Cuntenutu
- classificazione di i rettili
- Evoluzione di i rettili
- Tipi di rettili è esempi
- Coccodrilli
- Squamous o Squamata
- Testudines
- Ripruduzzione di i rettili
- pelle di rettile
- respirazione di i rettili
- Sistema circulatoriu di rettili
- core di rettili crocodiliani
- Sistema digestivu di i rettili
- Sistema nervosu di i rettili
- Sistema excretore di i rettili
- Alimentazione di rettili
- Altre caratteristiche di rettili
- I rettili anu membri corti o assenti.
- I rettili sò animali ectotermichi
- Organu Vomeronasal o Jacobson in i rettili
- Fossa settica loreale chì riceve u calore
I rettili sò un gruppu diversu di animali. In questu truvemu u lucertole, serpi, tartarughe è coccodrilli. Questi animali abitanu a terra è l'acqua, sia freschi sia salati. Pudemu truvà rettili in fureste tropicale, deserti, prati è ancu in i lochi i più freti di a pianeta. E caratteristiche di i rettili li anu permessu di colonizà una larga varietà di ecosistemi.
In questu articulu di PeritoAnimal, sapemu u caratteristiche di i rettili chì li rendenu animali strasurdinarii, in più di imaghjini di rettili geniale!
classificazione di i rettili
i rettili sò animali vertebrati chì sò derivati da un gruppu di anfibi fossili rettilomorfi chjamati Diadectomorfi. Questi primi rettili sò uriginati durante u Carboniferu, quandu ci era una larga varietà di alimenti dispunibili.
Evoluzione di i rettili
I rettili da i quali i rettili d'oghje anu evolutu sò classificati in trè gruppi, basatu annantu à a presenza di aperture timpurali (anu fori in u cranu, per riduce u so pesu):
- sinapsidi: rettili cum'è mammiferi è quessa li hà fattu nasce. Avianu solu una apertura temporale.
- Testudine o Anapsidi: hà datu a piazza à e tartarughe, ùn anu micca aperture timpurali.
- diapsidi, sò divisi in dui gruppi: archosauromorfi, chì includenu tutte e spezie di dinosauri è chì anu fattu nasce acelli è coccodrilli; è lepidosauromorfi, chì hà urigginatu lucertuli, serpi è altri.
Tipi di rettili è esempi
In a sezione precedente, sapete a classificazione di i rettili chì anu uriginatu quelli attuali. Oghje, cunniscimu trè gruppi di rettili è esempiu:
Coccodrilli
Tra d'elli, truvamu coccodrilli, caimani, gharials è alligatori, è questi sò alcuni di l'esempii più rappresentativi di rettili:
- Crocodile americanu (Crocodylus acutus)
- Coccodile messicanu (crocodylus moreletii)
- Alligator americanu (Alligator mississippiensis)
- Alligator (caiman crocodilus)
- Alligator-of-the-swamp (Caiman Yacare)
Squamous o Squamata
Sò rettili cum'è serpi, lucertule, iguane è serpi cechi, cum'è:
- Dragone di Komodo (Varanus komodoensis)
- Iguana marina (Amblyrhynchus cristatus)
- Iguana verde (iguana iguana)
- Gecko (Tarentola mauritana)
- Pitone arboreo (Morelia viridis)
- Serpu cecu (Blanus cinereus)
- Camaleonte di u Yemen (Chamaeleo calyptratus)
- Diavulu Spinatu (Moloch horridus)
- Sardão (lepida)
- Iguana di u Desertu (Dipsosaurus dorsalis)
Testudines
Stu tipu di rettile currisponde à e tartarughe, sia terrestri sia acquatiche:
- Tartaruga greca (prova libera)
- Tartaruga russa (Testudo horsfieldii)
- Tartaruga verde (Chelonia mydas)
- Tartaruga cumuna (caretta caretta)
- Tartaruga di pelle (Dermochelys coriacea)
- Tartaruga mordace (serpentina chelydra)
Ripruduzzione di i rettili
Dopu avè vistu alcuni esempi di rettili, seguitemu cù e so caratteristiche. i rettili sò animali ovipari, vale à dì chì ponenu ova, ancu se certi rettili sò ovovivipari, cum'è certi serpenti, chì parturiscenu di discendenza cumpletamente furmata. A fecundazione di st'animali hè sempre interna. E cunchiglie d'ove ponu esse dure o magre.
In e femine, l'ovari sò "flottanti" in a cavità addominale è anu una struttura chjamata condotta di Müller, chì secreta u cunchju di l'ove.
pelle di rettile
Una di e caratteristiche più impurtanti di i rettili hè quella nantu à a so pelle ùn ci sò micca glandule mucose solu per prutezzione scala epidermica. Queste scale ponu esse disposte in modi diversi: fiancu à fiancu, sovrapposti, ecc. E scale lascianu una zona mobile trà elle, chjamata cerniera, per permette u muvimentu. Sottu à e scale epidermiche, truvemu squame bone chjamate osteodermi, chì anu a funzione di fà a pelle più robusta.
A pelle di rettile ùn hè micca cambiata in pezzi, ma in un pezzu sanu, l'exuvia. Affetta solu a parte epidermica di a pelle. Cunniscite digià sta caratteristica di i rettili?
respirazione di i rettili
Se esaminemu e caratteristiche di l'anfibii, vedemu chì a respirazione si face per a pelle è chì i pulmoni sò pocu divisi, vale à dì chì ùn anu micca assai ramificazioni per u scambiu di gas. In i rettili, invece, sta divisione cresce, facenduli pruduce una certa rimore di respirazione, in particulare lucertole è coccodrilli.
Inoltre, i pulmoni di i rettili sò attraversati da un cunduttu chjamatu mesobronchus, chì hà ramificazioni induve u scambiu di gas si face in u sistema respiratoriu di i rettili.
Sistema circulatoriu di rettili
A differenza di i mammiferi o di l'acelli, u core di i rettili hà solu un ventriculu, chì in parechje spezie cummencia à sparte, ma si divide cumpletamente solu in crocodiliani.
core di rettili crocodiliani
In i crocodiliani, in più, u core hà una struttura chjamata Foru Paniza, chì cumunicheghja a parte manca di u core cù a diritta. Sta struttura hè aduprata per riciclà u sangue quandu l'animali hè immersu in acqua è ùn pò micca o ùn vole micca esce per respirà, questa hè una di e caratteristiche di i rettili chì impressiona.
Sistema digestivu di i rettili
Parlendu di i rettili è di e caratteristiche generali, u sistema digestivu di i rettili hè assai simile à quellu di i mammiferi. Cumencia in a bocca, chì pò avè o ùn avè denti, dopu si move in l'esofago, u stomacu, l'intestinu tenue (assai cortu in i rettili carnivori) è l'intestinu grossu, chì sbocca in a cloaca.
i rettili ùn mastica micca u cibu; dunque, quelli chì manghjanu carne producenu grandi quantità di acidu in u trattu digestivu per prumove a digestione. In listessu modu, stu prucessu pò piglià parechji ghjorni. Cum'è infurmazione addiziunale nantu à i rettili, pudemu dì chì alcuni d'elli ingolle e petre di varie dimensioni perchè aiutanu à sfracellà l'alimentu in u stomacu.
certi rettili anu denti velenosi, cum'è serpi è 2 spezie di lucertuli mostru gila, famiglia Helodermatidae (In Messicu). E duie spezie di lucertole sò assai velenose, è anu mudificatu glàndule salivari chì sò chjamate ghiandole di Durvernoy. Anu una coppia di scanalature per secretà una sustanza tossica chì immobbilizeghja a preda.
Dentru e caratteristiche di i rettili, in serpi specificamente, pudemu truvà sfarenti tippi di denti:
- denti d'aglifu: senza canale.
- denti opistoglifichi: situati à u fondu di a bocca, anu un canale attraversu u quale u velenu hè inoculatu.
- denti protoroglifichi: situatu di fronte è avè un canale.
- Denti solenoglifu: prisente solu in e vipere. Anu un cunduttu internu. I Denti ponu spustà da daretu à davanti, è sò più velenosi.
Sistema nervosu di i rettili
Pensendu à e caratteristiche di i rettili, ancu se anatomicamente u sistema nervosu di i rettili hà e listesse parte di u sistema nervosu di i mammiferi, hè assai più primitivu. Per esempiu, u cervellu rettilianu ùn hà micca cunvoluzioni, chì sò e creste tipiche in u cervellu chì servenu per aumentà a superficie senza aumentà a so dimensione o u so volume. U cerebellu, rispunsevule di a coordinazione è di l'equilibriu, ùn hà micca dui emisferi è hè assai sviluppatu, cum'è i lobi ottichi.
Alcuni rettili anu un terzu ochju, chì hè un receptore di luce chì comunica cù a glàndula pineale, situata in u cervellu.
Sistema excretore di i rettili
Rettili, cum'è assai altri animali, avè dui reni chì producenu urina è una vescica chì a conserva prima ch'ellu sia eliminata da a cloaca. Tuttavia, alcuni rettili ùn anu micca una vescica è eliminanu l'urina direttamente attraversu a cloaca, invece di almacenà, chì hè una di e curiosità di i rettili chì poche persone cunnoscenu.
A causa di a manera chì a vostra urina hè prodotta, i rettili acquatichi producenu troppu ammoniaca, chì deve esse diluitu cù l'acqua chì beie guasi continuamente. D'altra parte, i rettili terrestri, cù menu accessu à l'acqua, trasformanu l'ammonia in acidu uricu, chì ùn hà micca bisognu di esse diluitu. Ciò spiega sta caratteristica di i rettili: l'urina di i rettili terrestri hè assai più spessa, pastosa è bianca.
Alimentazione di rettili
Dentru e caratteristiche di i rettili, notemu chì elli pò esse animali erbivori o carnivori. I rettili carnivori ponu avè denti taglienti cume i coccodrilli, denti chì injectanu velenu cume i serpenti, o un beccu serratu cum'è e tartarughe. Altri rettili carnivori si nutriscenu di insetti, cum'è camaleonti o lucertuli.
D'altra parte, i rettili erbivori manghjanu una grande varietà di frutti, ligumi è erbe. Di solitu ùn anu micca denti visibili, ma anu assai forza in e so mascelle. Per alimentassi, strappanu pezzi di cibu è inghjuttinu sanu, allora hè cumunu per elli manghjà petre per aiutà a digestione.
Se vulete cunnosce altri tippi d'animali erbivori o carnivori, oltre à tutte e so caratteristiche, ùn mancate micca sti articuli:
- Animali Erbivori - Esempii è Curiosità
- Animali Carnivori - Esempii è Trivia
Altre caratteristiche di rettili
In e sezioni precedenti, avemu rivedutu e diverse caratteristiche di i rettili, riferendu à a so anatomia, l'alimentazione è a respirazione. Tuttavia, ci sò parechje altre caratteristiche cumuni à tutti i rettili, è avà vi mostraremu i più curiosi:
I rettili anu membri corti o assenti.
I rettili anu generalmente membri assai corti. Alcuni rettili, cum'è i serpenti, ùn anu mancu gambe. Sò animali chì si movenu assai vicinu à a terra. I rettili acquatichi mancanu ancu di membri longhi.
I rettili sò animali ectotermichi
I rettili sò animali ectotermichi, chì significa chì ùn sò micca capaci di regulà a temperatura di u so corpu solu, è dipende da a temperatura di l'ambiente. Ectotermia hè ligata à certi cumpurtamenti. Per esempiu, i rettili sò animali chì generalmente passanu longu periodi à u sole, preferibile nantu à rocce calde. Quandu sentenu chì a temperatura di u so corpu hè aumentata troppu, si alluntananu da u sole. In e regioni di a pianeta induve l'inguerni sò freddi, i rettili hibernate.
Organu Vomeronasal o Jacobson in i rettili
L'organu vomeronasale o l'urganu Jacobson hè adupratu per rilevà alcune sostanze, generalmente feromoni. Inoltre, attraversu a saliva, u gustu è l'odore sò impregnati, vale à dì, u gustu è l'odore passanu per a bocca.
Fossa settica loreale chì riceve u calore
Alcuni rettili percepenu picculi cambiamenti di temperatura, rilevendu differenze finu à 0,03 ° C. sti fossi sò situati nantu à a faccia, essendu presente una o duie coppie, o ancu 13 coppie di fossi.
Dintra ogni fossa ci hè una doppia camera separata da una membrana. S'ellu ci hè un animale à sangue caldu vicinu, l'aria in a prima camera cresce è a membrana interna stimula e terminazioni nervose, avvisendu u rettile di a presenza di prede putenziali.
E postu chì u sughjettu hè caratteristiche di rettili, pudete dighjà verificà u video nantu à u nostru canale YouTube chì presenta una spezia impressiunante citata in questu articulu, u dragone di Komodo:
Se vulete leghje più articuli simili à Caratteristiche di i rettili, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.