Cuntenutu
- Bichon Bolognese: origine
- Bichon Bolognese: caratteristiche fisiche
- Bichon Bolognese: persunalità
- Bichon Bolognese: cura
- Bichon Bolognese: educazione
- Bichon Bolognese: salute
U Bichon Bolognese hè un cane chjucu è compactu, cù pelliccia bianca è urigine taliana. Hè in leia cù Bichon Frisé è Bichon Havanês, è hè un cane insolitu è difficiule da truvà. Hè un cane degnu di una corte, amatu è rispettatu da i monarchi, principesse è conti.
Bichon Bolognese hà personalità è aspettu elegante. Era assai famosu in u XI è u XII seculu in Italia per e famiglie di patroni cum'è i Medici è diventò un grande rigalu per e famiglie di u XVI seculu, sia in Italia sia, per esempiu, in famiglie spagnole cum'è Felipe II, chì avianu dighjà avutu tuttu, ma ancu cusì, hà stimatu a cumpagnia di u so fidelu amicu. Per amparà di più nantu à l'origine di sta razza di cani è amparà tuttu nantu à Bichon Bolognese, continuate à leghje sta scheda di corsa PeritoAnimal.
Surghjente
- Europa
- Italia
- Gruppu IX
- Sveltu
- furnitu
- arechje longhe
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Bilanciatu
- assai fidu
- Intelligente
- Tenera
- Tranquillu
- Docile
- Zitelli
- piani
- Case
- Persone anziane
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Longu
- Frittu
- Sottile
- Seccu
Bichon Bolognese: origine
Si tratta di una razza di cane chì hè uriginaria di u Mediterraniu è appartene à a famiglia Bichon. I so antenati, cumuni cù u Maltese Bichon, eranu dighjà cunnisciuti in Italia è Malta in u XI è XII seculu. Durante a rinascita, a razza era assai pupulare in a cità taliana di Bologna, da induve vene u nome è da induve vene. cunvertitu in rigalu per famiglie ricche. Più tardi, à u XVmu è XVImu seculu, Filippu II u chjamò "u donu u più maestosu chì un imperatore pò fà" è, anni dopu, diventa u cane di moda per Goya, Tizianu è altri maestri di a pittura.
Durante a Prima Guerra Mundiale, u Bichon Bolognese era in traccia di sparì, cum'è parechje altre razze. Tuttavia, a passione di alcuni allevatori italiani è belgi hà permessu di salvà a razza. Attualmente, u Bichon Bolognese hè un cane menu pupulare, ma ùn hè micca in periculu di estinzione. Hè pocu cumunu in America è più frequente in i paesi europei. Hè naturalmente un cane cumpagnu ma pò ancu participà cum'è cane di mostra.
Bichon Bolognese: caratteristiche fisiche
u corpu di u cane hè prufilu chjucu, compactu è quadratu, vale à dì, a larghezza da a spalla à a coda hè uguale à l'altura di a croce. U spinu hè drittu ma in croce sporge leggermente mentre u lonzu hè ligeramente cunvessu è a croppa hè larga è leggermente oblicua. U pettu hè largu è prufondu, a costula hè ben spuntata, è u ventre hè leggermente tiratu in daretu.
Bichon Bolognese hà a testa un pocu ovale ma appiattita in cima. U craniu hè solu più largu chè u musu è a tappa hè abbastanza pronunciata. U nasu hè neru è ingumbrosu. L’ochji tondi, grandi è scuri. L'arechje sò alte, larghe è appese. A coda di questu cane hè arcuata è urigginaria in a listessa linea cum'è a groppa.
U Bichon Bolognese hà un pelu largu annantu à tuttu u corpu, furmendu fili. U mantellu hè più cortu nantu à u musu è ùn ci hè sottopelo in sta razza di cani. D’altronde, malgradu e so origine, hè pussibule di truvà esemplari bianchi è neri. Attualmente, u solu culore accettatu da a Federazione di Cinofilia Internaziunale (FCI) hè u biancu puru.
U pesu di sta razza di cani varieghja trà 4 è 5 chilò, l'altezza hè di solitu intornu à 27-30 cm à a croce in i masci è 25-28 cm in e femine.
Bichon Bolognese: persunalità
Bichon Bolognese hè carattarizatu da avè una persunalità docile, calmu è leali. In casa, tende à esse menu attivu, ancu se à l'esternu tende à esse più energicu. Hè assai attaccatu à a famiglia umana, dunque hà una tendenza à sviluppà prublemi di cumpurtamentu cum'è l'ansietà di separazione, oltre à abbaghji eccessivi, prutezzione di e risorse o diventà un cane distruttivu. Dunque, hè raccomandata l'adopzione di questu animale domesticu da adulti o famiglie cù zitelli micca assai ghjovani, chì ponu dedicà à l'animali u più tempu chì ne hà bisognu. Hè dinò una razza eccellente per i principianti chì decidenu di sparte a vita cù un cane per a prima volta.
Sta razza di cane tende à cunvene bè cù altri cani è animali ma pò esse assai timida cun stranieri. In questu sensu, malgradu chì ùn abbiate micca l'abitudine di esse aggressivu, hè assai impurtante chì a socializiate prestu per riduce a timidezza è ancu evitalla durante a tappa adulta. D'altronde, Bichon Bolognese hè un cane intelligente è assai ubbidiente, cusì, educatu currettamente è ben assistitu, si rivela un eccellente cumpagnu in a vita.
Bichon Bolognese: cura
A cura di a pelle di Bichon Bolognese pò esse un pocu noia per alcune persone. U mantellu di Bichon Bolognese tende à matassi facilmente è hè necessariu brusgià u pelu ogni ghjornu. Hè ancu una bona idea di piglià Bichon Bolognese à a buttrega d'animali una volta à u mese è bagnà u cane à listessa frequenza. Dunque, ricumanda di taglià i capelli di Bichon Bolognese perchè, cum'è noi l'hà dettu, ùn anu micca un doppiu mantellu. Un vantaghju di stu cane hè chì ùn perde micca pelu è hè per quessa chì hè una bona razza per e persone anallergeniche.
Bichon Bolognese ùn hà micca bisognu di assai eserciziu fisicu, ma hè di primura per sorte marchjà almenu trè volte à ghjornu per gode di l'aria aperta, di a natura è di i bisogni fisiologichi. I cuccioli chjucchi tendenu à piscià più spessu ch'è i cuccioli maiò, per via di a dimensione di a vejiga. Per quessa, hè impurtante ùn mancassi di marchjà u vostru cane perchè questu impedisce ch'ellu urinate in casa. D’altronde, hè necessariu offre à u Bichon Bolognese un tempu di ghjocu moderatu, postu chì, cumu avemu dettu nanzu, hè un cane à bassa energia à l’aria aperta ma chì gode di u tempu di corre è di ghjucà. Eppuru, a furmazione di cumandamenti di basa pò cumplementà l'eserciziu fisicu è aiutà à mantene a mente stimulata.
D'altronde, ricordate chì stu cane hà bisognu di assai cumpagnia, dunque ùn hè micca una bona idea di lasciallu solu troppu longu. Ùn sò micca cani per campà in un giardinu o in un giardinu, anu bisognu di passà a maiò parte di u so tempu cù a famiglia. Si ponu adattà assai bè à a vita di l'appartamentu è à a grande vita di a cità.
Bichon Bolognese: educazione
Cumu l'avemu dettu prima, u Bichon Bolognese hè un cane intelligente è, in generale, faciule da furmà quandu hè furmatu currettamente. Cum'è un cane cumpagnu, ùn si distingue micca in i sporti canini, ma pò gode assai se si pratica u freestyle caninu o l'agilità.
Sta razza di cane risponde di solitu assai bè à una furmazione fatta cù u metudu di rinfurzamentu pusitivu, cum'è a furmazione clicker. cum'è cù l'altri cuccioli, ùn hè micca cunsigliatu di applicà una furmazione tradiziunale, punizioni violente o forza per educà l'animali, postu chì u risultatu seria un cane aggressivu, spaventosu, cù numerosi prublemi di comportamentu.
Oltre à a furmazione clicker, l'usu di premii è ricompense hè raccomandatu per educà Bichon Bolognese è uttene ottimi risultati. Se pudete cunghjuntà una bona parentela cù un cucciolu di socializazione, pudete truvà un equilibriu perfettu. In questu modu, hè pussibile capisce cume a socializazione di i cani hè una parte fundamentale di a furmazione se vulete godere di un cumpagnu stabile, capace di relazionassi à tutti i tipi di cani, gatti è persone senza sente paura o rigettu. Eppuru, hè impurtante ricurdà chì, se Bichon Bolognese ùn riceve micca una socializazione adeguata, pò diventà timidu cun stranieri.
D'altra parte, oltre à assicurà una socializazione curretta, duverete insegnà à u vostru cane duve ne hà bisognu, è ancu inibisce u morsu se si nota chì tende à muzzicà assai duru mentre ghjoca o cammina per a strada. Duvete ancu tene à mente chì Bichon Bolognese hè un cane amante, cù una tendenza à diventà assai attaccatu à a famiglia umana, allora s'ellu passa troppu tempu solu in casa ùn serà micca bonu per ellu è questu pò purtà à comportamenti distruttivi è abbaghji eccessivi per pruvà à suppressione di l'ansietà. Dunque, rinfurzemu chì u megliu per sta razza di cane hè di fà una vita vicina à a famiglia senza passà assai tempu solu.
Bichon Bolognese: salute
U Bichon Bolognese tende à esse sanu è ùn si cunnoscenu malatie specifiche di sta razza. Tuttavia, cum'è qualsiasi altra razza di cane, hà bisognu di tuttu cura veterinaria, cume vaccinazioni obbligatorie, parassite per prevene l'apparizione di pulci, zecche è acari, è ancu cuntrolli regulari stabiliti da u specialistu.
D'altra parte, l'alimentu hè a basa di a salute, allora duvete offre alimenti di qualità Bichon Bolognese è monitorà a quantità di alimenti quotidiani per evità u sovrappesu. Per nutrisce sta razza di cani u più adattu hè l'alimentu seccu, vi cunsigliemu di optà per quelli fatti cù ingredienti naturali è totalmente liberi di cereali. Se avete intenzione di offre una dieta fatta in casa, nutrisce u vostru cane cù carne, pesci, frutti, ligumi, frà altri. Hè pussibule seguità a dieta BARF è cusì, avete a pussibilità di preparà e ricette.
Se offre à u vostru amicu pelutu tutte e cure necessarie è visita regularmente u veterinariu, Bichon Bolognese pò campà per campà 14 anni.