Cuntenutu
- Caratteristiche generali di i ragni
- parti di ragnu
- Spider manghjendu
- Dimensione
- Velenu
- Una ragnola hè un insettu?
- Esempii di alcune spezie di ragni
L'artropodi currispondenu à u più numerosu filu in u regnu animale, cusì a maiò parte di e spezie di u pianeta sò invertebrati. Dentru stu gruppu truvemu u sottupilu di i Quelicerados, in u quale i so dui primi appendici sò stati mudificati per furmà strutture chjamate cheliceros (bocchini). Inoltre, anu una coppia di pedipalpi (secondi appendici), quattru paia di gambe è ùn anu micca antenne. I Quelicerati sò divisi in trè classi è una di elle hè a Arachnide, di aracnidi, chì a so volta hè suddivisa in parechji ordini, unu essendu Araneae, chì, secondu u catalogu mundiale di ragni, hè cumpostu da 128 famiglie è 49.234 spezie.
I ragni sò, dunque, un gruppu rimarchevuli numerosu. Si stima, per esempiu, chì in un spaziu di 1 ettari di vegetazione si pò truvà più di mille individui. Di solitu si raportanu ragni à insetti, cusì PeritoAnimal vi porta questu articulu per chiarisce a seguente domanda: ragnola hè insettu? Scuprerete quì sottu.
Caratteristiche generali di i ragni
Prima di risponde à a domanda se ragnola hè insetu o micca, andemu à cunnosce sti animali particulari un pocu megliu.
parti di ragnu
I corpi di i ragni sò compacti è e so teste ùn sò micca visibili, cum'è in altri gruppi. u vostru corpu hè spartutu in dui tags o regione: a parte anteriore o anteriore hè chjamata prosoma, o cefalotorace, è a parte posteriore o posteriore hè chjamata opistosoma o addome. Tagmas sò uniti da una struttura chjamata pedicel, chì dà a ragni flessibilità per pudè spustà l'addome in parechje direzzioni.
- prosome: in u prosome sò e sei coppie di appicci chì st'animali anu. Prima i chelicera, chì anu unghie terminali è chì sò dotati di canali cù ghiandole velenose in guasi tutte e spezie. I pedipalpi si trovanu prestu è, ancu s’elli sò simili à un coppiu di zampe, ùn anu micca una funzione locomotora, postu chì ùn ghjunghjenu micca in terra, u so scopu hè di avè una basa da masticà è, in alcune spezie di masci, anu sò aduprati per u corteggiamentu è cum'è un apparatu di copulazione. Infine, sò inserite e quattru coppie di gambe locomotori, chì sò appendici articulati, furmati da sette pezzi. Allora se vi dumandate quante ghjambe hà una ragnola, a risposta hè ottu. In u prosoma truvemu ancu l'ochji, chì sò simplici in questu gruppu, è sò ancu cunnisciuti cum'è ocelli, piccule strutture fotorecettori per a visione di l'animali.
- Opistosoma: in l'opistosoma o in l'addome, in generale, ci sò e ghiandole digestive, u sistema excretore, e ghiandole per a produzzione di seta, u pulmone frondosu, o filotrachea, l'apparatu genitale, trà altre strutture.
Spider manghjendu
I ragni sò predatori carnivori, caccianu direttamente e prede, a caccianu o a intrappulanu in e so rete. Una volta catturatu l'animali, injectanu u velenu, chì hà una funzione paralizante. Dopu injectanu enzimi spezializati in a realizazione di a digestione esterna di l'animali, per dopu succhjà u suchju chì si hè furmatu da l'animale catturatu.
Dimensione
I ragni, essendu un gruppu cusì diversu, ponu vene in una larga varietà di dimensioni, cù picculi individui chì misuranu da uni pochi centimetri à quelli considerevolmente grandi, circa 30 cm.
Velenu
À eccezione di a famiglia Uloboridae, tutti l'anu capacità di inoculà u velenu. Tuttavia, per a grande diversità di spezie chì esistenu, solu uni pochi ponu esse veramente dannosi per l'esseri umani per l'azzione di veleni putenti, chì, in certi casi, causanu ancu a morte. In particulare, e ragne di i generi Atrax è Hadronyche sò i più velenosi per e persone. In questu altru articulu vi parlemu di i tippi di ragni velenosi chì esistenu.
Una ragnola hè un insettu?
Cum'è l'accennatu nanzu, u ragnu hè un artropodu chì si trova in u sottupilu di i Quelicerati, classe Arachnida, ordine Araneae, è hà più di centu famiglie è 4000 sottugeneri. Dunque, i ragni ùn sò micca insetti, postu chì l'insetti si trovanu tassonomicamente in u sottupilu Unirrámeos è in a classa Insecta, cusì, ancu s'elli sò luntanu parenti, ciò chì i ragni è l'insetti anu in cumunu hè chì appartenenu à u listessu filu: l'Arthropoda.
Cum'è l'insetti, i ragni sò abbundanti in tutti i cuntinenti, eccettu l'Antartide. Sò presenti in una larga varietà di ecosistemi, cumprese alcune spezie chì anu vita acquatica, grazia à a creazione di nidi cù sacchetti d'aria. Si trovanu ancu in climi secchi è umidi è a so distribuzione varieghja da u livellu di u mare à altezze considerevoli.
Ma i ragni è l'insetti anu un stretta relazione in a catena alimentare, postu chì l'insetti sò l'alimentu principale di e ragne. In fatti, stu gruppu di arachnidi sò controllori biologichi di insetti, essenziali per mantene u pupulazioni stabile, postu chì anu strategie assai efficaci per ripruducesi, cusì ci sò milioni in u mondu. In questu sensu, ci sò assai ragni chì sò cumpletamente innocu per e persone è chì aiutanu in un modu impurtante per cuntrolla a presenza di insetti in e zone urbane è in e nostre case.
Esempii di alcune spezie di ragni
Eccu alcuni esempi di ragni:
- Goliath Spider Bird-Eating (Theraposa blondi).
- Spider di caccia gigante (Heteropoda massima).
- Crabu Rossu Messicanu (Brachypelma smithi).
- Raft Spider (Dolomedes fimbriatus).
- salta aranciu (Phidippus audax).
- Spider-Web Funnel Victorian (modestu hadronyche).
- Funnel-web Spider (Atrax robustus).
- Tarantula turchina (Birupes simoroxigorum).
- Spider à zampe lunghe (Pholcus phalangioides).
- False Vedova Nera (steatoda grossa).
- Vedova Nera (Latrodectus mactans).
- Flower Crab Spider (misumena vatia).
- Wasp Spider (argiope bruennichi).
- Spider bruna (Loxosceles Laeta).
- Macrothele calpeianu.
A paura di i ragni hè stata diffusa da tantu tempu, tuttavia, anu quasi sempre un cumpurtamentu timidu. Quandu attaccanu una persona, hè perchè si sentenu minacciati o per prutege i so zitelli. L'incidenti cù issi animali ùn sò di solitu fatali, ma, cum'è avemu dettu, ci sò spezie periculose chì ponu, in effetti, causà a morte à l'omu.
D'altra parte, l'arachnidi ùn scappanu micca di esse vittime di l'impattu umanu. L'insetticidi à grande scala influenzanu assai i ragni, diminuendu cusì a so stabilità di a pupulazione.
Si hè ancu sviluppatu un cummerciu illegale in alcune spezie, cume, per esempiu, certe tarantule, chì anu caratteristiche impressiunanti è sò tenute in cattività cum'è animali domestici, un attu impropriu, postu chì si tratta di animali salvatichi chì ùn devenu micca esse tenuti in queste condizioni. Hè impurtante tene à mente chì a diversità animale cù a so bellezza particulare è e so spezie esotiche facenu parte di a natura chì deve esse contemplata è prutetta, mai abusatu o spugliatu.
Se vulete leghje più articuli simili à Una ragnola hè un insettu?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.