Cuntenutu
- Cosa hè a Doxiciclina per i Gatti
- Cosa hè a Doxiciclina per i Gatti
- Dose di Doxycycline per i Gatti
- Cumu dà Doxiciclina à i Gatti
- Effetti secundarii di Doxiciclina in Gatti
- Contraindicazioni à Doxycycline per Gatti
- Resistenza batterica à antibiotici
A doxiciclina hè unu di l'antibiotici chì u vostru veterinariu pò prescrive per trattà alcune di e condizioni batteriche chì ponu influenzà u vostru gattu. Cum'è tutti l'antibiotici, a doxiciclina per i misgi pò esse data solu cù una ricetta veterinaria.
In questu articulu di PeritoAnimal, spiegheremu cumu funziona questu antibioticu, in quali casi hè prescrittu è quali sò e so contraindicazioni è effetti collaterali avversi. Inoltre, vedemu perchè hè impurtante ùn medicà u vostru gattu da per voi. Se u vostru veterinariu hà prescrittu questu medicamentu per u vostru gattu è vulete sapè più nantu à i so effetti, leghjite per amparà tuttu. Doxiciclina in i misgi: dosage, usi è contraindicazioni.
Cosa hè a Doxiciclina per i Gatti
Doxiciclina o doxiciclina ciclata per i misgi hè un antibioticu à spettru largu chì pò agisce contr'à i batteri, ch'elli sianu Gram-pusitivi o Gram-negativi. Appartene à u gruppu di tetracicline di seconda generazione. Specificamente, hè un derivatu ossitetraciclina. L'effettu di a doxiciclina per i misgi hè bacteriostaticu, vale à dì, ùn uccide micca i batteri, ma li impedisce di ripruducesi. Dopu l'amministrazione orale, hè distribuitu in tuttu u corpu è depositu in u tessulu ossu attivu è i denti. Hè suprattuttu eliminatu da e feci.
Cosa hè a Doxiciclina per i Gatti
A doxiciclina per i misgi hà parechje applicazioni postu chì pò esse usata contr'à parechje malatie è prublemi cum'è i seguenti:
- Bartonellosi
- Puntura
- bronchopneumonia
- Faringite
- Otite
- Tracheite
- Bronchite
- Sinusitis
- Infezioni di u sistema genito-urinariu
- leptospirosi
- Borreliosi (cunnisciuta cum'è Malattia di Lyme)
- infezioni intestinali
- infezioni di a pelle
- ascessi
- ferite infettate
- Prevenzione postoperatoria
- Infezzioni cumuni
- Pododermatite
- Ghjingivite
Cumu pudemu vede, ci sò numerose indicazioni per a doxiciclina per i misgi, ma a so prescrizione deve esse fatta da u veterinariu, chì a scelta di questu o di un altru antibioticu dipende da u patogenu implicatu in e diverse condizioni cliniche. Per questa ragione, hè di primura chì u prufessiunale decida è chì in nisun casu mediciate u ghjattu da solu.
Dose di Doxycycline per i Gatti
A doxiciclina si pò truvà in parechje presentazioni, a più aduprata essendu u furmatu orale, sia compresse sia soluzione, è doxiciclina iniettabile per i misgi. A dosa a più adatta pò esse data solu da u veterinariu, postu chì u pesu di l'animali, a presentazione scelta è u patogenu contra u quale vulete agisce deve esse presi in contu.
Tuttavia, a dose più cumuna hè intornu 10 mg per kg di pesu una volta à ghjornu è hè megliu amministrallu cun alimentu. Ma, per esempiu, quandu hè aduprata per luttà contr'à a clamidiosi, a dosa hè distribuita in duie dosi à ghjornu per trè settimane. È in malatie cum'è a bartonellosi, a doxiciclina hè data finu à un mese in dosi cutidiane di 5-10 mg per kg di pesu corpu. Cunsidendu queste variazioni, hè impurtante seguità sempre a dosa indicata da u veterinariu.
Cumu dà Doxiciclina à i Gatti
U modu più faciule per dà à un gattu doxiciclina hè di piattà a pillula in u so cibu. Tuttavia, se u vostru veterinariu prescrive pillule è ùn hè micca faciule fà uttene u vostru gattu per ingoialle, pudete schiaccialle è dissolve in liquidu per renderli più gustosi.
Effetti secundarii di Doxiciclina in Gatti
U prublema principale cù a doxiciclina, è e tetracicline in generale, hè chì pò influenzà u sviluppu è a crescita ossi. Hè una situazione riversibile quandu u trattamentu hè firmatu. Culurisce ancu in permanenza i denti chì si sviluppanu quandu hè datu à i misgi incinta durante l'ultime 2-3 settimane prima di a nascita o à i cuccioli in e prime settimane di vita. Tuttavia, questu effettu ùn hè micca accentuatu cù a doxiciclina cum'è cù altre tetracicline.
Inoltre, cum'è effettu avversu, ponu esse osservate reazzioni di fotosensibilità, chì sò reazioni anormali di a pelle à l'esposizione à u sole. Sò più cumuni in i gattini chè in i misgi adulti.
Per d 'altra banda, hè cunsigliatu per esse amministratu cun prudenza in i misgi cù prublemi in deglutizione o vomitu, chì a doxiciclina hè assuciata cù danni à l'esòfuru, per quessa hè cunsigliata a so amministrazione cù l'alimentariu. L'effetti secondari includenu vomitu, diarrea o esofagite.
Contraindicazioni à Doxycycline per Gatti
Ùn hè micca una droga adatta per i misgi incinta, cumu pò causà danni à i cuccioli micca nati. A doxiciclina hè ancu contraindicata in i misgi chì allattanu perchè una quantità considerablee di a droga passa in u latte maternu, ghjunghjendu cusì à i gattini, chì ponu soffre effetti avversi cum'è quelli menzionati.
Hè necessariu esse attenti à l'interazzione cù altri medicazione cum'è cefalosporine, penicillina, fenitoina, barbiturici o antiacidi è adattà a dosa in stu modu. misgi cù prublemi di fegatu perchè a doxiciclina pò fà cresce l'enzimi di u fegatu. Benintesa, ùn deve micca esse datu à i misgi allergii à e tetracicline.
Resistenza batterica à antibiotici
Doxiciclina per i misgi, cum'è antibioticu, deve esse adupratu cù una cura particulare. L'abusu di l'antibiotici, quandu sò amministrati inutilmente, in dosi inadeguate o per un periodu di tempu insufficiente, face chì i batteri diventinu resistenti à elli. Attualmente, esiste un prublema seriu di resistenza batterica à diversi antibiotici, chì porta à a necessità di antibiotici sempre più forti, chì ponu ancu purtà à a perdita di antibiotici contr'à certi batteri. Hè dunque di primura chì noi, cum'è guardiani di l'animali domestici, sappiemu di sta situazione è adupremu solu antibiotici quandu sò prescritti da un veterinariu è seguitemu attentamente e so istruzzioni.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.