Ipotiroïdismu in Cani - Cause, Sintomi è Trattamentu!

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 1 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Dicembre 2024
Anonim
Ipotiroïdismu in Cani - Cause, Sintomi è Trattamentu! - Animali
Ipotiroïdismu in Cani - Cause, Sintomi è Trattamentu! - Animali

Cuntenutu

L'ipotiroïdismu in i cani hè unu di i disordini endocrini più cumuni in i cani. Sfortunatamente, si tratta di una malattia difficiule da prevene, postu chì si crede chì e cause sò principalmente da una predisposizione genetica à l'ipotiroïdismu.

Se u vostru cane hè statu recentemente diagnosticatu cù sta malattia o sì sì simu curiosu di sapè ne di più, PeritoAnimal hà preparatu st'articulu cun tuttu ciò chì ci vole à sapè. ipotiroïdismu in i cani - cause, sintomi è trattamentu!

Ipotiroïdismu in i cani

A glàndula tiroidea hè largamente incaricata di regulà u metabolismu di u cane. A volte, per via di una anormalità in questa ghiandula, ùn sò micca prodotte abbastanza quantità di ormoni necessarii in u cane chì causa ciò chì si chjama ipotiroidisimu. L'ipotiroïdismu pò nasce da qualsiasi disfunzione di l'assi ipotalamicu-pituitaria-tiroidea.


Pudemu cusì discrive l'ipotiroïdismu cum'è una malattia endocrina caratterizata da a diminuzione di a produzzione di ormoni tiroidiali. A glàndula tiroidea hè incaricata di pruduce l'hormone T3, chjamate triidotironina è T4, chjamate tetraiodotironina. Una bassa pruduzzione di questi ormoni causa stu prublema cusì cumunu in i cuccioli.

Ipotiroidisimu primariu in i cani

O ipotiroidisimu primariu hè di gran lunga u più cumunu in i cani. L'urigine hè di solitu direttamente un prublema in a glàndula tiroidea, di solitu u annullà ella. I dui mudelli istopatologichi più cumuni sò a tiroidite linfocitica (un prucessu induve a tiroide hè infiltrata da i linfociti, e cellule plasmatiche è i linfociti) è l'atrofia idiopatica di a tiroide (un prucessu induve a ghiandola perde u so parenchima chì hè rimpiazzatu da u tessutu adiposu).


Ipotiroïdismu secundariu in i cani

L'ipotiroïdismu secundariu hè carattarizatu da una disfunzione di e cellule pituitarie stesse, causendu diminuzione di a produzione di ormone TSH. Stu ormone hè incaricatu di stimulà a tiroide per pruduce ormoni è hè per quessa ch'ellu hè chjamatu "secundariu". Ci hè una atrofia progressiva di a ghiandula, per via di l'assenza di questu ormone, diminuzione di a produzzione di TSH è dunque di T3 è T4.

Esistenu sfarenti prucessi chì pò purtà à stu ipotiroïdismu secundariu, à dì[1]:

  • tumuri pituitaria
  • Malformazione congenita di a glutula pituitaria (cumuna in razze cum'è u Pastore Tedescu)
  • Carenza di TSH
  • Trattamenti chirurgichi o medicazione cum'è glucocorticoidi
  • Secundariu à l'iperadrenocorticisimu

Ipotiroidisimu terziariu in i cani

L'ipotiroïdismu terziariu in i cani nasce in cunsequenza di una pruduzzione insufficiente di TRH, l'ormone chì libera tiroxina è stimula a produzzione di TSH in l'ipofisi anteriore. Hè, u U prublema si trova in l'ipotalamo, chì produce u TRH.


Sta malatia hè estremamente rara è ùn ci sò praticamente nisun raportu di sta malatia in i cani.

Ipotiroïdismu Congenitale in i cani

I difetti congeniti di a tiroide sò assai rari in i cani. Tuttavia, ponu accade qualchì volta è ùn pudemu micca mancà di menziunà li. Stu tipu di malatie hè signalatu in cuccioli è cuccioli. era fatale.

Una di e cause più documentate di stu tippu d'ipotiroïdismu hè a bassa assunzione di alimenti ricchi di iodu. Inoltre, pò esse dovutu à un difettu in l'organizazione di iodu stessu, a cosiddetta disormiogenesi o disgenesi tiroidea.

Sintomi di Ipotiroïdismu Caninu

I segni clinichi di sta malatia apparsu intornu à 4 à 10 anni. E razze cù una predisposizione più grande à sta malatia sò, frà altri, u Boxer, u Caniche, u Golden Retriever, u Doberman Pinscher, u Schnauzer Miniatura è u Setter Irlandese.Sicondu alcuni studii, ùn ci hè nisuna predisposizione sessuale à stu prublema, vale à dì, pò influenzà ugualmente maschi o femine.[2].

u principale segni clinichi di stu prublema sò:

  • Aumento di pesu è obesità
  • Apatia
  • Esercite intolleranza
  • Zoni senza peli (alopecia)
  • Pelle secca
  • pelle sebacea

In ogni casu, i segni clinichi di sta malatia sò assai variati è ponu andà da dermatologichi, cum'è descritti, à neuromuscolari, riproduttivi è ancu comportamentali. A glàndula tiroidea intervene in tuttu u metabolismu di u cane, da quì a grande cumplessità di stu prublema.

Diagnostu di Ipotiroïdismu Caninu

Ancu se a medicina veterinaria ùn hè micca evoluta quant'è a medicina umana in quantu à sta malatia, ci sò diverse alternative per studià u funziunamentu di a glàndula tiroidea è cunfirmà se u cane hà un prublema cù l'ipotiroïdismu.

U vostru veterinariu serà basatu annantu à segni clinichi, test di funzione tiroidea è a risposta à a terapia di sostituzione ormonale per diagnosticà definitivamente a malatia[2].

Per diagnosticà currettamente stu prublema hè necessariu piglià una misura di l'hormone in u sangue di u cane (principalmente t4). A misurazione di i livelli sanguini di questu ormone solu ùn hè micca abbastanza. Tuttavia, se i valori sò normali o elevati, pudemu escludere l'ipotiroïdismu da a nostra lista di diagnostichi differenziali. Per questa ragione, questu hè unu di i primi testi da fà quandu u veterinariu suspetta stu prublema.

Se dimustremu chì i livelli di t4 sò bassi, ùn significa micca chì simu necessariamente presenti cun un prublema di ipotiroidisimu, serà necessariu di fà un altru test chjamatu u test di stimolazione di tirotropina (TSH) per cunfirmà u diagnosticu definitivu.

Oltre à questi testi, pò esse necessariu eseguisce altre prove, secondu u casu specificu di l'animali. Vale à dì:

  • Scintigrafia nucleare (per determinà l'assorbimentu di iodu radioattivu)
  • Misurazione di l'anticorpi
  • Ultrasound di tiroide.
  • Radiografia (se un tumore di tiroide hè suspettatu, per vede s'ellu ci sò metastasi)

Ipotiroïdismu in un cane - trattamentu

Dopu u diagnosticu fattu, u veterinariu pò prescrive supplementazione ormonale. Alcuni veterinarii usanu dinò stu metudu cum'è diagnosi, valutendu a risposta à u trattamentu. U trattamentu di scelta hè basatu nantu à levotiroxina sodica, sintetica T4.

In i casi induve i cani soffrenu d'ipotiroïdismu secundariu o terziariu pò esse necessariu prescrive una terapia glucocorticoide è cobalt.

Generalmente, dopu à una settimana di trattamentu l'animali principia à mostrà miglioramentu, aumentu di l'appetitu è ​​benessere generale.

Hè assai impurtante di rispettà e date di rivalutazione è visite à u veterinariu. L'animali chì anu stu prublema devenu esse monitorati da vicinu postu chì certe volte u veterinariu hà bisognu di riajustà e dosi di trattamentu, secondu a risposta di l'animali.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.