhe chè quelle di davanti. E so zampe sò chjuche è delicate è anu bisognu di più cura, qualcosa chì videremu quì sottu.
Infine, vale da nutà chì u ghjattu Mau egizianu hà grandi ochji inclinati chì curvanu leggermente in altu. U culore di l'ochji pò varià da u verde chjaru à l'ambru.
Cumportamentu
Avemu trovu in u Mau egizianu un ghjattu assai indipendente, ancu s'ellu dipende da u casu specificu. Eppuru, hè un bellu misgiu à avè in casa postu chì si adatta assai bè à a cunvivenza è quandu guadagna fiducia hè un misgiu affettuosu. Benchì u so caratteru sia indipendente, u misgiu egizianu Mau hè un animale pusessivu chì li piace à fighjà attenzione, chì li furnisce ghjoculi è cibu in più.
Ti costa di raportà à scunnisciuti cù i quali sarete riservati (è pò ancu ignuralli), eppuru alcuni tratti di u vostru caratteru ponu fà chì vulete esse accarizzatu. Duvemu abituallu à scuntrà ghjente nove.
In generale, parlemu di un misgiu calmu è pacificu ancu se duvemu esse attenti se avemu altri animali in casa cum'è hamsters, acelli è cunigliuli, chì hè un bon cacciadore.
cura
U ghjattu Mau egizianu ùn hà micca bisognu di cura eccessiva, basterà di fà attenzione à a so pelliccia è di brusgialla duie à trè volte à settimana, cusì uttenerete una pelliccia lucente è setosa, bella per natura. Un alimentu premium assicurerà a bellezza di u to pelu.
In più di u pelu, duvemu esse attenti à altri aspetti, chì sò di natura di rutina, cum'è l'eliminazione di i vostri slops, u tagliu di e unghie è u cuntrollu di a vostra pelle è a pelle in generale per vede se tuttu va bè.
Salute
A salute di u gattu Mau egizianu hè un pocu fragile postu chì ùn accetta micca assai bè i cambiamenti improvvisi di temperatura, per questa ragione à l'internu duveriamu mantene una temperatura stabile u più pussibule.
A volte soffri di obesità, duvemu cuntrollà i vostri cibi è assicurassi di esercità regolarmente.
Cum'è l'accennatu, si tratta di un gattu più sensibile è dunque duvemu esse attenti à i medicinali è à l'anestesia. Questu vi face ancu suscettibile à soffre di asma felina, una malattia di tipu allergicu chì affetta e vie respiratorie.