Ipertiroidismu in Gatti - Sintomi è Trattamenti

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 23 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Nuvembre 2024
Anonim
Ipertiroidismo: Cause (Tiroiditi Virali, Noduli Iperattivi, Malatie Autoimmuni...) e Terapie
Video: Ipertiroidismo: Cause (Tiroiditi Virali, Noduli Iperattivi, Malatie Autoimmuni...) e Terapie

Cuntenutu

O ipertiroïdismu felinu hè una di quelle malatie chì, a maiò parte di u tempu, riesce à passà inosservata, manifestendu si solu quandu a salute di u ghjattu hè dighjà seriamente compromessa.

Hè una cundizione assai cumuna, in particulare in i misgi di più di 7 anni. A malatia stessa ùn hè micca fatale, ma porta à cumplicazioni chì mettenu in periculu a vita di u felinu attaccendu parechji di i so organi vitali. Hè per quessa chì vi presentemu, quì à PeritoAnimal, questu articulu nantu à ipertiroïdismu in i misgi - sintomi è trattamentu. Continuate à leghje!

Chì hè l'ipertiroïdismu in i misgi?

L'ipertiroidismu in i misgi hè una malatia ducumentata solu dapoi u 1970. Hè cumuna in misgi di vechjaia, in particulare quelli di più di 10 anni, essendu più frequenti in a razza Siamese.


Consiste in un cambiamentu in u corpu per via di surproduzione di ormoni da tiroide (T3 è T4). Se hè rilevatu prestu, ci hè una alta probabilità di cuntrollu è di miglioramentu, ma altrimenti, e cumplicazioni chì accumpagnanu sta secrezione eccessiva di ormoni sò fatale per u misgiu.

Cause di Ipertiroidismu in Gatti

A causa principale di l'ipertiroïdismu felinu hè aumentu di produzzione di ormoni in u tiroide, T3 è T4. Questa crescita hè principalmente per un disordine risultatu da una malattia in relazione à i lobi tiroidiali.

A causa hè duvuta à u fattu chì, cume a dimensione di i lobi aumenta a causa di a malattia, l'ormone diventa secretu in quantità maiò, affettendu u bilanciu di l'organisimu sanu.


In circa 10% di i misgi affettati, a malatia hè causata da a presenza di a carcinoma (massa cancerosa), in quale casu u pronosticu di miglioramentu hè riduttu.

Questu altru articulu nantu à a malatia infiammatoria di l'intestini in i misgi puderia ancu interessà vi.

Sintomi di ipertiroidismu in i misgi

Unu di i prublemi cù l'ipertiroïdismu in i misgi hè chì, in a maiò parte di i casi, ùn ci hè micca sintomi chjaru di a malatia. Cumincianu à cumparisce quandu a patulugia hè dighjà avanzata, ancu perchè, cume a sapemu digià, i misgi sò sperti à piattà i sintomi di ogni tipu di malatie. Questu rende necessariu esse cusciente di qualsiasi anormalità in u cumpurtamentu è abitudini di u vostru felinu, per rilevà à tempu questa o qualsiasi altra malattia.


Nurmalmentu, u pruprietariu di u ghjattu nota chì qualcosa ùn va micca quandu si nota chì u so cumpagnu manghja a stessa quantità di alimentu o più, ma presenta evidenti perdita di pesu.

L'ipertiroidismu in i misgi pò ancu avè altri sintomi alarmanti, cum'è:

  • diarrea cronica
  • Depressione
  • iperattività
  • cumpurtamentu nervosu o schittish
  • vomitu frequente
  • incapacità di saltà
  • perdita di forza
  • mantellu sciaticu è nodi
  • Arritmia
  • dispnea
  • disurientazione
  • Aggressività
  • Vocalizazioni notturne insolite

Sti sintomi ùn parenu micca di colpu è micca tutti inseme, ma piuttostu progressivamente. Dunque, s'ellu ci hè una negligenza, hè pussibule ch'elli passinu inosservati.

Quandu a secrezione di tiroide aumenta, funzione renale hè direttamente influenzatu è, dunque, l'insufficienza renale hè u più grande periculu, mettendu in periculu a vita di u ghjattu.

Diagnostu di ipertiroidismu felinu

In principiu, a trasfurmazione di dimensione chì i lobi tiroidiali sò sottumessi à solitu si vede in palpazione di u collu di u ghjattu. Questu, benintesa, ùn serà micca abbastanza per dà un diagnosticu definitivu di ipertiroidismu, nè l'assenza di stu sintumu significherà chì u ghjattu ùn soffre micca di a malatia.

Per esse sicuru, parechji esami medichi sò richiesti. U più impurtante hè u analisi di sangue cumpleta, in u quale serà pussibule valutà micca solu u statutu di i globuli bianchi è a salute di u felinu in generale, ma ancu i livelli di enzimi epatichi (essenziale per rilevà un prublema di rene).

Inoltre, u elettrocardiogramma per valutà a pussibilità di un prublema di core cum'è arritmia è tachicardia.

Cume trattà l'ipertiroidismu in i misgi

Quandu i risultati di i testi sò pusitivi per l'ipertiroïdismu felinu, ci sò 3 tippi di trattamenti cunsigliatu. A scelta di ognunu dipende micca solu da u vostru paese di residenza, postu chì unu d'elli ùn hè micca dispunibule in u mondu, ma ancu da l'età, u pesu è u statu di salute di u misgiu, è ancu da a pussibilità di complicazioni epatiche o cardiache:

  1. A prima opzione hè amministrà droghe antitiroidi, un trattamentu chì deve esse seguitu per u restu di a vostra vita. Questa opzione ùn hè micca una cura, perchè ùn elimina micca a fonte di u prublema, ma mantene i livelli di ormoni tiroidei stabile. Ci ponu esse effetti collaterali, dunque hè raccomandatu di avè una cunsultazione veterinaria ogni 3 mesi per rivedere a dose è adattarla se necessariu.
  2. A seconda opzione hè a tiroidectomia, chì ùn hè altru chè a rimozione di a tiroide. Questa misura generalmente eradica una grande parte di u prublema, ancu s'ellu ci hè un risicu assai altu di mortalità. Di solitu, una terapia cù principii attivi hè applicata è poi si ricorre à a chirurgia, chì riduce a letalità di u trattamentu. Questa soluzione ùn deve esse scelta se u misgiu hà malatie di fegatu o diabete.
  3. L'ultima pussibilità hè di applicà un trattamentu cù iodu radioattivu, chì hè cunsideratu a megliu opzione. Tuttavia, questa opzione ùn hè micca dispunibile in tutti i paesi in quantu micca tutti anu centri di medicina nucleare per animali domestici.

U iodiu radioattivu elimina u tessutu chì hè cresciutu in modu anormale, lascendu a glàndula tiroidea intatta è riducendu i livelli di secrezione ormonale. Stu trattamentu per l'ipertiroïdismu in i misgi hè datu sottucutaneu è ùn pone nisun risicu; in più, menu di u 10% di i pazienti anu bisognu di una seconda dosa, ciò chì a rende altamente efficace.

Ci hè un prufunente è un contra per applicà ognunu di sti trattamenti. Cunsultazione u veterinariu serà pussibule cunnosce l'opzione più adatta per u vostru felinu.

Avà chì sapete tuttu nantu à l'ipertiroïdismu felinu, assicuratevi di guardà stu video nantu à e 10 malatie più frequenti di i misgi:

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Ipertiroidismu in Gatti - Sintomi è Trattamenti, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Altri prublemi di salute.