Cuntenutu
- 1. Preparà l'ambiente
- 2. Circate un locu sicuru
- 3. Leccatura eccessiva
- 4. Agitazione è apatia
- 5. Respirazione
- 6. Temperatura
- 7. Cuntrazzioni
- Stà à sente!
Ùn ci hè nunda di più eccitante ch'è d'esse à fiancu à u vostru animale domesticu appena ch'ellu hà da avè i so cuccioli. Fighjulà i misgi, cusì chjucu ancu, chì ghjunghjenu in u mondu è sapendu chì site per cunsulà u vostru animali è aiutavvi in tuttu ciò chì avete bisognu hè un ricordu assai piacevule chì purtemu per tutta a nostra vita.
Ma, una quistione chì si pone appena sapemu chì a nostra figa hà da diventà mamma hè: cumu sapemu l'ora esatta quandu accadrà? Esistenu sintomi di travagliu in i misgi, è ancu in tutte l'altre spezie. Verificate in questu articulu da PeritoAnimal i segni principali, i risichi è e preparazioni necessarie in queste situazioni.
1. Preparà l'ambiente
Se u vostru gattinu hè cù u panza è tette più voluminose è passà à liccà a vulva più di u normale, ci hè una forte chance ch'ella sia incinta.
Pigliate à u veterinariu per e teste è a cunferma. In questu modu, pudete truvà dinò quanti cuccioli portanu è se hè abbastanza sana da aiutarla se hà bisognu d'aiutu.
A gestazione di u ghjattu tende à durà un pocu più di dui mesi, trà 65 è 67 ghjorni, allora state à sente!
Durante u primu mese di gravidanza, a dieta ferma nurmale. Dopu circa 30 ghjorni, intruduce l'alimentu per cuccioli, assicurendu chì u so corpu hà una dieta sana in calorie ancu s'ella cummencia à manghjà menu alimenti.
2. Circate un locu sicuru
Quandu hè ghjuntu u tempu di parturisce, i misgi tendenu cerca un locu piattu, tranquillu è sicuru. Pudete anticipà è custruisce un nidu à ella pochi ghjorni nanzu, assicurendu ch'ella abbia tuttu ciò ch'ellu hà bisognu à portata di dita è si senti comodu purtendu i so cuccioli in u mondu.
Pudete piglià una scatula di cartone spaziosa è rivestila cù asciugamani è coperte morbide, assicurendu chì u spaziu sia caldu è cunfortu per u vostru animale domesticu. Lascià u bagnu è l'alimentu è i vasetti d'acqua vicini è ùn vi scurdate di assicurà chì l'ambiente è l'ughjetti ùn anu alcun forte odore. Questu pò disturbà u gattu è impedisce a ricunniscenza trà ella è i so gattini.
A cucina o u bagnu sò bone opzioni per rifughjà u nidu, postu chì sò zone più isolate di a casa, chì permetteranu à a vostra figa di sente di più à a so aise. Se u vostru animale ùn li piace micca a situazione di u nidu, trascinarà a scatula è a moverà. Lascialu fà quessa, scegliendu cusì l'angulu ch'ellu pensa più adattu.
3. Leccatura eccessiva
Qualche ora prima di andà in travagliu, u e ghiandole mammarie di solitu si ingrandenu, è l'abdomen è a vulva. u ghjattu diventerà liccà ste regione di più in più, dendu unu di i primi segni chì u parto s'avvicina.
4. Agitazione è apatia
Se a femina cumencia à esse inquieta, pacing, o impegnà in un comportamentu listless, vulendu esse sola in u so nidu, significa chì si appronta à inizià u travagliu.
Attenti è vede se u vostru misgiu hà manghjatu nurmalmente durante u ghjornu. S'ella ùn hà manghjatu nunda, significa chì hè ghjuntu u ghjornu di parturisce.
À questu stadiu, hè normale chì u comportamentu di l'animali cambiessi drasticamente. Ùn vi scantate se u vostru gattinu, sempre astutu, cummencia à ringulà sè pruvate à avvicinassi, per esempiu.
5. Respirazione
Attenti à a respirazione di l'animali chì tende à diventà più veloce è più senza fiatu. Pienghje continuamente, miaulendu è ronronendu forte è ritmicamente hè cumunu ancu in questa fase.
6. Temperatura
A temperatura normale per un gattu hè trà 38,1 ° C è 39,2 ° C. quandu a femina hè qualchì ora d'andà in travagliu, hè nurmale chì stu numeru calà sottu à 37,8 ° C, ùn ci voli micca à essa spavintatu.
7. Cuntrazzioni
Sè hè pussibule, avvicinà u misgiu cun amore è esaminà u so addome. Nutate se a pelle hè sensibile è s'ella face movimenti di cuntrazzione è rilassamentu, se a risposta hè affirmativa, significa chì hè ora chì i cuccioli nascinu.
Stà vicinu à l'animali, ma dalli spaziu per fà e cose in u vostru tempu. Assicuratevi chì a femina sia còmuda è lasciate fà a so parte. À u mumentu ghjustu, u saccu si romperà è prestu apparirà u fluidu amnioticu, signalendu chì u primu gattinu hè in via.
Hè normale per a intervallu di 30 minuti à 1 ora trà a nascita di ogni cucciolu. Sè avete rimarcatu chì si piglia più tempu di l'abitudine o chì ci hè un tipu di secrezione, ancu di sangue, cù u liquidu chì esce da u saccu, chjamate u veterinariu, chì ci pò esse qualchì complicazione.
Leghjite u nostru articulu cumpletu per amparà à aiutà u vostru misgiu à parturisce.
Immagine: Riproduzione / @ EuDavidThomaz
Stà à sente!
O nascita distocica hè a causa principale di cumplicazioni in a nascita d'altri gattini è accade quandu i cuccioli ùn ponu micca attraversà u canale di nascita, incapace di sorte. Questu accade di solitu quandu sò troppu grandi o u canale hè troppu strettu.
Se si nota un intervallu di più di 4 ore trà a nascita di un felinu è un altru, pò esse per via di stu prublema. Siate pronti à piglià u vostru misgiu à u veterinariu, ellu hà da fà assai una sezzione C per caccià u restu di l'animali.
Dopu à a consegna, hè nurmale chì u misgiu ùn fessi tantu attenzione à i so novi figlioli, se quessa accade, ùn abbiate paura, ci vole un pocu di tempu finu à ch'ella cummencia à leccalli.
Hè ancu impurtante di ricurdà chì i misgi ponu sviluppà depressione postpartum finu à 7 mesi dopu da a nascita. Se u vostru misgiu diventa di colpu schittish è cambia u so cumpurtamentu cù i so cuccioli, ùn vulendu micca manghjalli, pò esse sperimentatu questu. Siate pazienti è purtateli à u veterinariu, affinchì ella abbia l'aiutu necessariu è si ripiglii. In questi casi, a castrazione pò esse indicata cum'è un modu per riduce l'ormoni, rendendula più docile.