Cuntenutu
- Origine di u Havanês Bichon
- Bichon Havanês: caratteristiche
- Personalità Bichon Havanês
- Bichon Havanês: cura
- Educazione Bichon Havanês
- Bichon Havanês: salute
O Bichon Havanese o Havanese hè un cane chjucu, adorabile, cù una pelliccia longa è dolce. L'urighjini di a razza si trovanu trà l'Spagna è l'Italia, u bacinu di u Mediterraniu, ma a razza si hè sviluppata eventualmente in Cuba, induve hà coesistitu cù l'aristocrazia di u XIXu seculu. Hè un cane ghjovanu, attivu è felice, perfettu per famiglie assai distinti chì cercanu un cumpagnu amante.
In questu fogliu PeritoAnimal, sparteremu cun voi alcuni dettagli nantu à a personalità è a cura necessaria da u cane Bichon Havanês, un cane di cumpagnu eccellente. Se state pensendu à aduttà un animale di sta razza, ùn puderete micca mancà sta scheda cumpleta, in a quale scoprirete se hè u cumpagnu perfettu per voi:
Surghjente
- Europa
- Spagna
- Italia
- Gruppu IX
- Sveltu
- Allargatu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
Origine di u Havanês Bichon
Sta razza comparte a so origine cù tutti l'altri Bichoni, chì discendenu da barbet cruci (un vechju cane, oramai sparitu) cù ghjacari da u bacinu di u Mediterraniu. Altre razze chì discendenu da sta stessa sterpa sò: Bichon Frisé, Bichon Maltese, Bichon Bolognese è, un pocu più luntanu filogeneticamente, u Caniche.
À u XVIIIu è XIXu seculu, i marinari spagnoli anu purtatu alcuni di sti Bichoni in Cuba, induve anu guadagnatu u A preferenza di l'aristocrazia cubana di u tempu. Tandu, sti Bichoni eranu cunnisciuti cum'è "Bianchi di l'Avana" perchè eranu solu cani bianchi.
Ùn hè micca finu à u 19u seculu chì u Bichon Havanese mudernu apparisce, grazia à u cuntributu di sangue di Pudici è Pudelli tedeschi. Tuttavia, a razza perde pupularità à u principiu di u 20u seculu, è tutte e sterpe uriginali cubane sò sparite, lascendu u Bichon Havanese praticamente estinto. Fortunatamente per l'amatori di cani, a razza hè stata salvata in i Stati Uniti da criatori cubani chì avianu migratu in quellu paese cù alcuni di i so cani.
Sicondu a Federazione Internaziunale di Cinulugia (FCI), u nome Bichon Havanês ùn vene micca da u sviluppu di a razza in L'Avana, ma da u culore predominante di a razza, chì hè marrone-avana. Attualmente, Bichon Havanês hè un cane insolitu, ma ùn hè micca in periculu di estinzione.
Bichon Havanês: caratteristiche
u corpu di stu cane hè chjucu è un pocu più longu cà altu. A linea di punta hè diritta ma si arca ligeramente in u lombu è a schiena hè inclinata. A fila inferiore hà un ventre ben ritrattu.
A testa di u Bichon Havanês hè larga è a cima hè appiattita o pocu cunvexa. L'arrestu nantu à u musu hè moderatu marcatu, è u nasu hè neru o marrone. L'ochji, cù una spressione simpatica, sò grandi, in forma di amandula è marroni scuru. L'arechje di stu cane sò alte è falanu à i lati di e guance. A so estremità forma una punta ligeramente marcata.
A coda hè furmata cum'è un bastone pasturale (l'estremità distale hè curva) o, di preferenza, hè avvolta intornu à u spinu. Hà una frange caratteristica di peli lunghi di seta.
Cum'è cù altri Bichon, u mantellu di Havanês hà un unicu stratu o un stratu internu pocu sviluppatu. U mantellu chì copre hè assai longu, trà 12 è 18 centimetri, dolce, lisciu o ondulatu, è pò furmà chjosi ricci. Secondu u standard di a Federazione Internaziunale di Cinulugia (FCI), sò accettati i seguenti culori di mantellu: biancu puru, marrone in i so sfarenti sfumature, neru, marrone avana, culore tabaccu, marrone rossu. I spots in i culori elencati sò ancu permessi. U standard FCI ùn indica micca un pesu ideale per a razza, ma l'altezza à u garrese varieghja da 23 à 27 centimetri.
Personalità Bichon Havanês
In generale, sti cani sò assai scherzosu, attivu, animatu è ancu un pocu di pagliacci. Perchè sò assai felici è socievuli, anu bisognu di assai cumpagnia è di assai stimolazione mentale.
I Bichoni Havanesi tendenu à esse socievuli cù e persone, i cani è altri animali. Inoltre, malgradu a so piccula dimensione, sò spessu assai adatti à i zitelli. Tuttavia, ponu diventà aggressivi o timidi se a so socializazione hè stata inadeguata. Dunque, hè impurtante socializzarli da i so cuccioli.
Sò ancu assai intelligenti è facili da furmà i cani, allora sò stati aduprati in circus in u passatu. Attualmente, ùn sò micca impiegati in alcuna specialità di dressage caninu è, per furtuna, mancu in circus, ma ponu praticà ubbidienza competitiva, freestyle caninu è agilità, è fà animali eccellenti. U stilu di furmazione adupratu deve esse basatu annantu à un rinforzu pusitivu, cum'è a furmazione clicker.
Frà i prublemi cumportamentali più frequenti di Bichon Havanês ci sò abbaghji eccessivi, ansietà di separazione è a distruzzione di e cose. Ovviamente, questi prublemi si verificanu soprattuttu quandu u cane ùn riceve micca a cumpagnia, l'eserciziu è a stimolazione mentale chì hà bisognu.
Tuttavia, in a maiò parte di i casi, questi prublemi di comportamentu ùn si verificanu micca, è i Bichoni Havenesi diventanu animali eccellenti, sì per famiglie cù zitelli o senza zitelli. Facenu ancu grandi animali per i pruprietari inesperti.
Bichon Havanês: cura
A pelle di questu cane tende à intricciate facilmente, perciò hè necessariu spazzolallu è pettinallu almenu una volta ogni dui ghjorni. Tuttavia, è à u cuntrariu di parechje razze di cani à peli lunghi, u Havanês Bichon ùn hà micca bisognu di un parrucchiere caninu. Duvete duvà solu quandu hè bruttu, è duvite evità di dusciate troppu spessu (micca più di una volta à u mese). Un vantaghju di u pelu di stu cane hè chì ùn spara micca a peletta, ciò chì face di questu Bichon un cane ipoallergenicu.
Rispuntendu à altre razze di cani, u Bichon Havanês hà pocu bisognu di esercitassi. Un eserciziu moderatu hè di solitu sufficiente, è pò cumpone di spassighjate ogni ghjornu, ghjochi micca troppu ruvidi, è furmazione di ubbidienza. Notevule dinò l'amore di sti cani per a natazione, dunque hè una bona idea di dalli l'opportunità di nuà in un locu sicuru ogni volta chì hè pussibule.
In ogni casu, per via di a so dimensione, i Bichoni Havanesi ponu fà a maiò parte di l'esercizii chì necessitanu in casa. Si adattanu assai bè à a vita di l'appartamentu è à e cità densamente populate.
D'altra parte, i bisogni di a vostra impresa sò assai alti. Questi cani anu da esse accumpagnati a maiò parte di u tempu, è ùn devenu micca campà isolati in un giardinu o in un giardinu. Mancu sò cani chì ponu esse lasciati solu tuttu u ghjornu mentre a famiglia travaglia.
Educazione Bichon Havanês
Cum'è cù tutti i cani, in a so tappa di cucciolu Bichon Havanês duverà passà per u solitu prucessu di socializazione, chì li permetterà di amparà à cuntattà cù altri cani, animali domestici, zitelli, adulti è oggetti. U scopu di a socializazione hè basicamente di prevene u sviluppu di prublemi di comportamentu motivati da a paura. Si capisce chì, se i Bichon Havanês ùn cunnoscenu micca un ambiente urbanu, si sentenu insicuri è temenu.
Più tardi, pudete insegnallu i cumandamenti di base di ubbidienza per assicurà una bona cumunicazione trà voi. Hè impurtante di sapè chì a predisposizione naturale di Bichon Havanês vi darà l'occasione di insegnallu trucchi assai diversi, chì tramindui godranu. Tutta a vostra educazione deve esse basata annantu à un rinforzu pusitivu, chì vi porterà boni risultati è rinfurzerà a vostra relazione cù u cane.
Bichon Havanês: salute
U Bichon Havanese tende à esse una razza sana, ma pò avè alcune malatie canine cù qualchì frequenza. A dislocazione patellaria hè forse a malatia a più cumuna in a razza. Altre malatie cumune, ancu se micca frequenti cum'è a precedente, sò l'atrofia progressiva di a retina, a cataratta è l'otite esterna.