Cuntenutu
Cum'è un essere umanu, un cane pò soffre di crisi, chì sò crisa nervosa chì rapprisentanu e emergenze nervose canine più frequenti. E crisi associanu una perturbazione in l'attività motoria cù cambiamenti di sensibilità è di cuscenza. E cunvulsioni in i cani ponu avè parechje cause è ognuna di elle hà un trattamentu è certe cure furnite da u veterinariu.
Per u pruprietariu, vede u vostru cane cù crisi pò esse assai stressante o ancu traumatizante perchè ùn sapete micca cumu reagisce, in questu articulu di PeritoAnimal spiegheremu e cause è u trattamentu di e crisi in u cane in modu da pudè capisce megliu questu impattu fenomenu è cusì chì sappianu agisce di fronte à attacchi in i cani.
Cause di crisi
Parechje cause ponu purtà à crisi in i nostri cani:
- Cause traumatiche: U traumu di a testa pò causà prublemi di crisi sia à u mumentu di u traumu sia dopu. Dunque, se u vostru cane soffre di crisi, quandu andate da u veterinariu duvete dilli chì u vostru cane hà subitu qualchì tippu di traumu.
- cause di tumore: I tumori cerebrali ponu esse responsabili di crisi, in particulare in un cane adultu. In questu casu, i crisi ponu esse accumpagnati da disordini neurologichi cum'è difficoltà à camminà, cambiamenti di comportamentu, visione, è un modu di tene una testa strana. L'ipotesi di a causa di u tumore deve esse cunsiderata se ùn si trova altra causa. Scopre alcune terapie alternative per i cani cun cancru.
- cause metaboliche: In i cani, l'ipogliuemia è altri cambiamenti metabolichi sò fattori impurtanti in e crisi. Cusì hè prubabile chì u vostru veterinariu eseguisca analisi di sangue per escludere i cambiamenti metabolichi pussibuli.
- Cause infettive: Alcune malatie infettive ponu purtà à crisi durante a malattia o cume sequelle dopu l'infezzione. Rabbia, pseudo-rabbia è disperazione. Dunque, tutte e persone chì si trovanu davanti à un cane in cunvulsione senza cunnosce a so origine o senza sapè se hè statu vaccinatu devenu agisce cun grande cura.
- cause congenite: E malformazioni cerebrali sò cause frequenti di crisi in cani, u più notevule hè l'idrocefalu. Hè carattarizatu da un eccessu di vulume cerebrospinali è pò causà epilessia. Sta malformazione hè più frequente in certe spezie: Poddle Dwarf, Chihuahua, Yorkshire è si manifesta à a nascita da un craniu cupulatu. Un'altra malformazione assai impurtante chì pò causà attacchi hè a lisenzifalia, chì tocca in particulare i cani Lhasa Apso.
- causa tossica: L'intossicazione cù qualsiasi droga o un pruduttu per l'usu umanu dannusu per u vostru cane pò causà crisi. Se dopu avè effettuatu un esame clinicu, è e prove necessarie, u veterinariu ùn hè capace di accertà a causa di e crisi, e crisi sò cunsiderate chì ùn anu alcuna causa apparente, vale à dì, sò idiopatiche. Scuprite alcune di e piante chì sò velenose per i cani è verificate u vostru ortu per assicurassi chì questu ùn hè micca a causa.
Cumu agisce di fronte à una crisa di crisi
- Per cumincià a cosa più impurtante hè stia calmu, allora duvemu dimustrà chì ciò chì circonda u cane ùn li pò ferisce mentre ellu hà e cunvulsioni. Per esempiu, assicuratevi chì nisun oggettu possa cascà nantu à u vostru cane, o s'ellu hè nantu à un lettu o un lettu, muvitelu cù cura è mettelu in terra nantu à una manta morbida.
- Deve chjamate urgentemente u vostru veterinariu postu chì e crisi severe è lunghe ponu esse mortali.
- I zitelli è altri animali devenu esse sposti in un'altra stanza.
- Fighjate u vostru cane in modo da pudè dì à u vostru veterinariu se a crisi dura più di 3 minuti o se e crisi continuanu à succede.
- Dopu avè chjamatu u veterinariu, state à fiancu à u vostru cane per cunsulallu una volta finita a crisa. Avvolge u vostru cucciolu cù cuscini, senza muviallu, perchè ùn sia micca feritu colpendu a testa in terra. assicuratevi chì u cane ùn avete micca a testa in daretu è tira a lingua da a bocca.
- Ùn circate micca di fà piantà, ùn vi ponu sente o capisce avà. Evite stimulazioni sonore o leggere chì sò un stress in più chì ponu favurisce una prolongazione di e crisi. intensità di luce più bassa in a camara quant'è pudete è ùn urlate micca.
- Tandu duverete andà à u veterinariu o ellu duverà vene in casa vostra per aiutà u vostru cane.
U trattamentu di crisi
U veterinariu deve stabilisce un trattamentu secondu a causa chì determinerà u vostru diagnosticu. Duvete sapè chì, eccettu e crisi occasionali per intossicazione, per esempiu, in un cane epiletticu, hè impussibile riduce e crisi à zero. U veterinariu determinerà una frequenza di crisi accettabile per u vostru cane, chì serà u scopu di u trattamentu.
Ma se cuminciate u trattamentu anti-epilepticu, u focu ùn deve mai esse fermatu perchè questu puderia pruduce un altru effettu seriu è pruvucà crisi ancu più cunvulsive. Inoltre, in casu di farmaci anti-epilettici, ùn si deve micca scurdà di dà à u cucciolu alcuna dosa, nè esse in ritardu è dalli una ora dopu. Duvete esse assai precisu è puntuale quandu date medicazione à u vostru cane per sti tippi di prublemi.
E crisi sò un prublema seriu in i cani è e crisi sò spessu impactanti per u pruprietariu, ma pudete aiutà u vostru cane seguendu i cunsiglii di u vostru veterinariu è adattendu u trattamentu è a cura chì darete à u vostru cane secondu a causa di e vostre crisi. In PeritoAnimal vi vulemu motivà à scopre a vita cù un cane cun epilessia è di vedela in un modu pusitivu è sanu per un cane sanu è felice.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.