Cume respiranu i pesci: spiegazione è esempi

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 21 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 22 Ghjugnu 2024
Anonim
La respirazione degli animali
Video: La respirazione degli animali

Cuntenutu

I pesci, è ancu l'animali terrestri o i mammiferi acquatichi, anu bisognu di catturà ossigenu per campà, questu hè una di e so funzioni vitali. Tuttavia, i pesci ùn ottenenu micca ossigenu da l'aria, sò capaci di catturà ossigenu scioltu in acqua per mezu di un organu chjamatu brachia.

Vulete sapè di più cumu respiranu i pesci? In questu articulu di PeritoAnimal spiegheremu cumu hè u sistema respiratoriu di i pesci teleosti è cumu funziona a so respirazione. Continuate à leghje!

Cumu i pesci respiranu l'ossigenu chì esiste in l'acqua

À brachia di i pesci teleosti, chì sò a maiò parte di i pesci eccettu i squali, i raghji, i lampreci è i pesci di falena. da i dui lati di a testa. Pudete vede a cavità operculare, chì hè a parte di a "faccia di u pesciu" chì si apre versu l'esternu è si chjama l'operculu. Dentru à ogni cavità operculare si trovanu a brachia.


A brachia hè strutturalmente supportata da quattru archi brachiali. Da ogni arcu brachiale, ci sò dui gruppi di filamenti chjamati filamenti brachiali chì anu una forma "V" in relazione à l'arcu. Ogni filamentu si suppone cù u filamentu vicinu, furmendu un intricciatu. A so volta, questi filamenti brachial anu e so propie pruiezzioni chjamate lamelle sicundarie. Quì si face un scambiu di gas, i pesci catturanu l'ossigenu è liberanu u diossidu di carbonu.

U pesciu piglia l'acqua di mare per a bocca è, attraversu un prucessu cumplessu, libera l'acqua attraversu l'operculu, passendu prima per e lamelle, induve hè catturà l'ossigenu.

sistema respiratoriu di pesci

O sistema respiratoriu di pesci riceve u nome di pompa oro-operculare. A prima pompa, a buccale, esercite una pressione pusitiva, mandendu acqua à a cavità operculare è, à u so tornu, sta cavità, per mezu di pressione negativa, succhia l'acqua da a cavità orale. In breve, a cavità orale spinge l'acqua in a cavità operculare è sta succhia.


Durante un soffiu, u pesciu apre a bocca è a regione induve a lingua hè calata, pruvucendu più acqua à entre perchè a pressione diminuisce è l'acqua di mare entre in bocca in favore di u gradiente. Dopu, chjude a bocca aumentendu a pressione è pruvucendu l'acqua à passà per a cavità operculare, induve a pressione serà più bassa.

Dopu, a cavità operculare si contrae, furzendu l'acqua à passà per a brachia induve u scambiu di gas è partendu passivamente per l'uperu. Aprendu dinò a bocca, u pesciu produce un certu ritornu d'acqua.

Amparate cumu si riproducenu i pesci in questu articulu PeritoAnimal.

Cume respiranu i pesci, anu i pulmoni?

Malgradu l'apparenza contradictoria, l'evoluzione hà purtatu à l'apparizione di pesci pulmonari. Dentru a filogenia, sò classificate in a classa Sarcopterygii, per avè alette lobate. Si crede chì sti pesci pulmoni sò in leia cù quelli primi pesci chì anu fattu nasce animali terrestri. Ci sò solu sei spezie cunnisciute di pesci cù pulmoni, è sapemu solu di u statu di cunservazione di alcuni d'elli. Altri ùn anu mancu un nome cumunu.


À spezie di pesci cù pulmoni sò:

  • Piramboia (Lparadossu epidosiren);
  • Lungfish africanu (Protopterus annectens);
  • Protopterus amphibius;
  • Protopterus dolloi;
  • Lungfish australianu.

Malgradu a so capacità di respirà l'aria, sti pesci sò assai attaccati à l'acqua, ancu quandu hè scarsu per via di e siccità, si piattanu sottu à u fangu, pruteggendu u corpu cù un stratu di mucus ch'elli sò capaci di pruduce. A pelle hè assai sensibile à a disidratazione, dunque senza sta strategia moririanu.

Scuprite u pesciu chì respira fora di l'acqua in questu articulu di PeritoAnimal.

U pesciu dorme: spiegazione

Un'altra dumanda chì suscita parechji dubbiti trà a ghjente hè se i pesci dormenu, postu chì anu sempre l'ochji aperti. I pesci anu u nucleu neurale incaricatu di permette à un animale di dorme, allora pudemu dì chì un pesciu hè capace di dorme. Tuttavia, ùn hè micca faciule d'identificà quandu un pesciu dorme perchè i segni ùn sò micca chjari cum'è, per esempiu, in un mammiferu. Unu di i segni più evidenti chì un pesciu dorme hè una inattività prolungata. Se vulete sapè più infurmazione nantu à cumu è quandu dormenu i pesci, fighjate questu articulu PeritoAnimal.

Se vulete leghje più articuli simili à Cume respiranu i pesci: spiegazione è esempi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.