Cuntenutu
- Chì ghjè u reflux in i cani
- Reflux in cuccioli neonati
- Chì provoca reflux in cani
- Sintomi di reflux in cani
- Cumu cunfirmà chì avemu un cane cù reflux?
- Cosa da fà quandu u cane hà reflux? - Trattamentu
- Rimedi casalinghi per cane cù riflussu
- Prognosi di reflux in cani
- Cume prevene u reflux in i cani?
Duvete avè sentitu un gustu amaru o amaru sottu à a gola o ancu una sensazione di brusgiu vicinu à u pettu. È pò ancu avè regurgitatu. È i cani passanu dinò per situazione simili.
U reflux o reflux gastroesofagicu si face quandu u sfintere esofagiu esternu permette u ritornu di u cuntenutu di l'Organi più organi distali anatomicamente: u stomacu è a prima parte di l'intestinu tenue (duodenu). Dunque, micca solu l'acidu gastricu pò tornà, ma ancu altre sostanze chì causanu più danni è ferite à u revestimentu di l'esofago. Hè un prucessu chì pò esse assai scomudu è ancu dolorosu per i nostri cani, chì sò ancu à risicu di sviluppà pneumonia per aspirazione.
Cuntinuà à leghje st'articulu PeritoAnimal per capisce megliu ciò chì accade à a cane cù reflux: sintomi, cause è trattamentu.
Chì ghjè u reflux in i cani
U reflux in i cani si compone di ritornu di u flussu da u stomacu o di l'intestinu chjucu à l'esofago (acidu gastricu, pepsina, tripsina, bicarbonatu è sali di bile), chì provoca irritazione è danni à u rivestimentu di l'esofago è pò causà esofagite (infiammazione di l'esofago) più o menu severa, ancu causendu assai dolore. L'esofagite lieve si verifica quandu solu l'acidu gastricu torna, è l'esofagite severa si verifica quandu tutti i cumpunenti tornanu.
U reflux gastroesofagicu si face quandu u cardia, u sfintere stomacu chì cunnessa l'esofago cù u stomacu è impedisce u cuntenutu di vultà, permette u passaghju inversu di u cuntenutu stomacu in l'esofago, causendu questu reflux. Calchì volta pò ghjunghje in bocca è hè quandu avemu solitu rimarcà a nostra cane di reflux.
Reflux in cuccioli neonati
I cuccioli sò in più risicu di reflux perchè u vostru sfintere ùn hè micca sviluppatu cumpletamente è dunque hè più prubabile di permette à u cuntenutu di vultà.
Chì provoca reflux in cani
E cause chì ci ponu purtà à avè un cane cù reflux sò:
- vomitu crònicu per via di u passaghju frequente di u cuntenutu alimentariu cù l'acidu gastricu è i prudutti di a digestione, chì corrodenu l'esofago è ponu induce u ritornu di u cuntenutu, affettendu u sfintere.
- Hernia di Hiatus, chì accade quandu una parte di u stomacu entra in a cavità toracica attraversu u diafragma. Sta cundizione facilita u ritornu di u cuntenutu stomacu à l'esofago per via di disfunzioni sfintere.
- Riduzzione di a pressione di u sfintere esofagicu caudale indotta da l'anestesia. Soprattuttu quandu u cane hè pusizionatu in supina (cù a bocca in alto), se u periodu di digiunu prima di a chirurgia ùn era micca rispettatu è per l'effetti di a medicazione anestetica.
- esofagiteo infjammazione di u revestimentu esofageu. Di solitu hè accumpagnatu da reflux, chì l'infiammazione rende difficile u funziunamentu di u sfintere, permettendu à u cuntenutu di vultà. Una cosa induce l'altra.
- Gastriteo infjammazione è irritazione di u muru stomacu. Stu cambiamentu ghjunghje à u sfintere, chì permette à u so cuntenutu di vultà in l'esofagu.
- Obesità: hè cunsideratu un fattore di risicu in un cane cù reflux, principalmente per via di a pressione di u grassu annantu à l'organi è perchè u grassu stessu altera a funziunalità di u sfintere. U listessu accaderia quandu un cane hè alimentatu cù una dieta ricca di grassi.
Sintomi di reflux in cani
U reflux gastroesofagicu in i cani, cum'è digià citatu, pò purtà à esofagite, osservendu i seguenti segni clinichi in questi animali:
- Vomitu o rigurgitu.
- salivazione eccessiva.
- lecca frequenti.
- dulore per ingolle (odynofagia).
- Estensione di testa è di collu quandu ingolle.
- riluttanza à manghjà.
- Perda di pesu.
- Depressione.
- Apatia.
- Frebba in i casi di esofagite severa.
In certe occasioni, stu cuntenutu in deglutizione pò entrà in i pulmoni è causà pneumonia per aspirazione. In questi casi, u cane averà ancu tosse è sibilante (rumori pulmonari).
Cumu cunfirmà chì avemu un cane cù reflux?
U diagnosticu di un cane cù reflux hè generalmente identificatu per suspettu. Cusì, u diagnosticu differenziale di reflux deve include:
- Hernia di Hiatus.
- Strictura esofagea.
- Esofagite.
E radiografie ùn aiutanu micca in u diagnosticu, cumu generalmente ùn riflettenu micca cambiamenti in l'esofago. L'endoscopia di i cani hè u megliu metudu di diagnosticu per valutà u statu di l'esofago è a gravità di l'esofagite.
A prucedura chì permette a diagnosi definitiva di rilassamentu di sfintere, ma chì a grande maggioranza di i cuccioli ùn tolleranu micca, hè a misura cuntinua di a pressione di u sfintere esofagicu caudale è u pH intraluminale annantu à una ghjurnata sana.
Cosa da fà quandu u cane hà reflux? - Trattamentu
E diete ricche in grassu favuriscenu u rilassamentu di u sfintere esofagicu caudale è ritardanu u svuotamentu gastricu, eccu perchè l'ingestione di grassu ogni ghjornu deve esse ridutta in cuccioli cù reflux per evità lu.
D'altra parte, u trattamentu medicu per un cane cù reflux, include:
- Sucralfate per prutege a mucosa esofagea dannata è prumove a so guarigione.
- Inibitori di a secrezione gastrica (cimetidina, ranitidina, famotidina) per riduce a quantità di reflux.
- Inibitore di Pompa di Prutoni (omeprazole) per riduce più efficacemente a secrezione è u reflux.
- Prucinetica (metoclopramide).
Se u cane hà sviluppatu esofagite severa è ùn vole micca manghjà, un tubu di gastrostomia deve esse piazzatu per furnisce nutrizione parenterale senza passà per l'esofago dannighjatu è per mantene l'animale nutritu è idratatu.
Rimedi casalinghi per cane cù riflussu
Hè impurtante di enfatizà quellu Ùn ci hè micca rimedii casani per un cane cù reflux in più di una dieta adatta, allora quandu si verifica stu prublema, u cane deve esse purtatu à u veterinariu per cumincià u trattamentu è impedisce chì i danni à l'esofago aggravanu. Insistimu chì l'unicu modu per alleviare u reflux in i cani hè di seguità i cunsiglii di un prufessiunale dopu avè scupertu a so causa.
Prognosi di reflux in cani
Se u trattamentu medicu hè seguitu è e so cause sò risolte, u pronosticu per u reflux gastroesofagicu in i cani hè di solitu bonu.
Cume prevene u reflux in i cani?
Hè pussibule di evità d'avè un cane cù reflux, basta chì l'animali seguita una dieta curretta, esercita è hà abitudini di vita sana in generale. Cumu l'avemu vistu, l'obesità hè una di e so cause principali, dunque hè assai impurtante di mantene u cane à u so pesu ideale. Benintesa, serà ancu impurtante d'andà à u veterinariu per esaminazioni di routine è per assicurassi chì a vostra salute sia in bona cundizione.
È parlendu di bona nutrizione, quante volte un cane duverebbe manghjà un ghjornu? Ùn mancate micca u video sottu per truvà a risposta:
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Cane cù reflux: sintomi, cause è trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione Prublemi Intestinali.