Cuntenutu
- l'orsu pulare
- Cumu sopravvive à u fretu
- Teorie nantu à cumu l'orsu polare sopravvive à u fretu grazia à a so pelliccia
Tù orsi pulari non solu sò unu di i più belli animali in u mondu, sò ancu unu di i più interessanti scientificamente. Sti orsi campanu in u Circulu Polare Articu, sopravvivendu à unu di i climi i più estremi di u nostru mondu.
Eccu a dumanda: cumu l'orsu pulare sopravvive à u fretu di u polu Articu. I scientisti anu passatu assai anni à investigà cumu questu animale riesce à cunservà u calore. In questu articulu di PeritoAnimal, vi presenteremu à e diverse teorie chì sò emerse per risponde à questu enigma.
l'orsu pulare
L'orsu pulare, cunnisciutu ancu cum'è Orsu Biancu, hè un mammiferu carnivuru di a famiglia di Ursidae, più specificamente, Ursus Maritimus.
Hè un orsu cù u corpu più allungatu è e zampe più furmate. U pesu di i masci varieghja trà 300 è 650 chilò, ancu se ci sò casi cunnisciuti chì anu righjuntu un pesu assai più grande.
E femine pesanu assai menu, circa a metà. Tuttavia, quandu sò incinte, devenu sforzassi di cunservà una grande quantità di grassu, chì serà da questu grassu chì sopravvive durante a gravidanza è i primi mesi di a vita di a prole.
Ancu se pò ancu marchjà, face questu goffu, chì l'orsu pulare si sente megliu à natà. In fatti, ponu natà centinaie di chilometri.
Cumu l'avemu dettu prima, u l'orsi pulari sò carnivori. E poche volte affaccanu, hè di solitu à caccia. E so prede più cumune sò foche, belughe di morsetti o giovani esemplari di morsa.
Cumu sopravvive à u fretu
Cumu pudete imagine, unu di i fattori per u l orsu pulare pò sopravvive à u fretu hè a to pelliccia. Ancu se sta spiegazione hè troppu semplice.
Sottu à a pelle di l'orsi pulari ci hè un stratu grossu di grassu chì li prutege da u fretu. Dopu, cum'è in altri mammiferi in questa zona, u so pelu hè divisu in dui strati: unu inferiore è unu esternu. U stratu esterno hè più forte per prutege u stratu internu più finu è densu. Eppuru, cumu si viderà più tardi, u pelu di l'orsi pulari hè cunsideratu cum'è una maraviglia in termini di catturà è mantene u calore.
Un altru fattore in a so morfologia chì aiuta à cunservà u calore hè u so arechje cumpattate è a so piccula coda. Avendu sta struttura è forma, sò capaci di evità una perdita di calore inutile.
Teorie nantu à cumu l'orsu polare sopravvive à u fretu grazia à a so pelliccia
Ùn hè micca dimustratu esattamente cumu l'orsi pulari riescenu à superà tali temperature estreme, ancu se guasi tutte e teurie sò in relazione cù:
- A cattura di u calore
- ritenimentu
Un studiu sustene chì u a furia di orsu pulare hè cavu, Inoltre trasparente. Vedemu a pelliccia bianca cume si riflette in l'ambiente chì a circonda. Hè curiosa postu chì, invece, a so pelle hè nera.
À u primu, i capelli catturavanu i raggi infrarossi di u sole, allora ùn seria micca chjaru cumu, i trasmetterianu à a pelle. A funzione di i capelli seria di mantene u calore. Ma ci sò più teorie:
- Unu di elli afferma chì i capelli catturanu e bolle d'aria in l'ambiente. Queste bolle si cunvertisce in un stratu protettivu chì vi prutege da u fretu.
- Un altru dice chì a pelle di l'orsu pulare emette onde elettromagnetiche chì riscaldanu l'orsu.
Ma benintesa, sò tutte e teurie. Una cosa chì i scientifichi sò d'accordu hè chì l'orsi pulari anu più prublemi cù u surriscaldamentu cà u fretu. Dunque, una di e grandi minacce per sta spezia hè u riscaldamentu di u nostru pianeta per via di a contaminazione.
Se site un amante di l'orsi è vulete sapè di più nantu à altre spezie di stu meravigliosu mammiferu, ùn mancate micca u nostru articulu chì parla di l'alimentazione di l'orsu panda.