Cuntenutu
- Cucciolo cun ochju gonfiu: chì pò esse?
- Cane cù l'ochju gonfiu: cause congenite
- Cane cù l'ochju gonfiu: trauma è ferite
- Cane cù l'ochji malati: allergie
- Cucciolo cù l'ochji gonfi: infezioni
- Cane cù l'ochji gonfi: malatie oculari
- Cane cù l'ochji gonfi: palpebre o massi cunghjuntivali
- Cane cù l'ochji gonfi: neoplasmi (tumori)
- Cucciolo cun ochji gonfi: idiopatica (scunnisciutu)
- Ochji gonfii: cumu diagnosticà
- Ochju di cane inflamatu: chì fà
- Trattamentu
- Chì fà?
- Eye Eye Inflamatu: Altri Sintomi Assuciati
A testa è l'ochji di un cane sò una di e prime regione di u corpu chì i gestiunari feghjanu quandu cumunicanu cù u so animale domesticu. Dunque, ogni tippu di cambiamenti o prublemi chì si presentanu in queste zone sò più facilmente identificati, soprattuttu se implicanu un ochju infiammatu.
L'ochji gonfii sò spessu associati à reazzioni allergiche, ma ponu ancu esse assuciati à altre malatie chì forse ùn anu micca un'origine allergica è ponu esse più gravi.
Se cercate di sapè di più cuccioli cù l'ochji gonfi: cause è trattamentu, continuate à leghje st'articulu di PeritoAnimal è vi spiegheremu tuttu.
Cucciolo cun ochju gonfiu: chì pò esse?
L'ochji gonfii ponu influenzà una o più parti constitutive di l'ochju, cumprese: e palpebre, u globu oculare, o altre zone circoscritte di l'ochju.
Di solitu quandu avemu avertitu u ochju di cane gonfiu, u segnu clinicu hè assuciatu à a infiammazione di e palpebre (designatu da blefarite) è pò avè numerose cause.
Cane cù l'ochju gonfiu: cause congenite
Alcuni di Cause Congenite di Cuccioli Occhi includenu anomalie di palpebre è ciglia cume:
- Ciglia ectopica (ciglia chì cresce nantu à l'internu di a palpebra è cresce versu l'ochju);
- Distichiasis (inversione di a direzzione normale di tutte e ciglia versu l'ochju, pruvucendu li à toccà u globu oculare è causendu irritazioni è ferite);
- entropione (inversione di a palpebra in l'ochju);
- Animali Lagophthalmos (chì ùn ponu micca chjude à pienu l'ochji).
Cane cù l'ochju gonfiu: trauma è ferite
U prisenza di corpu stranieri (ciglia, polline, polvere, sabbia, schegge) causanu fastidiu è dulore in l'ochji di l'animali per abrasione è ferita à a cornea (u stratu trasparente chì prutege l'ochji), chì provoca strappi eccessivi è lampendu, in più di u cane cù ochji sbuffulati.
Graffi, morsi, lacerazioni o brusgie causanu danni à una o più strutture oculare chì ponu finisce in cecità se ùn sò trattati à tempu. Di solitu tocca solu un ochju.
Cane cù l'ochji malati: allergie
Di solitu in casi di allergie avemu un cane cù ochju gonfiu è pruritu, pò esse rossu è acquosu, cù una secrezione chiara acquosa, secondu l'origine allergica.
L'allergii ponu esse alimentarii, per via di morsi d'insetti (api, zanzare, pulci, furmicule), inalazione di allergeni (cum'è u polenu) o allergie à i prudutti tossichi. Pò influenzà solu un ochju o i dui.
Cucciolo cù l'ochji gonfi: infezioni
A maiò parte di e infezioni implicanu a cane cù l'ochju rossu gonfiu. Pò esse cagiunati da diversi tippi d'agenti: batterici (Staphylococcus è Streptococci), virali, fungichi è parassiti.
U Distemper hè una infezzione virale in cui unu di i sintomi hè una scarica oculare gialla o biancastra, accumpagnata da tosse è diarrea, perdita di appetitu è, in casi severi, crisi.
Cane cù l'ochji gonfi: malatie oculari
U cunghjuntivite in cane hè a cundizione oculistica più cumuna, unu o i dui ochji sò assai rossi, gonfi è pruriginosi.
U cheratite (inflammazione in a córnea), è dinò keratoconjunctivitis sicca (KCS) si sviluppanu quandu l'ochju hà una pruduzzione lacrimale insufficiente, resultendu in una dessiccazione di a córnea è, dunque, un ochju seccu è à volte gonfiu.
O glaucoma accade quandu i fluidi oculari ùn circulanu micca o si drenanu currettamente è si accumulanu. Questu causa un aumentu di a pressione intraoculare è se lasciata incontrollata pò purtà à a cecità. U glaucoma provoca rossi, pruriti è eccessu di sbavata in l'ochju di u cane. E razze cum'è u Canichu, u Chow Chow è u Cocker Spaniel sò i più predisposti à sta malatia.
Cane cù l'ochji gonfi: palpebre o massi cunghjuntivali
Se avete rimarcatu u vostru cane cù un ochju adduluratu, u sintumu pò esse spiegatu ancu da palpebre o massi cunghjuntivali, a mucosa chì allinea l'internu di a palpebra. Ci sò massi benigni cum'è papillomi (verruche) chì ponu apparisce nantu à a palpebra di un cane. In questu casu, u veterinariu verificerà se hè veramente benignu o micca è deciderà quale trattamentu hè megliu aduprà.
Cane cù l'ochji gonfi: neoplasmi (tumori)
certu neoplasmi si ponu manifestà cum'è masse maligne in l'ochju di u cane è causanu u disagiu di l'animali ogni volta chì lampa. Malgradu esse in un locu sensibile è comporta certi rischi, hè consigliabile rimuovere chirurgicamente u tumore u più prestu pussibule per evità una situazione più grave.
Cucciolo cun ochji gonfi: idiopatica (scunnisciutu)
Dopu chì tutte l'ipotesi sò state scartate, è in casi ricorrenti di infiammazione oculare, u veterinariu diagnostica l'infiammazione cum'è idiopatica. Hè impurtante nutà chì a terza palpebra (chjamata ancu membrana nictitante), chì di solitu ùn hè micca visibile, pò diventà gonfia, diventendu visibile, sporgente è dendu un aspettu di ciliegia (tèery eye).
Un'altra curiosità impurtante hè chì i cuccioli ponu avè l'ochji cù assai secrezioni è ùn esse capaci di apre l'ochji per via di u gonfiore. In questu casu, duverebbe lascià chì a mamma li lavessi, o, sì questu ùn hè micca pussibule, duvete pulisce assai attentamente l'ochji di u cucciolu cù un tampone imbevutu di salina calda.
A diabete pò ancu esse una di e cause di l'ochju di cane infiammatu.
Ochji gonfii: cumu diagnosticà
A blefarite pò accade à ogni età, sessu o razza, ma alcune razze di cani sò più predisposte à sta malattia per via di anomalie congenite o anatomiche (cani brachicefalici cun musu cortu è ochji più grandi o cani cù assai peli vicinu à e palpebre). Esempii sò: Collies, Shih Tzus, Rottweilers, Chow chow, Golden and Labrador Retrievers, Pugs, Bulldog inglese è francese è Shar peis.
Oltre à e caratteristiche inerenti à l'animali (età, sessu, razza), hè necessariu cunnosce tutta a so storia: s'ellu hà manghjatu qualcosa di diversu da u normale, s'ellu hà accessu à u cortile o l'esternu, se puderia esse statu in cuntattu cù insetti cum'è ragnole, vespe, api, furmicule o altri animali è sì avete avutu cuntattu cù piante, prudutti tossichi o medicinali. Stu tipu d'infurmazione hè di primura per aiutà u veterinariu à rilevà u diagnosticu. U più veloce u diagnosticu, u più veloce u trattamentu è u megliu u pronosticu.
Ochju di cane inflamatu: chì fà
Trattamentu
Durante a cunsultazione, u veterinariu hà da fà una esame oculare cumpletu chì pò include testi cume analisi di sangue è urina, citologia di a pelle per verificà i microorganismi, test di fluorescene per lezioni corneali, test di Schirmer per misurà a produzione di lacrime, test di pressione intraoculare per escludere u glaucoma, test di fundus.test di ochju è di visione.
O u trattamentu dipenderà da a causa Sottostante, tuttavia, u trattamentu cumunu in tutte e malatie hè l'applicazione topica di gocce d'occhi (gocce d'occhi) per ristabilisce l'integrità di l'ochju. Pò esse necessariu aduprà u collu elisabettanu durante i primi ghjorni di trattamentu per impedisce à u cane di grattassi è di grattassi l'ochji.
U duttore pò ancu prescrive:
- Antihistaminici (in casi d'allergia)
- Antiinflamatori non steroidali (per riduce l'infiammazione)
- Corticosteroidi (per riduce l'infiammazione è eliminà a prurite)
- Antibiotici, antifungali o antiparasitichi (per infezioni)
- Chirurgia (in casu di un corpu straneru chì mette in periculu l'integrità di l'ochju è altre strutture circoscritte)
Ùn vi scurdate, ùn mai auto-medicate u vostru animali per evità complicazioni assai peggiori!
Chì fà?
Se vedi chì l'animali si graffia assai o cerca di move assai l'ochju, mette nantu à una cullana elisabettana, se ne avete unu in casa, finu à chì pudete andà cun u veterinariu cun ellu.
Tù cura di basa di pulizia ogni ghjornu per i cani cù l'ochji gonfi includenu:
- Pulite l'ochji di u cane cù a cumpressa bagnata in acqua calda s'ellu ci hè troppu secrezioni è urti secchi / duri per ammollisce è eliminà. Scuprite cumu in u nostru articulu Cumu sbarrazzassi di u cane.
- Poi aduprà un'altra compressa imbevuta di soluzione salina o mette qualchì goccia di salina direttamente in l'ochju di l'animali per pulisce o eliminà i pussibili corpi stranieri. Hè impurtante di mantene l'animali assai fermu è di colpisce a goccia ghjustu in l'ochju. In cuccioli, cumpressa inumidita cù acqua o salina calda, trè à quattru volte à ghjornu.
- Dopu quì, seguitate u restante raccomandazioni di trattamentu prescritti da u veterinariu.
Eye Eye Inflamatu: Altri Sintomi Assuciati
Un ochju infiammatu o gonfiu hà generalmente altri sintomi oculari associati, cume:
- Rossu: pò influenzà a sclera (parte bianca di l'ochju);
- Pruritu: pruvucà l'animali à grattà o sfrisgià a regione è strufinendu si nantu à i muri, i pavimenti o i tappetti, causendu ferite più gravi;
- pelle squamosa;
- Perdita di capelli è depigmentazione in a regione affettata;
- Perdita di ciglia;
- Dolore è disconfort;
- Secrezioni oculari: chì pò esse acquosa (trasparente è liquida), mucosa (trasparente o biancastra) è purulente (culore verde o giallasciu) è chì si pò accumulà è solidificà in e ciglia o in u cantu di l'ochju, furmendu e cosiddette remelas. Sì e creste sò di culore verde, hè un segnu suggestivu d'infezzione;
- Aumentata a produzione di lacrime: (epifora) o, à u cuntrariu, diminuzione di a produzione di lacrime (ochju seccu);
- Sensibilità à a luce;
- Lampi più frequenti;
- Perdita di acuità visuale è visione sfocata: l'animali principia à schjoppà contr'à l'ogetti perchè u so campu di vista hè diminuitu;
- Perdita di vista: (cecità) in casi severi.
I sintomi dipendenu da ciò chì li hà causatu. S'ellu hè lucale, u cane sperimenterà un gonfiore è un dolore lucalizati, chì ùn li permettenu micca di chjude o d'apre l'ochji, secondu u locu di u gonfiore. Inoltre, pudete avè un cane cù un ochju gonfiu è babbu.
D'altra parte, se hè qualcosa chì l'animali hà ingeritu o qualchì malattia sistemica, l'animale pò avè i sintomi precedenti è avè sempre vomitu è diarrea. In i casi più severi è prolungati u cane pò diventà più debule, più letargicu è avè una frebba.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Cucciolo cù l'ochji gonfi: cause è trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Altri prublemi di salute.