Cuntenutu
- 1. Pensendu chì u misgiu hè cum'è u cane
- 2. Trascurà l'educazione di u ghjattu
- 3. Adopte un gattu troppu ghjovanu
- 4. Ùn vaccinate micca o neparasiteghja u ghjattu
- 5. Senza cunsiderà a pussibilità di sterilizà u ghjattu o u ghjattu
- 6. Ùn evite micca ingestisce i capelli in i misgi cun questu prublema.
- 7. Sovrappesu in i misgi sterilizzati
Avete decisu adopra un ghjattu in casa vostra? Complimenti! Oltre à esse animali assai affettuosi è divertenti, chì renderanu a vostra vita assai più felice, i misgi sò animali assai puliti, ùn avete micca bisognu di spassighjà è si adattanu assai bè à a vita in casa.
Ancu se i misgi sò animali relativamente faciuli da tene è da curà, hè impurtante cunnosce alcuni di i sbagli tipichi quandu si cura un felinu per evità cumpurtamenti indesiderati. L'espertu animale vi spiegherà ciò chì u 7 Errori di i Proprietarii di Gatti I più Comuni.
1. Pensendu chì u misgiu hè cum'è u cane
A diversità di i cani, i misgi in natura sò cacciadori soli è, ancu se ponu formà gruppi suciali cù una ierarchia definita, in generale sò più indipendente cà i cani.
Per questa ragione, ancu se ci sò ancu più misgi affettuosi di certi cani, se cercate un animale domesticu estremamente fidu chì mostra affettu incondizionatu è ubbidienza, u ghjattu ùn hè micca a scelta bona. Hè preferibile aduttà un cane per evità a delusione è a frustrazione.
D'altra parte, quandu un gattu cerca a cumpagnia è l'affettu di u so tutore, significa chì vole veramente quella attenzione è si sente cun ellu. Sta caratteristica hè qualcosa chì i pruprietari di gatti apprezzanu assai.
2. Trascurà l'educazione di u ghjattu
I misgi sò più difficiuli da furmà chè i cani. Crea un ligame cù l'animali hè fundamentale è per questu hè impurtante chì u ghjattu vede u tutore cum'è qualcosa di pusitivu è ch'ellu associeghja a so presenza à un statu piacevule.
In parechji casi, apprufittendu di u sensu di ierarchia chì i cani anu, per avè un cane educatu è equilibratu basta à dà ordini ghjusti, cuerenti è semplici. I misgi, invece, devenu esse "cunquistati".
Ghjucà cun ellu regularmente, curregge u mumentu chì face qualcosa di male cù ordini chjari è senza ricorre à a viulenza, hè di primura! I misgi rispondenu ancu bè à una furmazione pusitiva, ancu s'ellu ùn hè micca faciule cum'è i cani.
3. Adopte un gattu troppu ghjovanu
Unu di i sbagli i più cumuni hè adopra un gattu troppu prestu. A volte, sò aduttate subitu dopu à a nascita, quandu l'ideale seria ghjustu dopu à u svezzu, chì duverebbe accade naturalmente (mai prima un mese di vita).
Ancu pigliendu tutte e cure necessarie è furnendu cibu adeguatu (ci hè latte specificu per nutrisce i gattini) hè sempre più benefiziu per a salute di l'animali esse cù a mamma per tuttu u periodu di allattamentu. In più di esse megliu in materia nutrizionale, hè cù a mamma è i fratelli chì u ghjattu ampara tuttu cumpurtamenti tipicu di a spezia.
D'altra parte, ùn pudemu micca scurdà l'impurtanza di periodu di socializazione di st'animali, chì si faci trà 2 è 7 settimane di vita[1][2]. Per questa ragione, hè impurtante chì durante questu periodu sò presentati stimuli cù i quali u ghjattu camperà tutta a so vita per chì più tardi ùn li ricunnosca micca cum'è novu è qualcosa di periculosu.
Cum'è u periodu di vaccinazione ùn hè ancu finitu, ùn significa micca chì diventerà un "gattu bolla", isolatu da u mondu è chì ùn pudete micca invità persone o altri animali in casa vostra.
Se altri animali venenu in casa vostra mentre u vostru misgiu hè un gattinu, l'importante hè di assicurà ch'elli ùn sianu micca aggressivi, micca malati è vaccinati currettamente è parassiti.
4. Ùn vaccinate micca o neparasiteghja u ghjattu
Un altru sbagliu assai cumunu quandu si prende cura di un gattu ùn hè micca di furnisce e cure veterinarie adeguate ch'ellu hà bisognu, perchè pensa chì postu chì ùn lascia micca a casa è manghja solu cibu specializatu, ùn pò micca avè malatie o avè parassiti.
Ancu s'ellu hè veru chì per ùn avè accessu à l'esternu hè più difficiule di soffre di malatie trasmissibili, ùn hè mancu impossibile! Per questa ragione, hè necessariu prevene!
Ovviamente, i rischi di un gattu chì stà in casa ùn sò micca listessi chì per un gattu chì hà accessu à l'esternu, è per questa ragione ci sò protoculi di vaccinazione specifici per ogni situazione. Dunque, hè assai impurtante chì cunsultate un veterinariu chì definisce un prugramma di vaccinazione secondu e caratteristiche è u modu di vita di l'animali.
In quantu à a desparasitazione esterna (sopratuttu contr'à pulci è zecche) è a desparasitazione interna (per parassiti intestinali), hè cunsigliatu di parassite internamente ogni 3 mesi è applica un pruduttu repellente à pulci è zecche ogni mese, in particulare in i mesi di estate. Scopri di più nantu à a parassita in i misgi in u nostru articulu nantu à questu sughjettu.
5. Senza cunsiderà a pussibilità di sterilizà u ghjattu o u ghjattu
A stagione di ripruduzzione di st'animali pò purtà qualchì cumpurtamentu scomudu per i guardiani, in più di certi periculi per a salute di i più chjuchi. Questa stagione si faci in primavera-estate, quandu e femine di misgi (animali poliestrici di stagione) anu calori di circa una settimana longa, cù un intervallu di una à duie settimane.
Durante questu periodu, parechji masci provanu scappà s'elli rimarcanu chì ci hè un ghjattu vicinu in calore è si pò mustrà aggressivu cù altri masci, chì ponu fà nasce lotte chì ponu avè gravi cunsequenze. Di regula, a castrazione riduce stu cumpurtamentu è i risichi assuciati à questu.
I misgi chì anu accessu à l'esternu devenu esse sterilizzati. Altrimenti, hè assai prubabile chì in pocu tempu averete figlioli numerosi quant'è indesiderati.
Inoltre, a sterilizazione pò prevene e malatie (cume i tumori di l'utru o di l'ovari, per esempiu) è aiuta à evità prublemi cumportamentali cume marcà u territoriu cù l'urina.
6. Ùn evite micca ingestisce i capelli in i misgi cun questu prublema.
Generalmente, ùn sò micca fatti assai errori quandu si tratta di alimentà u misgiu, ma unu di i sbagli ùn hè micca aduprà un pruduttu specificu per evità a furmazione di i misgi. palle di pelliccia in u stomacu di i misgi.
Cum'è l'avemu spiegatu in u nostru articulu nantu à e sfere di capelli in i misgi, i felini sò animali assai puliti è ponu ingerisce una grande quantità di capelli chì in certi casi pò purtà à a furmazione di sfere vomitu è diarrea.
Fortunatamente, ci sò prudutti dispunibuli in i centri veterinarii è i magazini specializati, a maiò parte basati in maltu, chì sò assai utili per prevene stu prublema. In fatti, ci sò dighjà razioni specifiche per prevene i prublemi causati da e palle di capelli è sò spessu raccomandati da i veterinari per i misgi cun stu prublema.
7. Sovrappesu in i misgi sterilizzati
Un altru grande sbagliu chì certi patroni di ghjatti facenu ùn hè micca cuntrolla u pesu di elli, in particulare in animali sterilizatu. L'animali castrati tendenu à guadagnà pesu per ragioni ormonali, dunque si raccomanda chì i misgi castrati manghjanu una dieta o una dieta adatta.
In ogni casu, ancu sè aduprate una razione "leggera", duvete seguità e quantità raccomandate da u fabricatore. Ancu se hè un alimentu cù menu calorie, se u ghjattu continua à manghjà una quantità incontrollata di alimentu, continuerà à guadagnà pesu.
Se vulete sapè di più nantu à u sovrappesu in i misgi, vi cunsigliemu di leghje u nostru articulu nantu à l'obesità in i misgi.