Cuntenutu
- Origine di Chow Chow
- Caratteristiche di Chow Chow
- Cumu hè u temperamentu di chow chow
- Chow chow care
- Educazione Chow Chow Dog
- chow chow salute
O cane chow chow hè uriginariu di Cina è hè probabilmente una di e razze di cani più famose in u mondu. Ci hè da nutà chì a caratteristica più impurtante di u Chow Chow hè u culore di a vostra lingua, chì hè viola. Ma perchè Chow Chow hà una lingua viola? Sta particularità hè duvuta principalmente à a genetica di u cane, ancu s'ellu ci sò parechji miti è leggende per quessa ... Se vulete sapè ne di più, assicuratevi di visità l'articulu per scopre!
In questu fogliu, vi mostreremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè corsa chow-chow, ricurdendu a so storia è a so origine, caratteristiche i più notevuli fisichi, pussibuli prublemi di salute, dettagli nantu à a vostra educazione è ancu cumu hè u temperamentu di u chow chow. Se state pensendu à aduttà un chow chow o se ne avete dighjà unu, continuate à leghje stu schedariu cumpletu cù u schedariu chow chow è risponderete à tutte e vostre dumande è truverete informazioni utili preparate da esperti di l'industria.
Surghjente
- Asia
- Cina
- Mongolia
- Gruppu V
- Rusticu
- musculu
- furnitu
- arechje corte
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Bilanciatu
- assai fidu
- Tranquillu
- Zitelli
- piani
- Case
- Caccia
- Pastore
- Surveglianza
- imbrancà
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Mediu
- Longu
- Liscia
Origine di Chow Chow
U storia di chow chow cumencia in u nordu di a China è si stima chì hà cuminciatu à ripruduce circa 2000 o 3000 anni fà. Ancu s'ellu ùn sò micca studii chì dimostranu veramente sta longevità, pudemu affirmà chì hè una di e razze di cani più antichi, secondu un studiu recente. U nome chow chow significa "leone dolce è soffice", probabilmente per via di e so caratteristiche fisiche. Una antica legenda cinese si riferisce ancu à un putente animale di guerra, descrittu cum'è un leone cù una lingua nera, dettagli di a so morfologia chì ci facenu pensà à l'antenatu di l'attuale chow chow.
L'evoluzione di a razza hè scunnisciuta, ancu s'ellu hè suspettatu chì dopu à l'origine di i cani chow chow in a regione Artica d'Asia, cù u tempu averia migratu versu u Siberia, Mongolia è infine China. I so attributi fisichi s'assumiglianu daveru à una razza di cani di u tippu nordicu, forse da l'incruciu cù un tipu di cane mastinu.
A storia di u cane chow chow u riprisenta cum'è un cane eccellente guardia di i santi tempii è da alcune case, ma altri impieghi li sò attribuiti ancu, cume caccia è pasculu. Eranu ancu aduprati per manghjà è e so pelle eranu aduprate cum'è riparu. Inoltre, un scrittu di Marco Polo palesa chì anu ancu travagliatu rimorchendu slitte. Senza dubbitu hè una razza assai versatile. L'origine di cane chow chow hè un pocu incertu, sopratuttu cunsidendu chì in u passatu a China avia pulitiche strette di "porte chjose".
Durante i primi anni di u XIXu seculu, u chow chow hà cuminciatu à cumparisce in altri paesi, cum'è l'Inghilterra, induve ùn spiccava tantu, ancu essendu espostu à u Zoo di Londra in l'anni 1820 cum'è "cane salvaticu chinese". Mentre a spezia viaghjava sempre intornu à u mondu, a regina Victoria hà decisu d'acquistà una è hè quandu a razza hè diventata assai pupulare in u Regnu Unitu.
A razza hè stata ufficialmente esibita in l'annu 1890 è hè stata ammessa à l'AKC (American Kennel Club) in u 1903. Attualmente, l'alimentu hè unu di i più cunnisciuti in u mondu, ancu s'ellu ùn si distingue per esse cumunu.
Caratteristiche di Chow Chow
U chow chow hè cunsideratu cum'è cane di taglia media è presenta un corpu compattu, ben prupurziunatu. Ovviamente, e caratteristiche fisiche di u cane chow-chow ci ricordanu un picculu lione, soprattuttu per via di a so pelliccia, chì forma una sorta di criniera intornu à a so faccia. A so testa hè larga è u craniu hè piattu. A depressione nasofrontale (stop) ùn hè micca pronunciata. U nasu hè neru in guasi tutti i cani, ma pò esse più chjaru in i cani di culore chjaru, o di culore di pelliccia in i cani turchini o i grifoni. U lingua nera turchina hè caratteristica di a razza. L'ochji sò scuri, ovali è media. L'arechje sò chjuche, spesse, erette è cù l'estremità appena arrotondate.
U corpu hè cumpattu, u spinu è u spinu bassu sò corti. U pettu hè largu è prufondu. A coda hè appiccicata in altu è hè piegata sopra u spinu. L'angulazione dritta di e zampe di daretu face à u chow chow avè un picculu passu, guasi senza alzà e zampe di daretu. U so pelu pò esse longu o cortu, in i cani à peli lunghi, u stratu esternu hè abbundante, densu, grezzu, dirittu è micca eccessivamente longu, mentre chì u piume internu hè dolce. In i cani à capelli corti u pelu hè cortu, densu, drittu è dolce. U culore di u cane deve esse unicu, ancu se ci ponu esse sfarenti sfumature: chow chow neru, chow chow biancu, rossu, turchinu, oru, crema.
E caratteristiche di a razza indicanu a altezza crossover in i masci trà 48 è 56 cm, mentre chì e femine sò trà 46 è 51 cm. O pesu apprussimatu in i masci hè intornu à 25 è 32 chilò è pè e femine in 20 è 25 chilò.
Per cunnosce e caratteristiche di un alimentu per cani di razza pura, ùn vi scurdate di paragunà u standard ufficiale di qualsiasi associazione canina cù u vostru cane o andate direttamente in un club di cani. cani chow chow affinchì un ghjudice o un pruprietariu sperimentatu vi possa guidà.
Cumu hè u temperamentu di chow chow
Generalmente, u caratteru di u A razza chow chow hè calma, riservata, indipendente è tranquilla. Ùn si distingue per esse un amante di l'eserciziu, à u cuntrariu, preferisce fà brevi passeggiate di sorveglianza in u so territoriu è ripusassi puru assicurendu chì nisun omu o cane stranu s'avvicini. Queste caratteristiche u facianu forse, in u passatu, un cane di guardia eccellente.
Oltre à esse tranquillu, u caratteru di u cane chow chow si distingue per esse soprattuttu leali è fideli à u so tutore, cun quale farà un ligame unicu è diversu è hè per quessa ch'ellu tende à esse riservatu cù stranieri. In questu sensu, hè impurtante enfatizà chì u chow chow pò finisce per mostrà una attitudine super protettiva, perciò hè consigliabile ùn rinfurzà mai cumpurtamenti protettivi o possessivi, perchè pò scatenà l'emergenza di comportamenti più aggressivi. Vista a so natura riservata, l'istintu di caccia è a tendenza à a prutezzione eccessiva, duveriamu prestà una attenzione particulare à a socializazione di u cane, un tema chì discuteremu in più dettu in a sezione nantu à l'educazione.
Infine, enfatizemu chì u caratteru di u chow chow cù i zitelli hè di solitu assai pusitivu, soprattuttu sì tramindui campanu inseme dapoi a zitellina, chì u cane tenderà à prutegelu, surveglialu è curallu, in più d'esse pazienti durante e so interazzione. Questu ùn significa micca chì u cane "duverebbe accettà" cumpurtamentu inappropriatu da i zitelli, ricordate chì hè impurtante avè qualchì cura trà i zitelli è un animale domesticu chì spessu, per via di u cumpurtamentu negativu di i zitelli, certi cani reagiscenu menu positivamente. Hè perciò chì vi cunsiglemu di cuntrullà sempre l'interazione trà di elli è di educalli currettamente in modu chì si riferiscenu positivamente.
Chow chow care
Quandu parlemu di cura chow chow, unu di l'aspetti chì hè u più impurtante hè a cura di u pelu, in particulare in quelli cani cù i capelli lunghi. Cumu duvemu tene cura di u pelu di un chow chow? Per cumincià, presteremu una attenzione particulare à u fattu chì i capelli ùn sò micca eccessivamente lunghi perchè ponu causà l'apparizione di nodi è intricciate. Hè cunsigliatu di andà in a Pet Shop regularmente per taglià l'estremità di i capelli è bagnassi, ma se ùn vulete micca taglialli, hè cunsigliatu di spazzolà i capelli di u chow chow circa quattru volte à settimana. Tuttavia, durante u periodu di cambiamentu di cappotto, chì hè in primavera è in estate, duverete aumentà e volte chì lavate a pelle di u vostru cane à cinque o sei ghjorni à a settimana. Questu aiuterà ancu à prevene i parassiti è altri prublemi di a pelle cumuni in chow chow.
Hè ancu cunsigliatu di bagnassi regolarmente per evità l'accumulazione di sporcizia. U frequenza di u bagnu chow chow pò esse trà u mese è trè mesi. Arricurdatevi chì un bagnu eccessivu danneghja u vostru dermis è u to mantellu, in più di pruvucà una diminuzione di e difese, dunque hè megliu à passà più tempu à lavà è menu tempu in bagnu. Ùn vi scurdate di dumandà un shampoo specificu per cane, mai unu per l'usu umanu.
Un altru aspettu impurtante da tene in contu quandu si impara à curà un cane chow chow hè di imparà nantu à l'eserciziu fisicu è a caminata. Ancu se hè un cane tranquillu cù poca predisposizione à esercità, serà essenziale dedicà un pocu di tempu per esercità, ancu se moderatu, per prevene u sovrappesu è l'obesità, è ancu l'apparizione pussibule di prublemi di cumpurtamentu. Cumu marchjà un chow chow? idealmente seria raccomandatu 3 à 4 spassighjate à u ghjornu, durendu circa 20 minuti. Durante e spassighjate, hè necessariu permettelu di sbuffà, di socializà cù altri cani è di fà un'attività rilassata è esclusiva.
D'altra parte, cum'è l'avemu digià dettu, l'eserciziu di chow chow deve esse muderatu, dunque un bonu suggerimentu hè di piglià lu per un bagnu nantu à a spiaggia o insegnallu à circà è purtà a palla, per esempiu. Naturalmente, ùn furzate micca u vostru cane à esercità eccessivamente durante i mesi caldi, perchè pò predisponerle à u colpu di calore per via di u so mantellu densu è densu. Sti cani ponu campà fora à u clima fretu è temperatu, ma ùn tollerate micca bè i climi caldi. In tutti i casi, hè megliu ch'elli possinu campà à l'internu è ancu adattassi facilmente à a vita di l'appartamentu s'elli piglianu abbastanza camminata è eserciziu.
U alimentazione di cane chow chow deve esse nutrizionalmente cumpletu è equilibratu. Pudete sceglie di cumprà alimenti di alta qualità, cumbinenduli regolarmente cun cibu umitu per arricchisce a vostra dieta o cumincialli dieti casani, esse diete semi-cottu o crudu (dettu BARF). In ogni casu, l'alimentu chow chow deve esse basatu nantu à prudutti di alta qualità.
Educazione Chow Chow Dog
U megliuetà di adopzione chow chow hà trà 8 è 12 settimane, postu chì stà cù a vostra mamma è i fratelli vi aiuterà à amparà a lingua di i cani, i limiti di u ghjocu, u cuntrollu di a forza di u morsu, ecc. Da quì in avanti è dopu avè ricevutu e prime vaccinazioni, u cane deve cumincià à socializà cun tutti i tipi di persone, animali è ambienti, assicurendu sempre ch'ellu hà un cuntattu suciale pusitivu cun elli. A socializazione di u cane hè particularmente impurtante perchè dipenderà da ellu in u futuru per esse un cane equilibratu è mostranu cumpurtamenti liati à a paura o à l'agressione. Quandu hè sempre un Chow Chow Cub, duveremu educà u cane in aspetti diversi, ma, in più di a socializazione, u più impurtante serà insegnallu à urinare in u locu ghjustu, una rutina essenziale per ogni cane.
Più tardi, pudemu cumincià à praticà addestramentu chow chow, chì duverebbe sempre esse fattu per mezu di una educazione pusitiva. A furmazione Clicker pò dà boni risultati cù a corsa, ma qualsiasi altra variante di furmazione pusitiva funziona. Hè impurtante di furmà stu cane da un cucciolo, per superà a so indipendenza naturale in una certa misura. Scuprite ciò chì sò i cumandamenti basi è cumu cumincià à praticà.
Questi cani ùn abbaghjanu micca assai è di solitu ùn facenu micca assai danni (quandu sò passati l'adulescenza, benintesa). Tuttavia, u principale prublema di cumpurtamentu hè aggressione se ùn sò micca stati socializzati o furmati currettamente. Ùn hè micca un cane faciule da educà perchè certe volte pò esse assai testardu è perchè hà una personalità assai indipendente, tuttavia, cun pazienza è determinazione, hè pussibule fà u chow chow reagisce perfettamente à l'ordini di ubbidienza è andassi assai bè.
chow chow salute
Cum'è cù parechje altre razze di cani, ci sò uni pochi. Chow Chow prublemi di salute abbastanza frequente è cù una alta incidenza in a razza. Hè di primura chì qualsiasi pruprietariu sappia almenu quelli chì sò più cumuni, dunque quì sottu hè una lista di i e malatie più cumune di u chow chow, parlemu naturalmente di malatie congenite:
- entropione
- ectropion
- atrofia di a retina prugressiva
- casca
- Glaucoma
- displasia di l'anca
- Displasia di u Govitu
- ataxia
- Sindrome di Wobbler
- Diabetes Mellitus
- ipotiroïdismu
- adenite sebacea
- Dermatosi Ulcerativa
Hè impurtante nutà chì u cane chow chow hà una tendenza à soffre di malatie autoimmune è di cancheru di a pelle. Per tutte queste ragioni, ùn vi scurdate di visità u veterinariu ogni 6 o 12 mesi, seguitate u calendariu di vaccinazione è a parassita periodica. Cù una bona cura è medicazione preventiva, u chow chow speranza di vita hè trà 9 è 15 anni.