Cuntenutu
- epistaxis nasali in i misgi
- Gattu sanguinante da u nasu. Chì hè a ragione?
- Quandu hè grave u sangu di u nasu in i misgi?
- Cosa da fà quandu un misgiu starnutisce u sangue?
In questu articulu PeritoAnimal, discuteremu una di e emergenze chì noi caregivers pudemu incontrà. si tratta sanguinamentu di u nasu, cunnisciutu ancu cum'è epistaxis. Ci sò parechje cause chì ponu causà lesioni in a zona nasale, finu à u puntu di causà l'emorragia. Ancu se a maiò parte sò u risultatu di prublemi minori, duvemu sapè in chì casi una visita à u veterinariu serà essenziale, per via di a gravità di a cundizione è di u cunsequente risicu per a vita di u ghjattu. cusì videremu cosa fà sì un ghjattu sanguina da u nasu.
epistaxis nasali in i misgi
Cum'è hè statu dettu, l'epistaxis si compone di perdita di sangue da u nasu. In i misgi, pensemu spessu chì sta sanguinazione vene da l'esternu di u nasu, perchè ùn hè micca stranu chì, trà i so pari, grattassi per scherzi o lotte. St'ultimu puntu serà più frequente in i misgi cù accessu à l'esternu, soprattuttu s'elli sò masci micca sterilizati cù e femine in calore à a so portata è tendenu à disputassi per questioni territuriali.
Allora se u nostru misgiu sanguina da u nasu fora, chì fà? In questi casi a castrazione hè cunsigliata di u misgiu è u cuntrollu, o ancu a restrizzione di l'accessu à l'esternu. Mentre queste ferite esterne ùn sò micca gravi, e lotte ripetute ponu causà ferite significative è trasmettenu malatie per e quali ùn ci hè cure, cume l'immunodeficienza o a leucemia felina. Inoltre, duvemu cuntrolla quèste ferite guariscenu bèPerchè, per via di e caratteristiche di a pelle felina, ponu falsamente chjude è finisce per sviluppà una infezzione chì richiederà trattamentu veterinariu. S'elli sò ferite superficiali, hè nurmale ch'elli smettinu di sanguinà in pocu tempu è solu un pocu di sangue seccu hè rimarcatu in u nasu. Pudemu disinfettalli, per esempiu, cù a clorexidina.
Fighjemu alcune cause cumuni di epistassi in i misgi in e prossime sezzioni.
Gattu sanguinante da u nasu. Chì hè a ragione?
Starnutisce pò esse a causa più cumuna di sanguinamenti nasali. Se u nostru ghjattu starnutisce è u sangue esce, questu pò esse spiegatu da u prisenza di un corpu stranieru nentru à u nasu. In questi casi, videremu un attaccu improvvisu di starnutimenti è u ghjattu pò frotte u nasu cù e zampe o contr'à qualchì ogettu per pruvà à sbarrazzassi di u disagiu. A menu chì ùn vedemu l'ughjettu puntendu, duvemu andà à u nostru veterinariu per falla rimuovere se a situazione ùn inverte micca.
Sanguinamentu hè spiegatu da a rumpitura di una nave o da feriti causatu da un corpu straneru. Di solitu, stu sanguinamentu si compone di goccioline chì videremu spruzzate nantu à u pavimentu è i muri. Per questa stessa ragione, u ghjattu hà sangue in u mucus, chì accade ancu in infezioni bacteriali o fungichi chì diventanu cronichi. Se u nostru misgiu sanguineghja in u nasu in ste circustanze, chì femu? Duvemu visità u nostru veterinariu per prescrive un trattamentu currettu. Cura l'infezzione, fermerà u sangu da u nasu.
Quandu hè grave u sangu di u nasu in i misgi?
Ci hè situazione di sanguinamentu nasale induve ùn pudemu micca aspettà chì regressi da per ellu, ancu se hè l'unicu sintomu chì vedemu, u nostru misgiu hà bisognu di una valutazione veterinaria approfondita per escludere danni più gravi. Queste situazioni seranu e seguenti:
- Traumas: In questi casi u ghjattu sanguineghja da u nasu da un colpu, cumu pò esse ricevutu da una vittura o, assai spessu, falendu da una altezza. U veterinariu deve scopre da induve vene u sanguinamentu.
- avvelenamenti: l'ingestione di certe tossine pò causà emorragie nasali, anali o orali. Hè una emergenza veterinaria postu chì a vita di u ghjattu hè in periculu.
- CID: è u coagulazione intravasculare disseminata chì si verifica in casi severi di cambiamenti diversi, cume colpu di calore o infezioni virali. Hè difficiule di riversallu, dunque hè una emergenza chì richiede assistenza veterinaria immediata. L'epistaxis in i misgi pò cumparisce ancu in altri prublemi di coagulazione.
- tumuri: una diagnosi veterinaria rapida hè necessaria, chì u vostru pronosticu pò migliurà se li rilevemu in i primi stadi.
Allora, in questi casi, se u nostru misgiu sanguina da u nasu, chì duvemu fà? Andate subitu in un centru veterinariu!
Cosa da fà quandu un misgiu starnutisce u sangue?
In più di e particularità chì avemu cummentatu, se u nostru misgiu sanguina per u nasu, pudemu seguità i seguenti suggerimenti:
- U più impurtante hè a tranquillità, stia calmu cusì u ghjattu ùn si mette micca nervosu.
- pò esse necessariu cunfinallu in un picculu spaziu, cum'è u bagnu o, se avemu nutatu chì site troppu nervosu per causà più danni, pudemu avè da mette in u vostru trasportu.
- U collu elisabettanu pò ancu aiutà à prevene l'animali da u graffiu è da causà più ferite.
- duvemu circà a surghjente di sangu.
- Pudemu pruvà applicà fretu à a zona, ancu s'ellu hè difficiule per via di a dimensione di u nasu di i misgi. Se si usa u ghjacciu, deve esse sempre imbulighjatu in un pannu. U scopu hè chì u fretu produci vasocustrizione per chì u sanguinamentu si fermi.
- Una volta truvatu u puntu di sangu, pudemu pressallu constantemente cun gasa.
- In casu di ferite à u nasu chì causanu sanguinamentu, duvemu puliti è disinfettati.
- Se u sanguinamentu ùn regressa micca, se ùn cunniscimu micca a causa o se hè cunsideratu casi gravi, duvemu andate subitu in u nostru centru veterinariu di riferenza.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.