Cuntenutu
- chì sò l'acelli rapaci
- Acelli rapaci: sfarenze trà ghjornu è notte
- nomi di rapaci
- Avvoltoio a testa rossa (Cathartes aura)
- Aigle royal (Aquila chrysaetos)
- Astore cumunu (Accipiter gentilis)
- Falcu d'Auropa (Accipiter nisus)
- Golden Vulture (Torgos tracheliotos)
- Segretariu (Sagittariu serpentariu)
- Altri acelli rapaci di ghjornu
À acelli rapaci di ghjornu, cunnisciutu ancu cum'è acelli raptorial, sò un vastu gruppu d'animali chì appartenenu à l'ordine Falconiformes, chì cumpone più di 309 spezie. Differenu da l'acelli rapaci di notte, chì appartenenu à u gruppu Estrigiformes, principalmente in u so stile di volu, chì in questu ultimu gruppu hè tutalmente silenziu per via di a forma di u so corpu.
In questu articulu PeritoAnimal, spiegheremu u nomi di rapaci luci di ghjornu, e so caratteristiche è assai di più. In più, parleremu ancu di e sferenze da l'acelli rapaci di notte.
chì sò l'acelli rapaci
Per cumincià à spiegà chì sò l'acelli rapaci, duvete sapè chì u gruppu di rapaci diurnu hè assai eterogeneu, è sò assai micca in leia. Malgradu questu, spartenu certe caratteristiche chì li distinguenu da l'altri acelli:
- prisentà a piumaghju critticu, chì li permette di camuffà si eccezziunale in u so ambiente.
- avè artigli forti è assai acuti per intrappulà e so zanne, chì servenu per tene è tirà fora a carne. In certi casi, e zampe ponu esse pinnate per prutege l'acellu s'ella vive in climi freddi.
- avè un beccu curvatu acutu, chì adupranu principalmente per strappà è rompe e so prede. A dimensione di u beccu varieghja secondu e spezie è u tippu di preda chì l'acellu caccia.
- O u sensu di a vista hè assai appassiunatu in issi acelli, una decina di volte megliu cà quella di l'omu.
- Alcuni acelli rapaci, cum'è i vulturi, anu un sensu di l'olfattu estremamente sviluppatu, chì li permette di rilevà animali in decadenza à parechji chilometri di distanza.
Acelli rapaci: sfarenze trà ghjornu è notte
Sia i rapaci diurni sia i notturni anu in cumunu caratteristiche cumuni cum'è artigli è beccu. Tuttavia, anu ancu personalità distinte, capaci di distinguerle facilmente:
- L'acelli rapaci di notte anu u testa più tonda, chì li permette di catturà un sonu megliu.
- Un'altra caratteristica chì li distingue hè chì pò sparte spaziu ma micca tempu, vale à dì, quandu l'acelli diurni vanu in u so postu di riposu, l'acelli rapaci di notte cumincianu a so rutina cutidiana.
- A vista di l'acelli rapaci di notte hè adattatu à a bughjura, pudè vede in u bughju tutale. E zitelle di ghjornu anu un eccellente sensu di visione, ma anu bisognu di luce per vede.
- L'acelli rapaci di notte sò in gradu di rilevà u minimu sonu per via di a fisionomia di l'arechje, situate da ogni latu di a testa, ma à altezze diverse.
- E piume di l'acelli notturni sò sfarenti di quelli di u ghjornu perchè anu un aspettu vellutu, chì serve per riduce u sonu ch'elli emettenu durante u volu.
Scopre 10 acelli senza volu è e so caratteristiche in questu articulu PeritoAnimal.
nomi di rapaci
U gruppu di rapaci diurnu hè cumpostu da più di 300 spezie sfarenteDunque andemu in alcuni dettagli nantu à e caratteristiche è ancu alcune foto di l'acelli rapaci. Verificate a nostra lista:
Avvoltoio a testa rossa (Cathartes aura)
O vulturu à testa rossa hè ciò chì sapemu cum'è u "novu vulturu mundiale" è appartene à a famiglia di i cathartidae. E so populazioni attraversanu u Cuntinente americanu, eccettu u nordu di u Canada, ma e so zone di ripruduzzione sò limitate à l'America Centrale è u Sudu. animale macellaiu. Hà un piumaghju neru è un capu rossu, spennatu, a so apertura alare hè 1,80 metri. Vive in parechji abitati diversi, da a furesta amazzonica à e Muntagne Rucciose.
Aigle royal (Aquila chrysaetos)
U Aquila reale hè un rapace assai cusmopolitanu. Si trova in tuttu u cuntinente asiaticu, in Europa, in certe zone di l'Africa di u Nordu, è in a parte occidentale di i Stati Uniti. Sta spezia occupa un larga varietà di abitati, pianu o muntagnosu, da u livellu di u mare à 4.000 metri. In l'Himalaya, hè statu vistu à un'altitudine di più di 6 200 metri.
Hè un animale carnivuru cù una dieta assai variata, pudendu caccia mammiferi, acelli, rettili, pesci, anfibii, insetti, è ancu carrion. E so zanne ùn superanu micca i 4 chilò. Di solitu caccianu in coppii o picculi gruppi.
Astore cumunu (Accipiter gentilis)
O astru cumunu o l'Aasci di u Nordu abita tuttu Emisferu Nordu, eccettu a zona pulare è circumpolare. Hè un rapace di taglia media, cù circa 100 centimetri di larghezza. Hè carattarizata da u so ventre maculatu in culori neru è biancu. A parte dorsale di u so corpu è di l'ale sò grisgiu scuru. Abita in e fureste, preferendu e zone vicine à u bordu di a furesta è di e chjarie. A vostra dieta hè basata picculi acelli è micro mammiferi.
Falcu d'Auropa (Accipiter nisus)
O acula arpia abita parechje regioni di u cuntinente eurasiaticu è di u nordu di l'Africa. Sò acelli migratori, d'inguernu migranu versu u sudu di l'Europa è l'Asia, è d'estate vultanu à u nordu. Sò acelli rapaci solitarii, eccettu quandu nestanu. I so nidi sò posti in l'arburi di e fureste induve campanu, vicinu à spazii aperti duv'elli ponu caccia picculi acelli.
Golden Vulture (Torgos tracheliotos)
Un altru esempiu in a lista di l'acelli rapaci hè u avvoltoiu, cunnisciutu ancu cù u Vulturu Torgo, hè una spezia endemica di l'Africa è hè in periculu di estinzione. In fatti, st'acellu hè digià sparitu da parechje regione ch'ella abitava.
U so piumaghju hè brunu è hà un beccu più grande, più duru è più forte cà l’altre spezie d’albitri. Sta spezia stà in savane secche, pianure aride, deserti è pendii aperti di muntagna. Hè sopratuttu un animale macellu, ma hè ancu cunnisciutu per a caccia picculi rettili, mammiferi o pesci.
Amparate più nantu à i 10 animali più veloci in u mondu in questu articulu PeritoAnimal.
Segretariu (Sagittariu serpentariu)
O secretariu hè un rapace chì si trova in Africa Subsahariana, da u Mauritania miridiunali, u Senegal, a Gambia è a Guinea sittintriunali à livanti, finu à l'Africa miridiunali. St'acellu campa in campi, da pianure aperte à savane legeramente boscose, ma si trova ancu in e zone agricole è subdesertiche.
Si nutrisce di una grande varietà di prede, principalmente insetti è roditori, ma ancu da altri mammiferi, lucertuli, serpi, ova, ghjuvanotti è anfibi. A caratteristica principale di st'uccellu rapace hè chì, ancu s'ella vola, preferisce marchjà. In fatti, ella ùn cacciate micca e to prede in aria, ma li tocca cù e so zampe forte è lunghe. A spezia hè cunsiderata vulnerabile à l'estinzione.
Altri acelli rapaci di ghjornu
Vulete cunnosce più spezie? Eccu dunque i nomi di l'altri acelli rapaci di ghjornu:
- Andor Condor (vultur gryphus);
- Vulture reale (papa sarcoramphus);
- Aquila imperiale iberica (Aquila Adalberti);
- Aigla urlante (clanga clanga);
- Aquila Imperiale Orientale (quellu heliac);
- Aquila rapace (aquila rapax);
- Aquila negra africana (Aquila verreauxii);
- Aigle Domino (aquila spilogaster);
- Black Vulture (Aegypius monachus);
- Vulture comune (Gyps fulvus);
- Avvoltoio barbuto (Gypaetus barbatus);
- Avvoltoio a becchi lunghi (Gyps indicus);
- Avvoltoio a coda bianca (zingari africani);
- Osprey '(pandion haliaetus);
- Falcone Peregrinu (falco peregrinus);
- Ghezzu cumunu (Falco tinnunculus);
- Ghezzi (Falco naumanni);
- ogeous (Falco subbuteo);
- Merlinu (falco columbarius);
- Gyrfalcon (Falco rusticolus).
Per amparà di più nantu à u mondu animale, vedi u nostru articulu nantu à i tippi di canarii.
Se vulete leghje più articuli simili à Acelli rapaci: spezie è caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.