Cuntenutu
- Osservazione di cani
- alimentazione di cani
- a temperatura di u cane
- socializazione di cani
- Visite l'espertu
Cum'è menzionatu in alcuni articuli, i cani sò cum'è zitelli chì ùn crescenu mai, soprattuttu s'elli sò neonati. I cuccioli, ancu s'elli sò assai carini, sò assai sensibili è dilicati è necessitanu una cura particulare in e prime settimane di vita, un prucessu da chì dipenderà u so sviluppu ulteriore.
In parechji casi, da u mumentu chì sò nati, i cani succhianu u latte di a so mamma, ma in casu d'abbandunamentu, duverete manghjà da per voi. Fondamentalmente, a dinamica di cura per i cuccioli neonati si basa nantu à cinque duminii principali: osservazione, alimentazione, temperatura di u corpu, sviluppu di e cumpetenze sociali è cura veterinaria.
U più impurtante hè di avè molta pazienza è piglià tuttu stu prucessu cun assai amore, cusì tuttu serà più simplice è ancu più gratificante. Se u vostru cane hè in traccia di avè cuccioli o hè solu curiosu di sapè ciò chì cura per i cuccioli neonati, cuntinuate à leghje st'articulu di PeritoAnimal induve truverete parechje infurmazione impurtante. U restu dipende da voi è da Mamma Natura. Bona Furtuna!
Osservazione di cani
L'osservazione hè a prima fase, à partesi da u mumentu chì i cuccioli escenu da u ventre di a so mamma finu à i primi mesi. Duvete osservà u statu di ognunu di i cuccioli, vede s'elli si movenu o micca, se respiranu currettamente o irregularmente, sì sò più grandi o più chjucu trà di elli, è assai impurtante, osservanu a relazione chì anu cù a so mamma.
Avemu da tene i cani vicinu à a mamma, a vostra cura naturale hè cruciale per u benessere fisicu è psiculogicu di ogni animale. Ùn duveriamu micca separalli finu à circa 3 mesi, postu chì a so vita è a so socializazione ne dipendenu.
D'altra parte, hè osservatu segni di malatia, cum'è vomitu, chianci eccessivi, diarrea o qualsiasi anormalità fisica, hè impurtante chì a segnaliate subitu à u vostru veterinariu.
alimentazione di cani
À a nascita, i cuccioli si nutriscenu di u latte di a mamma chì li darà u calostru necessariu per sviluppà. U Calostru li dà immunoglobuline, grassi, carboidrati, proteine è acqua. Questu alimentu li dà e difese chì anu bisognu per ùn avè micca malatie.
Sì, invece, avete aduttatu un cane è ùn avete micca a mamma presente, duverete dà li una buttiglia. Se vulete sapè cumu pudete fà questu visitate u nostru articulu nantu à cumu alimentà i cuccioli neonati. Normalmente, durante i primi ghjorni, i neonati si nutriscenu ogni duie o trè ore. Questu accade in e prime settimane, mentre si sviluppanu, l'intervalu aumenta. Dopu un mesi, cumincianu à passà da liquidi, à cibi molli è dopu solidi.
ùn ti ne scurdà l'alimentu hè super impurtante. I cuccioli chì ùn piglianu micca un pesu adeguatu durante sta tappa ùn puderanu micca sopravvivere. Per questu, duvete pisalli regolarmente è tene un seguitu strettu di u pesu di i cuccioli.
a temperatura di u cane
U mantenimentu di a temperatura corporea di u neonatu hè di cruciale impurtanza. I cuccioli in u ventre di a so mamma si mantenenu à una temperatura ideale quandu partenu, sè ùn fate micca attenzione à sti dettagli. pò ghjunghje à more. Parechji cuccioli ùn campanu più di una settimana per questa ragione.
A mamma è i cuccioli duverianu avè una zona speciale preparata induve ponu esse comodi, caldi è avè un qualchì privacy. Vi raccomandemu di avè una stuoia, cuscini è coperte spesse. A pulizia hè ancu necessaria per mantene i zitelli in bona salute. Ogni ghjornu duvete pulisce u spaziu è cambià tuttu u vestitu.
Invece, se u cucciolu ùn hà micca una mamma chì li dà calore o hè statu rifiutatu da a mamma, li deve dà assai amore è esse ancu più attenti. Idealmentu, mette in un cartone o scatula di trasportu cù e vostre coperte. Avete bisognu di una temperatura stabile trà 20 ° C è 22 ° C.
Ghjustu sottu à u vostru "nidu" pudete mette una manta elettrica, impannillata in un'altra manta (per ch'ellu ùn abbia un cuntattu direttu). Questu hè un ottimu strumentu per cunservà u calore.
socializazione di cani
Se vulete chì i vostri cuccioli crescenu sani è felici, duvete fà casu à sucializazione, chì per elli hè assai impurtante in questa tappa, nantu à a quale si baserà a so interazione futura cù altri cuccioli, cun voi è cù u mondu esternu.
Sicondu alcuni esperti, hè pusitivu chì i cuccioli, da u mumentu chì sò nati, tenenu cuntattu cù a so mamma è i fratelli finu à quandu anu 3 mesi. Questu li insegna à mette in relazione, à acquistà cumpurtamenti tipichi di cuccioli è più tardi, continuanu à creà a fiducia emotiva necessaria per passà da soli.
U spartimentu di l'alimentu, u spaziu è l'affettu di u pruprietariu sò cose amparate da chì i cuccioli sò cuccioli. U cuntattu cù u corpu è u fattu chì sviluppanu u so sensu di l'olfattu hè di primura per elli per sviluppà abilità sociali sane è belle, permettendu à i cani di interagisce l'uni cù l'altri in modu naturale.
Stà attentu cù i cuccioli chì si isolanu da u gruppu è cercanu di avvicinalli, tuttavia, ùn spinghje micca troppu, ogni cucciolu hà u so caratteru è personalità.
Visite l'espertu
Serà assai impurtante d'utilizà un prufessiunale per assicurassi chì i cuccioli sò in bona salute è cumincianu u so calendariu di vaccinazione. Serà ancu criticu. mette un chip à tutti i cuccioli da pudè esse situati s'elli si perdenu in a so tappa adulta. A castrazione hè ancu assai cunveniente.