Cuntenutu
- Bronchite infettiva
- Colera aviaru
- Coryza infettiva
- Encefalomielite Aviaria
- bursitis
- Influenza Aviaria
- Malattia di Marek
- Malatia di Newcastle
- Varicellu aviaru o morsa aviaria
I pollame soffrenu in permanenza di malatie chì si ponu sparghje à grande velocità s'elli campanu in culunie. Per questa mutivu hè cunvenutu per vaccinazione curretta di l'acelli contr'à e malatie più cumune in u pullame.
D'altra parte, u igiene di l'installazione hè di primura per luttà contr'à e malatie è i parassiti. Un strettu cuntrollu veterinariu hè assolutamente necessariu per trattà un eventuale focu di una malattia.
In questu articulu PeritoAnimal vi mostremu u principale e malatie più cumune in u pollame, continuate à leghje è informatevi!
Bronchite infettiva
U bronchite infettiva hè causatu da un coronavirus chì tocca solu i ghjallini è i ghjallinacci. I disordini respiratorii (sibilante, ronca), u nasu seccu è l'ochji acquosi sò i sintomi principali. Si propaga per l'aria è compie u so ciclu in 10-15 ghjorni.
Sta malatia cumuna in u pollame pò esse prevenuta per via di vaccini - altrimente hè difficiule d'attaccà sta malattia.
Colera aviaru
U colera aviaru hè una malatia assai cuntagiosa chì attacca parechje spezie d'acelli. Un batteriu (Pasteurella multocida) hè a causa di sta malatia.
U morte subita di l'acelli apparentemente sana hè a caratteristica di sta grave malattia. Un altru sintimu hè chì l'acelli smettenu di manghjà è di beie. A patologia hè trasmessa per mezu di u cuntattu trà acelli malati è sani. U focu apparisce trà 4 è 9 ghjorni dopu à cuntrae a malatia.
A disinfezione di l'installazione è di l'attrezzatura hè essenziale è assolutamente necessaria. In quantu u trattamentu cù sulfa droghe è bacterine. I cadaveri devenu esse cacciati subitu per impedisce à altri acelli di picciulà è d'infettassi.
Coryza infettiva
U nasu seccu infettivu hè pruduttu da una batteria chjamata Haemophilus gallinarum. I sintomi sò starnutiti è trascinanti in l'ochji è in i seni, chì si solidificanu è ponu purtà à a perdita di l'ochji di l'acellu. A malatia si trasmette per mezu di a polvara suspesa in l'aria, o per u cuntattu trà acelli malati è sani. Hè cunsigliatu l'usu di l'antibiotici in l'acqua.
Encefalomielite Aviaria
U encefalomielite aviaria hè causatu da un picornavirus. Attacca principalmente i ghjovani esemplari (da 1 à 3 settimane) è face parte ancu di e malatie più cumune in u pullame.
Tremori rapidi di u corpu, andatura instabile è paralisi progressiva sò i sintomi i più evidenti. Ùn ci hè micca cura è u sacrifiziu di campioni infettati hè cunsigliatu. L'ove di l'individui vaccinati immunizanu i discendenti, da quì l'importanza di a prevenzione per via di vaccini. D'altra parte, e fece infette è l'ova sò u vettore principale di cuntagione.
bursitis
U bursitis hè una malattia prodotta da un birnavirus. Rumore respiratoriu, piume arruffate, diarrea, tremori è decadenza sò i sintomi principali. A mortalità ùn supera di solitu u 10%.
Hè una malattia cumuna assai contagiosa in i pollastri chì si trasmette per cuntattu direttu. Ùn ci hè micca una cura cunnisciuta, ma l'acelli vaccinati sò immuni è trasmettenu a so immunità per mezu di e so ova.
Influenza Aviaria
U influenza aviaria hè pruduttu da un virus di famiglia Orthomyxovridae. Sta malatia grave è cuntagiosa pruduce i sintomi seguenti: piume arruffate, creste è mascelle infiammate, è gonfiore di l'ochji. A murtalità s’avvicina à u 100%.
Si crede chì l'acelli migratori sò u vettore principale di l'infezzione. Tuttavia, ci sò vaccini chì riducenu a mortalità di a malatia è aiutanu à prevene. Cù a malatia dighjà cuntratta, u trattamentu cù cloridrato amadantina hè beneficu.
Malattia di Marek
U A malatia di Marek, Un'altra di e patologie più cumuni in u pollame, hè prodotta da un virus di l'herpes. Una paralisi progressiva di e zampe è di l'ale hè un sintimu chjaru. I tumori si trovanu ancu in u fegatu, l'ovari, i pulmoni, l'ochji è altri organi. A mortalità hè di 50% in l'acelli micca vaccinati. A malattia hè trasmessa da a polvere incrustata in i folliculi di l'acellu infestatu.
I pulcini devenu esse vaccinati u primu ghjornu di a vita. I lucali devenu esse scrupulosamente disinfettati s'elli sò stati in cuntattu cù l'acelli malati.
Malatia di Newcastle
U Malatia di Newcastle hè pruduttu da un paramyxovirus assai contagiosu. Un ciuffu rusu, tosse, sibilante, crepitiu è difficultà respiratorie sò seguitate da movimenti goffi di a testa (nascondenu a testa trà e zampe è e spalle), è una andatura arretrata anomala.
E starnuti di l'uccelli è i so excrementi sò u vettore di cuntagiu. Ùn esiste un trattamentu efficace per sta malatia cusì cumuna in l'acelli. Un vaccinu ciclicu hè u solu rimediu per immunizà u pollame.
Varicellu aviaru o morsa aviaria
U varicella hè pruduttu da u virus Borreliota avium. Sta malatia hà duie forme di manifestazione: bagnata è secca. Wet provoca ulcere in e mucose di a gola, a lingua è a bocca. A siccità pruduce croste è punti neri nantu à a faccia, a cresta è i falchi.
U vettore di trasmissione sò zanzare è campanu cù animali infetti. Solu i vaccini ponu immunizà l'acelli, chì ùn ci hè micca un trattamentu efficace.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.