Cuntenutu
- Cosa hè a tigna?
- Fattori chì favurizanu a tinia in i misgi
- U cuntagiu di a tinia in i misgi casani
- Sintomi di tigna in felini
- Trattamentu contra a tinia in i misgi
- Cunsiglii è rimedii casani per trattà a tinia in i misgi
Se avete decisu d'avè un gattu cum'è animale domesticu, duvete esse cuscenti chì un pocu di cura è di manghjà ùn bastanu micca per curalli. Dunque, cum'è pruprietarii responsabili, duvemu, tra l'altru, piglià a responsabilità per a vostra salute. Per esempiu, unu di i malatie di a pelle u più cumunu in i misgi hè a dermatofitosi o a tigna.
Quandu suspettate chì u vostru misgiu pò avè tigna ùn pensate micca duie volte è andate subitu ind'è u veterinariu, per ch'ellu possi fà i testi adatti u più prestu pussibule, chì sta malatia di a pelle causata da un fungu si sparghje assai prestu in tuttu u corpu è si diffonde assai facilmente, ancu à e persone .
Cuntinuà à leghje st'articulu PeritoAnimal induve truverete tuttu tigna in i misgi, u so cuntagiu è u so trattamentu. Scuprite dinò alcuni cunsiglii è rimedii casani per aiutà u vostru amicu fidu à superà stu prublema.
Cosa hè a tigna?
Tigna o dermatofitosi hè una malatie fungale di a pelle, vale à dì, hè una malatia di a pelle causata da fondi. Stu prublema di salute hè altamente infettivu è contagiosu, perchè affetta un gran numeru di esseri viventi cumpresi gatti, cani è umani, allora quandu hè trasmessu ancu à e persone hè una zoonosi è dunque, duvemu enfatizà ancu di più l'impurtanza di a so prevenzione è trattamentu s'ellu a detecta.
U fungu chì sta cundizione hè u Canili Microsporum, chì influenza a pelle, i capelli è e unghie di l'animali à i quali parasita, postu chì si nutrisce di a cheratina chì si trova in ste parte di u corpu. Quandu a tigna affetta ancu e unghie di i nostri felini, hè cunnisciuta cum'è onicomicosi è sapemu chì agisce nantu à u nostru misgiu se vedemu unghie rotte è fragili.
Cum'è i dermatofiti ùn ponu micca campà nè in zone infiammate nè in zone cù pelliccia, pudemu osservà chì a pelliccia cade in e zone di u corpu di u nostru misgiu induve u fungu abita. À e zone senza pilu sò unu di i sintomi più caratteristici. di a malatia.
A causa di a grande facilità di cuntagiu è di ripruduzzione di tigna in i misgi, hè di primura chì, se a rilevemu in unu di i nostri animali, cuminciamu cù u trattamentu è l'isulemu da altri animali chì ponu infettassi. Dunque, hè cumunu di scuntrà gatti malati di tigna in i lochi induve parechji si riuniscenu, per esempiu, in rifugi per animali.
Tigna serà più o menu seriu sicondu u tempu chì a malatia agisce annantu à l'animali affettatu è ancu secondu u statu di salute precedente chì u vostru misgiu avia. Duvemu pensà chì a Un statu di salute debule favurisce l'apparizione di parassiti opportunisti è hè cusì chì a tigna si manifesta spessu.
Fattori chì favurizanu a tinia in i misgi
Cum'è cù qualsiasi altra malattia, ci sò fattori interni è esterni chì favurizanu dermatofitosi in i misgi, vale à dì, aiutanu a malatia à sparghjesi in altri animali è à sparghjesi in u corpu digià infettatu.
Un gattu domesticu serà assai più propensu à cuntrae tigna secondu a so salute è u so ambiente, per esempiu, queste sò alcune fattori chì favurizanu a tinia in i misgi:
- Un sistema di difesa bassa
- malnutrizione
- Altre malatie o parassiti precedenti
- assai stress
- Cundizioni sfavurevuli, sia per a vita è a salute, sia per l'ambiente (umidità eccessiva, mancanza d'igiene, calore eccessivu, mancanza di luce solare, ecc.)
U cuntagiu di a tinia in i misgi casani
I misgi sò l'animali chì trovanu più faciule a trasmissione di tigna è l'infezzione cun ella. Sta malatia, essendu fungula, usa spore fungine per sparghjesi in l'ambiente è da animale à animale. Per via di stu tipu di ripruduzzione fungica, i felini chì ùn soffrenu micca di a malatia pò infattassi assai facilmente quandu interagiscenu cù un altru ghjattu chì hè malatu è quandu vene in cuntattu cù l'uggetti cum'è coperte, cibu, sandboxes, ghjoculi, etc. chì un individuu affettatu hà adupratu, frà altre pussibilità.
I fattori ambientali è di salute menzionati in a sezione precedente sò chjave per l'apparizione di tigna in i felini è per chì si diffonda più rapidamente in u corpu di u ghjattu già infettatu. Allora se avemu un gattu duvemu circate di fà sti fattori chì favurizanu a tinia u più pocu pussibule. in modu nurmale, ma soprattuttu se u nostru amicu cumencia dighjà à mustrà sintomi è cusì evitemu chì a situazione aggravessi.
In u casu di i gattini, a tigna pò cumparisce, più di modu nurmale, per via di a malnutrizione chì abbassa assai e so difese, in più di una parassita o micca di parassita. À u cuntrariu, in u casu di i misgi adulti, a prisenza di sti funghi indica di solitu qualcosa di più seriu cà una cattiva parassita o una nutrizione scarsa, cum'è in questi misgi e cause più frequenti di e difese basse sò altre malatie o prublemi di salute, sia un fretu o pneumonia o una malatia virale grave cum'è a leucemia chì affetta gravemente u sistema immunitariu di u misgiu.
Sintomi di tigna in felini
I sintomi di tigna in i misgi cumincianu à esse visibili trà 2 è 4 settimane dopu l'infezzione. Alcuni di sintomi più cumuni in i misgi domestichi quandu soffrenu di tigna sò i seguenti:
- Leccà, muzzicà è grattà e zone affette spessu. Ancu se a facenu cun l'idea di alleviare ciò chì accade in realtà, cusì facilita a diffusione di a malattia à u restu di u corpu. Dunque duvemu circà di fà chì u nostru gattu scratch o liccà u menu pussibule.
- Lezioni circolari di alopecia focalizate o generalizate.
- Crustule è sbucciatura di culore giallu.
- Odore particulari chì vene da a pelle di l'animali toccu.
- Aspettu di noduli cutanei chì producenu un forte odore in a zona induve si trovanu.
- E prime parte di u corpu di u felinu chì sò influenzate da tigna sò l'arechje è l'estremità. Ma per via di a ripruduzzione rapida di u fungu, hè sicuru chì in pochi ghjorni a testa è altre zone cumincianu ancu à esse influenzate.
Trattamentu contra a tinia in i misgi
Hè di primura chì u veterinariu faccia tutte e prove necessarie per assicurassi chì si tratta di tigna è, soprattuttu, di verificate chì ùn ci sia micca una malattia sottostante chì hà causatu a tinia. Sti malatii, cum'è a leucemia felina è l'immunodeficienza felina, sò di solitu assai gravi è indebuliscenu u sistema immunitariu di u ghjattu, favurendu l'apparizione di malatie è parassiti secondarii. Se vulete scopre queste malatie, inserite questu articulu nantu à e malatie più cumuni in i misgi di PeritoAnimal è amparate perchè u seguimentu veterinariu hè essenziale per u nostru cumpagnu felinu.
Una volta chì u veterinariu hà realizatu testi cum'è colture, trichogrammi o adupratu a lampada Wood, pò cunfirmà a presenza di funghi di tigna, chì indicheranu u megliu trattamentu da offre à u nostru misgiu. Quandu u veterinariu decide nantu à u trattamentu adattatu, hà da piglià in contu l'età di u nostru misgiu, altre malatie è parassiti pussibuli, u statu di u so sistema immunitariu è u risicu di cuntagione à l'altri animali, da quì indicerà u trattamentu più adattu per i so bisogni. esistenti.
duverà pulisce e zone affette cù iodiu povidone o qualchì pruduttu antisetticu simile chì hè antiinfettivu è antifungicu, chì serve per disinfettà è guarì a pelle di u nostru misgiu. Una volta chì avete pulitu a zona, pudete applicà u trattamentu più cumunu è principale chì hè d'attualità, ch'ellu si tratti di polvere, crema, unguentu, emulsione o liquidu. Ci hè trattamenti orali ma sò assai più aggressivi è tossichi per u corpu di u nostru felinu, cusì pruvemu sempre à aduprà trattamenti topichi. Eppuru, se a miccosa persiste per un bellu pezzu, duverete optà per un trattamentu sistemicu per pudè eliminà a malattia cumpletamente.
Cumu si tratta di un trattamentu longu è cun quale duvete esse assai persistente, duvete esse assai paziente, ma à pocu à pocu pudete vede cumu u vostru amicu si ripiglia finu à chì finalmente sia guaritu cumpletamente.Hè di primura chì i trattamenti per a tinia sianu fatti esattamente cum'è è per u tempu chì u vostru veterinariu ne indica, postu chì i funghi ùn anu bisognu di nulla per pudè sparghje di novu rapidamente.
Di solitu i trattamenti devenu durà trà 1 à 3 mesi, ma qualsiasi trattamentu contr'à a tigna deve esse fattu per 2 o 4 settimane, ancu se u ghjattu pare esse guaritu, questu hè l'unicu modu per assicurà un trattamentu riesciutu. Quandu stu tempu hè passatu, u veterinariu duverà ripete e prove per assicurassi chì a malattia sia superata.
Cunsiglii è rimedii casani per trattà a tinia in i misgi
Dopu, vi daremu un pocu rimedii è cunsiglii naturali è casani per cumplementà u trattamentu di u veterinariu è per u vostru gattu per superà a tigna più facilmente:
- Pruteggitevi: Cum'è a tigna hè una malattia chì hè zoonosi, pò influenzà l'omu, allora fate attenzione quandu manighjà u vostru gattu è i so circondi mentre hè malatu. In più di pulisce è disinfettà tutta a casa, in particulare e zone induve u vostru amicu passa u più tempu. Ùn vi scurdate di aduprà guanti monousu in lattice quandu toccu è preparate u vostru misgiu. Se ùn portate micca guanti, bagnate e mani in candeghju diluitu cù acqua per eliminà u fungu è poi lavate cù acqua è sapone.
- prutege l'altri: Per chì l'altri gatti, cani o ancu altre persone in casa ùn sianu micca infettati, una pulizia apprufundita di a casa ùn serà micca abbastanza. Hè necessariu chì u ghjattu affettatu di tigna sia messu in quarantena isolatu da l'altri finu à chì sia guaritu cumpletamente è u veterinariu ne indichi. Serà bè chì, ancu s'ellu ci hè solu un animale influenzatu in casa, bagnate à tutti almenu una volta cù shampoo antifungali.
- Disinfetta a casa: Cumu l'avemu menzionatu, disinfettà è pulisce a casa à fondu hè qualcosa di assai impurtante, perchè sì ùn eliminate micca u fungu da l'ambiente, per quantu faciule u vostru animale possa curà, i dermatofiti cuminceranu à travaglià torna. Pudete aduprà cloru, detergenti speciali, candeggina è deve aspirà bè. Dunque, duvete scartà u saccu di u vacuum. Sè hè pussibule, hè impurtante chì si pulisca mobuli, coperte, cuscini, ghjoculi, letti è tuttu ciò chì hè pussibule cù vapore. Duvete pulisce u più pussibule ogni ghjornu, almenu aspirendu per caccià i capelli contaminati da l'ambiente, ma duvete fà quessa à fondu almenu u primu è l'ultimu ghjornu di trattamentu.
- tagliate u pelu: Per prevene u fungu Canili Microsporum s'ella si sparghje prestu à traversu u corpu di u misgiu, si deve taglià u pelu intornu à e lesioni tonde senza peli in cui u fungu abita dighjà. Eliminendu i capelli circundanti, rende più difficiule per i dermatofiti di spustassi è dunque sò situati in modu chì sia più faciule per eliminalli. Duvete eliminà i capelli chì avete tagliatu da a casa, postu chì u fungu continuerà à sopravvivere in i capelli morti.
- spazzolà: Pudete spazzolà u vostru gattu per aiutà à eliminà i speroni fungali, ma hè un metudu particolarmente bonu per sparghje polveri prescritti da veterinari o altri prudutti antifungali in tuttu u corpu. Dopu adupratu u pennellu, duverete disinfettallu è aspirà dinò l'area di a casa induve avete spazzolatu u ghjattu.
- Bagnu: Per tene e zone senza peli in cui u fungu chì causa a tinia abita libere d'infezioni, hè impurtante bagnà u vostru misgiu cù un shampoo antifungicu è cù u trattamentu chì u vostru veterinariu hà indicatu. Questi trattamenti è shampoo devenu esse lasciati per circa 10 minuti prima di esse rimossi. Hè assai impurtante chì a temperatura di l'acqua sia calda, trà 25 - 27ºC.
- Acitu cù sale: Oltre à aduprà i prudutti venduti in farmacie, cliniche è magazini d'animali, ci sò rimedi chì pudete fà facilmente in casa, cum'è l'acitu cù u sale. Duvete mischjà u sale cù l'acitu è mischjà bè finu à ottene una spezia di pasta. Applica questa pasta resultante à e zone di tigna di a pelle di u vostru cumpagnu felinu. Lasciate u mischju agisce per circa 5 minuti, dopu cacciatelu è lavate bè l'area. Duvete ripete sta procedura una volta à a settimana.
- Agliu: Un altru rimediu casanu chì pudete aduprà hè l'agliu. L'agliu hè cunnisciutu per e so numerose pruprietà, trà e quali spicca u so putere disinfettante è antifungicu. Per appruntà lu, taglialu è mischjà lu cù un pocu di vaselina neutra. Una volta chì avete stu mischju prontu, duvete applicallu à e zone affettate da tigna nantu à a pelle di u ghjattu. Copre queste zone cù garza per lascià agliu travaglià megliu è lascialu a notte. Durante u ghjornu, date li tutti i bagni necessarii chì u trattamentu veterinariu indica è applica un pocu più d'agliu dopu à u bagnu. Pudete ripete stu rimediu casanu per almenu 3 ghjorni.
- oliu neem: Questu oliu hà forti proprietà antifungali. U pudemu truvà in farmarii è erboristerie. Per aduprà facilmente contr'à a tigna, pudemu aghjunghje duie cucchiai è mezu di st'oliu in un contenitore cù aloe vera, mischjendu bè. Poi applicate u mischju à e zone colpite cù tigna duie volte à ghjornu è lasciate agisce u più longu pussibule, senza dimenticà mai i bagni necessarii per u trattamentu.
- Oliu di sementi d'uva: Questu altru oliu hà proprietà antibatteriche è antifungali assai forti. Dunque, hè un pruduttu naturale ampiamente adupratu per trattà a tigna in ogni animale. Imbulighjate l'oliu di uva d'uva cù un pocu d'acqua calda è applica duie volte à u ghjornu à e zone di tigna nantu à u corpu di u ghjattu. Sò sicuru chì trà questu oliu forte è u trattamentu veterinariu, cumincerete à notà miglioramenti.
Avà chì sapete tuttu nantu à a tigna in i misgi, leghjite puru u nostru articulu nantu à i Rimedii per a Tigna in Cani perchè pudete applicà i stessi trattamenti à u vostru gattu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Tigna in i misgi - Cuntagione è trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione nantu à e Malatie Parassitiche.