Cuntenutu
- Malatia Scorbuta: chì hè?
- Sintomi di scurvy di porcu di Guinea
- Cumu cura di cobaia cù scurvy
- cobaia: manghjà
Avemu probabilmente tutti intesu parlà di una malattia cunnisciuta cù u nome di scorbutu o carenza di vitamina C., ma ùn pudemu micca sapè chì sta patulugia pò ancu influenzà i cobaye, abbastanza spessu postu chì ùn hè micca raru chì sti roditori sianu alimentati in modu inadeguatu.
In questu articulu di PeritoAnimal spiegaremu u scurvy di cavia: sintomi è trattamentu, cumu si manifesta, cumu hè pussibule di rilevallu, oltre, benintesa, quale trattamentu deve esse applicatu. Se stai cun un porcu di Guinea, st'articulu ti interesserà.
Malatia Scorbuta: chì hè?
Cumu l'avemu digià dettu, sta malatia hè causata da a carenza di vitamina c, cunnisciutu ancu cum'è acidu ascorbicu. I porchi d'India, cum'è l'omu, ùn sò micca capaci di sintetizà sta vitamina cioè u so corpu ùn la pò micca pruduce, ciò chì significa chì ne anu bisognu ingerisce in a dieta, attraversu l'alimentu o cù supplementi.
A vitamina C ghjoca parechji roli in u corpu. Forse u più cunnisciutu hè a so intervenzione in sintesi di collagene, chì participa à a creazione di tutti i tippi di tessuti. Quandu ci hè una mancanza di vitamina C, parechji cambiamenti accade. Per questa ragione l'alimentazione di i cavie hè cusì impurtante per prevene e malatie.
Sintomi di scurvy di porcu di Guinea
I sintomi più frequenti di scorbutu di cobaia sò:
- Perdita di l'appetitu è, di cunsiguenza, di pesu;
- Ipersalivazione;
- Malatie respiratorie;
- Risposta immune più ligera è menu efficace;
- Pododermatitis (inflammazione dolorosa di i pedi);
- Sanguinamentu è infiammazione di e gengive è debule dentale chì ponu causà a perdita di i denti:
- Altri sanguinamenti interni ponu esse produtti, in particulare intornu à l'articuli cum'è i ghjinochji;
- Ritardu in a guarigione di e ferite, peeling, alopecia (perdita di capelli), scurazione di a pelle è di i capelli in pessimu statu;
- Debbulezza, diminuzione di l'attività, zoppu, rigidità di l'articuli, incoordinazione è dolore à u toccu (u porcu urla quandu hè pigliatu).
Tenite à mente chì a carenza di vitamina C pò esse a disordine primaria o secundaria. Ciò significa chì qualchì volta u porcu hà una dieta adeguata è una assunzione curretta di sta vitamina, ma se soffre, per esempiu, di qualchì patologia cum'è un raffreddore, questu l'impedisce di manghjà. Stu dighjunu è a mancanza di manghjà serianu a causa di a carenza. Dunque, ogni volta chì a cavia hè malata è perde u so appetitu, a suppulizione di vitamina C deve esse cunsiderata.
Cumu cura di cobaia cù scurvy
Sè avete rimarcatu unu di i sintomi citati sopra, duverebbe cunsultate u veterinariu senza perde u tempu. Stituitu u diagnosticu, u veterinariu, chì deve esse un spezialistu di roditori, raccomanderà l'amministrazione di un supplementu, per cumpensà a mancanza di vitamina C hè ciò chì guariscerà u scurvy in cobaie.
Inoltre, una dieta equilibrata chì sia adatta à i bisogni nutrizionali serà definita, chì dipenderà da fattori cum'è l'età o se u porcu di Guinea hè incinta o micca. Mantene una dieta curretta hè ciò chì ferà chì u nostru porcu di Guinea ùn si ammalessi di novu.
A quantità di vitamina C necessaria triplica durante a gestazione di u cavia è chì hè una vitamina cun breve vita di serviziu. Ciò significa chì se u diluemu in acqua, in poche ore a so ingestione ùn pruduce più alcun effettu, postu chì si degrada in l'ambiente. Ùn hè ancu cunservatu per più di 90 ghjorni in diete arricchite cù vitamina C chì sò dispunibili in u mercatu.
À bisogni cutidiani di sta vitamina sò stimati à circa 10 mg per kg, aumentendu à 30 se hè un purcellinu incinta. Tenite à mente chì troppu vitamina C pò ancu causà diarrea.
cobaia: manghjà
Cum'è l'avemu digià dettu, per evità u scurvy in cobaie hè necessariu prevene u deficit di vitamina C, furnisce u porcu cun alimentazione adatta è cuntenendu sta vitamina in quantità sufficiente. L'alimentu raccomandatu per un cavia adulta hè u seguente:
- Fenu: duverebbe custituisce guasi a tutalità di l'alimentu cutidianu, trà 70-80%. L'alfalfa hè cunsigliatu solu per e femine incinte perchè i so bisogni di calciu sò più grandi. In un purchettu chì ùn hè micca in questu statu, sta quantità di calciu pò finisce per custruisce in forma di pietre.
- Chow per cavie: deve esse cumpostu principalmente di fenu. Cum'è digià citatu, hè necessariu attentu à a data di fabricazione per assicurà chì, se l'alimentu hà vitamina C in a so cumpusizione, hè sempre attivu. Avemu da suppone chì hè circa u 20% di a dieta quotidiana.
- Ligumi: in particulare quelli ricchi di vitamina C, cum'è spinach, prezzemolo (micca adattu per i purceddi incinta), u cavulu, l'endivia o a barbabietola, in quantità chì custituiscenu circa u 5% di a dieta.
- Frutti: è cereali occasionali cum'è ricumpensa.
Inseme cù u veterinariu, a necessità di amministrà un supplementu di vitamina C pò esse valutata.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.