Cuntenutu
- Chì ghjè a castrazione?
- A sterilizazione hè a stessa cosa chì sterilizà?
- Castrazione di puttane - recuperazione
- Chì masci a cacceranu?
- Castrazione di cani post-operativa
- I masci anu bisognu di purtà un collu isabelinu?
- Cosa da fà se cumpariscenu contusioni o irritazioni?
- Un cane sterilizatu si sente accoppiare dopu a sterilizazione?
Dopu à esse sottumessi à una chirurgia, tutti i cani anu bisognu di cure basiche quandu tornanu in casa. In questu articulu di PeritoAnimal ci concentreremu nantu à u cura di un cane appena castratu o sterilizatu.
Se vulete sapè a differenza trà castramentu è castramentu è a cura chì i cuccioli di novu operatu necessitanu, leghjite!
Chì ghjè a castrazione?
a castrazione cunsiste in a rimozione di e gonadi maschile (testiculi) o femina (ovari è utru, o simpliciamente l'ovari). A chirurgia induve i testiculi sò rimossi hè chjamata "orchiectomia" o "orchidectomia". A rimozione di l'ovari hè chjamata "ovariectomia" è, se l'utru hè ancu cacciatu, hè chjamata "ovarioisterectomia".
A sterilizazione hè a stessa cosa chì sterilizà?
Di solitu si riferisce à a castrazione è a sterilizazione in una manera indifferenziata, ma ùn sò micca listessa cosa. A sterilizazione implica a mancanza di l'animali incapace di ripruducesi. Per questu, tecniche cum'è quelle aduprate in medicina umana puderebbenu esse aduprate, chjamate "ligatura di i tubi", o "vasectomia" in i masci.
E gonadi fermanu in u listessu locu è, se queste tecniche sò applicate à i cani, elle cuntinuà à pruduce ormoni, Mantenendu l'instintu di ripruduzzione. Questu hè l'istintu chì vulemu evità, è ancu l'azzione di ormoni sessuali chì, dopu qualchì tempu, causanu parechje malatie in i cani femine (tumori di senu, infezioni di l'utru ...) è cuccioli maschili (iperplasia prostatica). Inoltre, vulemu evità di marcà u territoriu, l'aggressività o una tendenza à fughje.
Dunque, ancu se parlemu di a cura di cuccioli appena sterilizzati è adupremu sta definizione cum'è sinonimu di castrati in u modu abituale, duvemu ramintà chì ùn sò micca listessa cosa è ciò chì porta più benefici in stu casu hè a castrazione.
Castrazione di puttane - recuperazione
Per caccià l'ovari è l'utru, hè necessariu accede à a cavità addominale. Hè per quessa chì u ghjacaru si ne volta in casa una o più incisioni in u abdomen. A cirurgia pò esse realizata:
- da laparoscopia: videremu duie piccule incisioni sopra è sottu à u nombrilicu, chì duvete guardà nantu à i ghjorni dopu à l'intervenzione. U veterinariu hà da indicà chì si pulisce l'incisione ogni ghjornu cù una soluzione salina, finu à chì i punti sianu rimossi. Quandu una sutura resorbable hè aduprata, ùn ci hè bisognu di caccià i punti.
- Approcciu convenziunale nantu à a linea mediana di l'addome: Noterete una piccula incisione à pochi centimetri sottu u nombrilicu. A dimensione dipende da a dimensione di a puttana, s'ellu hà mai avutu calore, se hè grassa o magra, ecc.
- avvicinamentu di fiancu: Noterete incisioni daretu à e coste.
In ogni casu, indipendentemente da a tecnica, u veterinariu vi dumanderà di impedisce a puttana d'accede à i punti i ghjorni dopu à a chirurgia. Vi pò esse cunsigliatu di aduprà una collana elisabettiana o una maglietta per impedisce di leccà quella zona. Puderete ancu prescrive alcuni analgesici postoperatori (cum'è meloxicam o carprofene) è, à discrezione di u veterinariu, pudete ancu prescrive un antibioticu per i ghjorni dopu.
E puttane devenu ricuperà in un locu tranquillu, caldu è cunfortu per uni pochi di ghjorni. Duvete rivedere l'incisioni ogni ghjornu per cunfirmà chì ùn ci sò segni d'infiammazione o d'infezione in a zona zoster. In questu modu, state assicurendu chì rilevate ogni anomalia risultante da a chirurgia in una manera puntuale. S'ellu hè una puttana chì dorme in carrughju, u veterinariu li dumanderà di dorme ind'è a vostra casa per almenu una settimana.
Se l'incisione hè assai grande, ancu mentre piglià analgesici, a puttana pò avè difficultà à defecà. Per questa ragione, alcuni veterinari cunsiglianu una dieta umida è / o un lubrificante orale cum'è l'oliu d'oliva in l'alimentu. U veterinariu vi avverterà sicuramente chì site assai attenti à qualsiasi reazzione avversa à droghe prescritte (vomitu, diarrea ...). Vi dumanderà ancu di evità ghjochi troppu bruschi, chì implicanu saltà o corre, per almenu una settimana, perchè quantunque sia chjuca l'incisione, ci hè sempre u risicu di una ernia.
Chì masci a cacceranu?
Attentu assai i primi ghjorni. Se a puttana era vicina à u so prossimu calore o in i ghjorni dopu, continuerà à emette odori di "femina dispunibule" per qualchì tempu è i masci continueranu à avvicinassi. Hè megliu dà una scadenza di 7-10 ghjorni prima di unisce si cù u restu di l'amichi canini in u parcu o in i spazii di ghjocu.
A volte u ciculu ormonale speciale di e puttane li face passà un mumentu duru. U latte pò apparisce in i so seni dopu a chirurgia è scatenà un comportamentu maternu, cunnisciutu cum'è gravidanza psicologica. U veterinariu hà da indicà ciò chì si deve fà in i dui casi, chì ancu se sò pocu frequenti, ponu esse assai scomodi per a cagna.
Castrazione di cani post-operativa
In casu di masci, i testiculi sò rimossi cù una incisione scrotale (saccu di pelle chì i copre). Alcuni veterinari scelenu di fà sopra u scrotum, ancu se ùn hè micca una tecnica cusì pupulare. Di regula, ùn ci hè bisognu di accede à a cavità addominale. Duvete furnisce un ambienti caldu è tranquillu pè u vostru cane per ricuperà. Duvete restringe l'attività fisica per pochi ghjorni, cum'è in u casu di e femine.
Di regula, u veterinariu prescrive un analgesicu postchirurgicu per uni pochi di ghjorni, cum'è meloxicam (di solitu per menu ghjorni chè in u casu di e femine). Averete ancu bisognu di monitorà l'incisione per una settimana. L'antibiotici orali ùn sò micca cumunamente prescritti, ma dipende da un casu à l'altru. I punti sò generalmente eliminati dopu à 7-9 ghjorni è se sò riassorbibili, spariscenu dopu un periodu apprussimativu di tempu.
In unu di i sessi di i cani, hè necessariu attenti à i segni cum'è vomitu è diarrea. In u casu di i masci, a chirurgia hè più rapida è di solitu hà menu medicazione post-chirurgia associata.
duverii attenti à i contusioni in u scrotum, da a pressione esercitata annantu à questu per estrattà i testiculi, oltre à eruzioni cutanee o irritazioni in u scrotum è intornu (sta pelle hè una di e parti più sensibili di u corpu di u cane è hè necessariu raso per eseguisce u cirurgia).
I masci anu bisognu di purtà un collu isabelinu?
Benintesa, hè necessariu chì u cane porti un collu isabelinu in i ghjorni dopu à a chirurgia per impedisce u cane lecca sta zona è strappa i punti di sutura. U pelu, à a nascita, provoca assai prurigazioni è hè naturale chì u cane vole liccà sta zona à tutti i costi per alleviare a sensazione scomoda. Inoltre, quandu i punti "seccanu" ponu sbuchjulà qualchì pelle, ciò chì hè ancu assai scomudu per elli.
Cosa da fà se cumpariscenu contusioni o irritazioni?
E creme d'irritazione, simili à quelle aduprate in i zitelli, ponu aiutà se si sviluppa irritazione in u scrotum. Tuttavia, ùn ponu mai esse applicati sopra i punti o vicinu à a zona di incisione. Alcuni unguenti di ematomi cuntenenu cumposti chì impediscenu a formazione di coaguli è ponu esse cunsigliati in i casi in cui si verifica un ematoma scrotale.
Un cane sterilizatu si sente accoppiare dopu a sterilizazione?
In i ghjorni dopu a chirurgia, cuccioli maschili fermanu fertili. Dunque, duvete esse assai attenti durante a settimana dopu à l'operazione è evità e zone cù cani femine chì ùn sò micca sterilizati. Ci vularanu poche settimane per chì tutti l'hormoni sianu eliminati da u sangue è ùn hè micca cunsigliatu chì u cucciolu sia troppu agitatu quandu annusà una femina in calore.
Cum'è sempre, ogni casu hè diversu. Queste cura di basa chì suggeremu in PeritoAnimal ponu cumplementà quelli chì u vostru veterinariu di fiducia raccomanda. ùn dubitate mai in cunsultate un specialistu in ogni situazione anormale ciò accade dopu chì u vostru cucciolu sia statu sterilizatu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi.Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.