Cuntenutu
- Chì ghjè l'ornitorincu?
- sò velenosi
- Elettrolocalizazione
- depone l'ova
- Allattanu i so discendenti
- Locomotivu
- Genetica
O ornitorincu hè un animale assai curiosu. Dapoi a so scuperta hè statu assai difficiule di classificallu postu chì hà caratteristiche animali assai diverse. Hà a pelliccia, u beccu di un anatra, face l'ove è in più nutrisce i so zitelli.
Hè una spezia endemica di l'Australia orientale è di l'isula di Tasmania. U so nome deriveghja da u grecu ornithorhynkhos, chì significa "cum'è anatra’.
In questu articulu di PeritoAnimal parlemu di questu stranu animale. Scuprerete cumu caccia, cumu si riproduce è perchè hà caratteristiche diverse. Continua à leghje è scopre curiosità annantu à l'ornitorincu.
Chì ghjè l'ornitorincu?
L'ornitorgu hè un mammiferu monotremu. I Monotremi sò un ordine di mammiferi cun caratteristiche rettiliane, cume pone ovi o pussede cloaca. A cloaca hè un orifiziu in u fondu di u corpu induve i sistemi urinarii, digestivi è riproduttivi converghjenu.
Ci sò attualmente 5 spezie vive di monotremi. O Platypus è i monotremati. I Monotremati sò simili à i ricci cumuni ma spartenu e caratteristiche curiose di i monotremi. Tutti sò animali sulitarii è sfugliati, chì si raportanu solu trà di elli durante e stagioni di accuppiamentu.
sò velenosi
L'ornitorgu hè unu di i pochi mammiferi in u mondu chì avè velenu. i masci anu un spicu in e so zampe di daretu chì libera u velenu. Hè secretu da e ghiandole crurali. E femine nascenu ancu cun elle ma ùn si sviluppanu dopu a nascita è spariscenu prima di l'adultu.
Hè un velenu cù numerose tossine produtte da u sistema immunitariu di l'animali. Hè letale per i picculi animali è assai dulurosu per l'omu. E situazioni di i manipulatori chì anu patitu un dolore intensu per parechji ghjorni sò descritte.
Ùn ci hè micca antidotu per questu velenu, u paziente hè amministratu solu palliativi per luttà contr'à u dulore di a puntura.
Elettrolocalizazione
L'ornitorgu usa a sistema di elettrolucazione per caccià e so prede. Puderanu rilevà i campi elettrichi generati da e so prede mentre cuntrainu i so musculi. Puderanu fà grazie à e cellule elettrosensoriale ch'elli anu nantu à a so pelle di musu. Anu ancu cellule meccanorecettore, cellule specializate per u toccu, distribuite intornu à u musu.
Queste cellule travaglianu in cuncertu per invià à u cervellu l'infurmazioni chì ne necessitanu per orientassi senza avè bisognu di usà l'odore o a vista. U sistema hè assai utile postu chì l'ornitorinu chjude l'ochji è ascolta solu sottu à l'acqua. Si tuffa in acque poche è scava u fondu cù l'aiutu di u so musu.
A preda chì si move trà a terra genera picculi campi elettrichi chì sò rilevati da l'ornitorincu. Hè capace di distingue l'esseri viventi da a materia inerte chì u circonda, chì hè un'altra di e curiosità e più impurtante nant'à l'ornitorincu.
Hè un animale carnivuru, si nutrisce principalmente di vermi è insetti, picculi crustacei, larve è altri anelidi.
depone l'ova
Cumu l'avemu dettu nanzu, l'ornitorincu sò monotremi. Sò mammiferi chì ponenu ova. E femine ghjunghjenu à a maturità sessuale da u primu annu di vita è ponenu un ovu ogni annu. Dopu a copulazione, a femina si rifugieghja tane fori prufondi custruiti cù livelli diversi per mantene a temperatura è l'umidità. Stu sistema li prutege ancu da a crescita di u nivellu di l'acqua è da i predatori.
Facenu un lettu cù linzoli è depositu trà 1 à 3 ova 10-11 millimetri di diametru. sò ove chjuche chì sò più tonde cà quelle di l'acelli. Si sviluppanu in l'utru maternu durante 28 ghjorni è dopu à 10-15 ghjorni d'incubazione esterna nascenu i discendenti.
Quandu nascenu picculi ornitorinci sò assai vulnerabili. Sò senza pilu è cechi. Sò nati cù i denti, chì perderanu in pocu tempu, lascendu solu placche cornute.
Allattanu i so discendenti
U fattu di allattà i so zitelli hè qualcosa cumunu in i mammiferi. Tuttavia, l'ornitorgu manca di capezzoli. Allora cumu allattate?
Un'altra cosa interessante di l'ornitorincu hè chì e femine anu glandule mammarie chì si trovanu in l'addome. Perchè ùn anu micca capezzoli, secrete u latte attraversu i pori di a pelle. In questa regione di l'addome ci sò scanalature induve stu latte hè conservatu mentre hè espulsu, in modu chì i ghjovani si leccanu u latte da a so pelle. U periodu di allattamentu di a prole hè di 3 mesi.
Locomotivu
cum'è animale semi-acquaticu hè un excelente nuvatore. Ancu s'ellu hà e so 4 zampe spresse, usa solu e so pedi anterie per natà. E zampe di daretu l'attaccanu à a coda è l'utilizanu cum'è timone in l'acqua, cum'è un pesciu.
In terra camminanu in modu simile à un rettile. Cusì, è cum'è curiosità annantu à l'ornitorincu, vedemu chì anu e zampe situate à i lati è micca à u fondu cum'è cù l'altri mammiferi. U scheletru di l'ornitorincu hè abbastanza primitivu, cù estremità corte, simile à quelle di una lontra.
Genetica
Studendu a carta genetica di l'ornitorincu, i scentifichi anu trovu chì u mischju di tratti prisenti in l'ornitorincu si riflette ancu in i so geni.
Anu caratteristiche vistu solu in anfibii, acelli è pesci. Ma a cosa più curiosa di l'ornitorinci hè u so sistema di cromusomi sessuali. I mammiferi cum'è noi anu 2 cromusomi sessuale. Tuttavia, u ornitorincu anu 10 cromusomi sessuali.
I so cromusomi sessuale sò più simili à l'acelli chè à i mammiferi. In fatti, mancanu a regione SRY, chì determina u sessu maschile. Finu à avà ùn hè statu scupertu esattamente cumu u sessu hè determinatu in sta spezia.