diffarenza trà u boiu è u toru

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 17 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Maharashtrachi HasyaJatra - महाराष्ट्राची हास्यजत्रा - Ep 233 - Full Episode - 17th November 2021
Video: Maharashtrachi HasyaJatra - महाराष्ट्राची हास्यजत्रा - Ep 233 - Full Episode - 17th November 2021

Cuntenutu

A sapiate chì ci sò qualchì differenza trà boi è toru? I dui termini sò aduprati per designà u masciu di a listessa spezia. (bravu tauru), ma si riferenu à sfarenti individui. Questa differenza in nomenclatura ùn hè micca duvuta à a razza o à e spezie di l'animali, ma à u rolu ghjucatu in una attività produttiva specifica, cum'è u bestiame.

In questu articulu di PeritoAnimal spiegheremu in dettaglio ciò chì hè u diffarenza trà u boiu è u toru. Inoltre, vi aiuteremu à capisce megliu u significatu di altri termini di "bestiame", cum'è vacca, vitellu, ecc. Continuate à leghje!

Chì differenza hè trà un boiu è un toru?

Cum'è menzionatu in l'introduzione, u termine toru è boi sò aduprati per designà a listessa spezia, più specificamente u maschile di a vacca (bravu tauru). Tuttavia, questi termini ùn si riferenu micca à u listessu tipu di individuale. Per capisce megliu e differenze trà toru è boi hè impurtante capisce u significatu di ognuna di ste parolle.


Bull

U termine "toru" hè adupratu per designà u masciu adultu è fertile di u Bonu Taurus. Si caratterizeghja per ùn esse stati castrati, basicamente i toru sò i masci riproduttori chì si incrocianu cù e femine fertili per uttene a prole.

Boi

U termine boi hè designatu per u mastrati adulti castrati, chì sò stati sterilizzati dopu avè righjuntu a maturità sessuale. Tuttavia, quandu un boiu deve esse castratu? I veterinari raccomandanu chì sia effettuatu durante i primi mesi di vita, postu chì dopu à 12 mesi l'animali presenta di solitu alti livelli di stress chì pò purtà à a morte. Sti animali facenu un travagliu pesante in i campi di pruduzzione, cum'è a funzione cunnisciuta è antica di "carrettu di boi". Ancu s'ellu ùn hè micca assai cumunu, i toru è ancu e vacche ponu fà e listesse funzioni.


Culturalmente è in lingua pupulare, parechji paesi usanu a parolla boi per nome tutti i masci di a speziabene taurus, priscinniri di a razza, età è funzione.

Avà chì cunniscite a differenza trà u toru è u boiu, cunsiderate:

E differenze trà u boiu è u toru si basanu fondamentalmente nantu à i roli assignati à ogni animale, secondu a logica produttiva di a sucietà è di l'attività animale / agricula. Cumu l'avemu dettu, u toru hè u masciu, adultu, fertile è sessualmente attivu, chì hè fundamentalmente dedicatu à a ripruduzzione. Per questu pò ancu esse adupratu cum'è "animale di ripruduzzione", Cumplendu l'attività parentale di novi letti. U boiu hè un masciu chì hè statu castratu dopu esse diventatu sessualmente attivu, dunque ùn hè più in gradu di pruduce figlioli.

Ramintemu chì, dapoi parechji seculi, ùn ci era micca macchine chì pudessinu esse aduprate in a pruduzzione agricula. Nanzu, era cumunu aduprà animali cun grande forza è resistenza fisica, cum'è boi è cavalli, per fà e mansi più pesanti cum'è carica i carretti, trasportu di produzzione à punti di cummerciu è scambiu di alimentariu. Dunque, anu aduttatu i custumi di sterilizà a parte di u bestiame per cuntrullà cumpurtamenti assuciati à u desideriu sessuale è per facilità a domesticazione.


Per furtuna, a tecnulugia hè un grande alliatu in a lotta contru à i "carretti di boi". Pocu à pocu, a cultura è a visione di l'animali cambianu, essendu vistu menu cum'è "arnesi di travagliu " è cumincianu à esse percepiti cum'è esseri intelligenti è sensibili chì meritanu di gode di una vita digna.

Cunnisciate i 10 tippi di cani pastori in questu articulu PeritoAnimal.

Altri animali di bestiame

Cumu l'avemu mintuvatu in l'introduzione, ci sò altri termini per designà a spezia. bravu tauru, dipende da l'età, u sessu, è u rolu ch'elli ghjucanu in a logica pruduttiva di u campu. Dopu, sintetizemu chì sò i termini per designà u "vocabulariu di u bestiame":

  • Mucca: u termine vacca hè di solitu designatu per femine adulte, fertili, sessualmente attive chì anu avutu almenu una discindenza. Tuttavia, in certi paesi sta parolla hè ancu usata per designà qualsiasi esemplariu di a spezia. bravu tauru, indipendentemente da razza, età, sessu è statutu riproduttivu.
  • Vitellu: Stu termine si riferisce à tutti i discendenti, sia masci chì femine, chì sò in u periodu di lattazione è chì ùn anu ancu compiu 10 mesi di età.
  • Kitty: i misgi sò femine giovani è fertili chì ùn sò micca incinte. Sò di solitu unu o dui anni.
  • Vitellu: sò ghjovani masci chì sò stati sterilizati prima di diventà sessualmente maturi. Cum'è sta carne hè apprezzata assai in u mercatu gastrunomicu, questi esempi ùn ghjunghjenu guasi micca à l'età adulta.
  • Vitellu: hè guasi sempre assignatu à ghjovani masci chì sò sempre in fase di lattazione è chì ùn anu micca righjuntu a maturità sessuale. Questa carne hè ancu assai apprezzata nantu à u mercatu internaziunale, hè per quessa chì a so destinazione ùn hè di solitu micca diversa da i sterri.
  • Freemartin: si tratta di un termine novu è micca assai pupulare per designà individui, masci è femine, sterili è chì ùn ponu avè figlioli per tutta a so vita. In generale, sò addestrati à fà e mansi pesanti di i boi in i campi pruduttivi.

Arricurdatevi chì alcuni di sti termini ponu variare secondu a regione di u paese. Dunque, a squadra PeritoAnimal hà pruvatu à riassume e differenze principali trà u boiu è u toru da pudè cunnosce è capisce megliu sta spezia assai impurtante è emblematica. Sì cunnosci l'altri sferenze trà u toru è u boiu, ùn vi scurdate di lascià un cummentariu è, benintesa, continuate à seguità ci!