Cuntenutu
- 1. Svezzà u cucciolu prematuremente
- 2. Disturbe u sonnu di u cucciolu
- 3. Umanizà u Cucciolu
- 4. Dà li u nostru manghjà mentre manghjemu
- Ma perchè hè unu di i sbagli cumuni quandu cresce un cucciolu?
- 5. Casticà è rimpruverà u cane
- 6. Ùn socializate micca u cucciolu o fate lu male
- 7. Ùn vi insegna manere
- 8. Ùn principià micca a furmazione
L'arrivu di un cucciolu in casa hè, senza dubbitu, un mumentu maravigliosu per tutta a famiglia umana, in fatti, hè l'arrivu previstu di un animale chì diventerà un altru membru di a nostra casa.
Prima di piglià sta decisione, hè impurtante chì capisciate chì a priorità hè di suddisfà i bisogni di u vostru animale è micca chì u vostru animale risponde à i so bisogni, perciò hè di primura chì l'arrivu di un cucciolu in casa sia ancu un'esperienza assai positiva per u cane.
Per evità prublemi fisichi è comportamentali durante a crescita di u cucciolu è ancu in a so fase adulta, in questu articulu di PeritoAnimal vi mostreremu u i sbagli i più cumuni quandu insegni u to cucciolu, affinchì pruvate à evità li u più pussibule.
1. Svezzà u cucciolu prematuremente
Questu hè un sbagliu crudele è gravissimu. À circa un mese è mezu di vita, u cucciolu cumencia à svezzà in modu naturale è prugressivu, di solitu finisce cumpletamente quandu u cucciolu ghjunghje à u dui mesi.
U micca rispettu di u periodu naturale di svezzamentu per impazienza cù l'arrivu di u cucciolu hè un sintimu chjaru chì e necessità di l'animali ùn sò micca tenute in contu, ma chì e primure di u pruprietariu sò primurite.
Un svezzamentu prematuru ùn hà micca solu cunsequenze negative nantu à u sistema immune di u cucciolu, è ancu nantu à a so socializazione, postu chì ùn hè micca a famiglia umana chì principia u periodu d'educazione, ma a mamma. Ricumandemu d'ùn aduttà mai cuccioli di menu di dui mesi.
2. Disturbe u sonnu di u cucciolu
Vulemu dà ogni tipu d'attenzione à u cucciolu cù carezze, carezze è ghjochi, vulemu stimulallu in u megliu modu pussibule per cresce è gode di un statu di benessere cumpletu. Queste interazzione sò essenziali, ma ogni volta chì u cucciolu hè svegliu.
Hè un sbagliu assai cumunu (è tipicu quandu ci sò zitelli chjuchi in casa) u sonnu di u cane hè disturbatu per inizià l'attività sopra menzionate è questu causa un disturbu in u so corpu, postu chì i cuccioli dormenu assai perchè sò in piena fase di crescita è anu bisognu di tutta a vostra energia dispunibile. Dunque, disturbà u sonnu di u cucciolu hè unu di i sbagli cumuni quandu insegna à un cucciolu chì hà u peghju impattu annantu à u so benessere, allora duvete evità lu.
Finu à l'età di 3 mesi, un cucciolu pò dorme da 18 à 20 ore à u ghjornu è, se vulete curalli è educallu currettamente, hè di primura rispettà stu periodu di riposu.
3. Umanizà u Cucciolu
Un criaturu umanu hà bisognu d'arme è di cuntattu cuntinuu cù a so mamma, ma un cucciolu ùn hè micca un criaturu è purtroppu parechje persone ùn capiscenu ancu què è trattanu u so cane cum'è s'ellu fussi un zitellu chjucu.
Un cucciolu hà bisognu di assai cura, ma frà elli ùn ci hè micca u fattu ch'ellu deve esse cullatu in i nostri bracci, questu u fastidiu è crea un sintimu di insicurezza perchè perde u so sustegnu per ùn esse in cuntattu cù a terra.
Un altru sbagliu in relazione cù l'umanizazione di i cani hè di piglià una sunnita cù un cane, vale à dì, lasciallu dorme cun noi. Durante e prime notti u vostru cucciolu averà bisognu di un spaziu assai cunfortu è caldu è pudete avè bisognu di luce dolce è di una buttiglia d'acqua calda per sentesi bè, ma ùn duvete micca lasciallu dorme in u vostru lettu. Se ùn vulete micca dorme cù u vostru cane quandu hè adultu, ùn mettelu micca in u vostru lettu mentre era sempre un cucciolo.
4. Dà li u nostru manghjà mentre manghjemu
Frà tutti l'amatori di cani, pudemu dì chì questu hè u sbagliu più cumunu, indipendentemente da u stadiu vitale in u quale hè u nostru animale domesticu.
Se vulete chì u vostru cucciolu seguita una dieta fatta in casa (cun cunsiglii previ da un spezialistu di nutrizione canina) eccezziunale, sè vulete chì u vostru cucciolu seguita una dieta cun chow è u ricumpensa sporadicamente per e so bone azzioni cù l'alimentu umanu, eccezziunale. Ma dà li qualcosa da manghjà quandu a famiglia umana manghja hè un sbagliu assai seriu.
Ma perchè hè unu di i sbagli cumuni quandu cresce un cucciolu?
Assai sèmplice, favurisce u sviluppu in sovrappesu è obesità in u stadiu adultu di u cucciolu, postu chì, in più di u so cibu abituale è di premi commestibili, di solitu li demu da u nostru cibu mentre manghjemu, dunque hè faciule d'avè un eccessu di calorie ogni ghjornu. Idealmentu, u vostru cucciolu hà u so propiu tempu di manghjà è chì questu hè rispettatu.
5. Casticà è rimpruverà u cane
Frà tutti l'errori riguardanti l'educazione canina questu hè unu di i più periculosiSe vulete insegnà currettamente u vostru cucciolu, duvete capisce qualcosa di assai basicu: u cucciolu ùn deve micca esse rimpruveratu per i so sbagli, ma premiatu per ciò chì face bè. Sta pratica hè cunnisciuta cum'è rinforzu pusitivu è tutta l'educazione di u to cucciolu deve esse basata annantu à stu sistema. Altrimenti, pudete sviluppà paure in u vostru cucciolu è in u futuru lagnassi per osservà un comportamentu distante, insicuro è evasivu.
6. Ùn socializate micca u cucciolu o fate lu male
a socializazione di i cani hè essenziale avè un animale domesticu cù un caratteru equilibratu è pò esse definitu cum'è u prucessu chì u cane hà in cuntattu cù l'omu, altri cani è animali. Ùn cunsacrà u tempu à a socializazione pò purtà assai prublemi à misura chì passa u tempu, ma hè ancu ugualmente periculosu per socializà u cane male.
Se vulemu espone u nostru cucciolu à novi stimuli duvemu falla progressivamente è cun prudenza, postu chì sì sti stimuli sò massicci è ancu ùn risultanu micca in una sperienza positiva, serà assai difficiule per u cucciolu di maturà currettamente.
Inoltre, una cattiva socializazione o una socializazione fatta in modu sbagliatu, pò fà in u futuru u nostru cane diventà reattivu, spaventatu o quessu, simpliciamente ùn sanu micca cumunicà cù altri cani.
7. Ùn vi insegna manere
Unu di l'errori cumuni quandu educà un cucciolo hè precisamente micca educallu cum'è si merita. Arricurdatevi ch'ellu ùn sà micca cumportassi è ch'ellu capisce solu a lingua umana.Duvete insegnallu cun pazienza induve urinare è chì cose pò è ùn pò muzzicà. Se ùn femu micca stu tipu d'educazione da u principiu, hè prubabile chì in u futuru u nostru cane ùn sà micca cumportassi.
8. Ùn principià micca a furmazione
Infine, duvemu ramintà chì serà essenziale per inizià u vostru cucciolu in furmazione quandu hà trà 4 è 6 mesi, chì hè quandu amparanu megliu è più efficace. Insegnenduvi ordini di cani di basa serà critica per a vostra sicurezza. Se ùn li insegni micca l'ordini, in più di ùn sapè cumunicà cun ellu, metterete a so sicurezza in periculu se à un certu puntu u so piombu si rompe.