Cuntenutu
U polpu hè senza dubbitu unu di l'animali marini più affascinanti di u circondu. E caratteristiche fisiche cumplesse, a grande intelligenza ch'ella hà o a so ripruduzzione sò alcuni di i temi chì anu suscitatu u più interessu per i scientisti di u mondu, ciò chì hà purtatu à l'elaburazione di parechji studii.
Tutti issi ditaglii anu servitu d'ispirazione per scrive stu articulu PeritoAnimal, in u quale avemu compilatu un totale di 20 fatti divertenti nantu à i polpi basati annantu à studii scientifichi. Scuprite più nantu à questu maravigliu animale sottu.
A stupente intelligenza di i polpi
- U polpu, malgradu ùn esse particularmente longevu è sprimà un modu di vita sulitariu, hè capace d'amparà è di cumportassi in a so spezia da solu.
- Si tratta di animali assai intelligenti, capaci di risolve prublemi cumplessi, discriminendu attraversu u cundiziunamentu classicu è amparendu aduprendu l'osservazione.
- Sò ancu capaci di amparà attraversu u condizionamentu operante. Hè statu dimustratu chì l'apprendimentu pò esse elaboratu cun elli aduprendu ricompense positive è cunsequenze negative.
- A so capacità cognitiva hè stata dimustrata realizendu vari comportamenti secondu u stimulu presente, secondu a so sopravvivenza.
- Sò capace di trasportà materiali per custruì i so propri rifugi, ancu s'elli anu difficultà à movesi è ponu mette in periculu temporaneamente a so sopravvivenza. In questu modu, anu a pussibilità di sopravvive più longu.
- I polpi applicanu una pressione significativamente diversa quandu sò disposti à manipulà diversi strumenti, preda o, à u cuntrariu, quandu agiscenu difensivamente contr'à i predatori. Hè statu dimustratu chì mantenenu e prede, cum'è in u casu di i pesci, assai più intensamente di l'utili ch'elli puderianu aduprà per a so prutezzione.
- Ricunnoscenu è differenzanu i so tentaculi amputati da altri membri di a so propria spezia. Sicondu unu di i studii cunsultati, u 94% di i polpi ùn anu manghjatu i so tentaculi, solu i traspurtavanu à u so rifughju cù u so beccu.
- I polpi ponu imità e spezie in u so ambiente chì sò velenose per mezu di sopravvivenza. Què hè pussibule per via di a so capacità di memoria à longu andà, d'amparera è di memoria riflessiva difensiva, prisente in ogni animale.
- Hà facilitazione presinaptica di serotonina, una sostanza neurotrasmittente chì influenza l'umore, l'emozioni è i stati depressivi in una vasta gamma di animali. Hè per questa ragione chì "A Dichjarazione di Cambridge nantu à a Cuscenza" include u polpu cum'è un animale chì si sà di sè stessu.
- L'urganizazione di u cumpurtamentu motoru di u polpu è u so cumpurtamentu intelligente era fundamentale per a custruzzione di robot di grande capacità, principalmente per via di u so sistema biologicu cumplessu.
Caratteristiche fisiche di i polpi
- I polpi ponu marchjà, nuà è appiccicà si à ogni superficia grazia à e so ventose putenti è forti. Per questu aghju bisognu trè cori, unu chì travaglia solu in a vostra testa è dui chì pompanu u sangue à u restu di u vostru corpu.
- U polpu ùn pò micca intricciassi per via di una sustanza nantu à a so pelle chì l'impedisce.
- Pudete cambià u so aspettu fisicu, cume facenu i camaleonti, è a so struttura, secondu l'ambiente o i predatori presenti.
- Hè capace di rigenerate i vostri tentaculi s'elli sò amputati.
- I bracci di u polpu sò estremamente flessibili è anu una mansa di movimenti. Per assicurà u so cuntrollu currettu, si move attraversu mudelli stereotipati chì riducenu a so libertà è permettenu un cuntrollu più grande di u corpu.
- A so vista hè daltonica, vale à dì chì anu difficultà à discriminà e tonalità rosse, verdi è qualchì volta turchine.
- I polpi anu intornu 500.000.000 di neuroni, listessu chì avè un cane è sei volte più cà un topu.
- Ogni tentaculu di u polpu hà intornu 40 milioni di ricettori chimichi, dunque, si considera chì ognunu, individualmente, hè un grande organu sensoriale.
- Mancante osse, u polpu adopra i musculi cum'è struttura principale di u corpu, per via di a so rigidità è di cuntrazioni. Hè una strategia di cuntrollu di mutore.
- Ci hè una relazione trà i recettori olfattivi di u cervu polpu è u so sistema riproduttivu. Sò capace d'identificà l'elementi chimichi di altri polpi chì galleghjanu in acqua, ancu attraversu e so ventose.
Bibliugrafia
Nir Nesher, Guy Levy, Frank W. Grasso, Binyamin Hochner "U Meccanismu d'Autore-Ricunniscenza trà Pelli è Ventose Impedisce chì i Bracci di Polpu interferiscenu l'uni cun l'altri" CellPress 15 di Maghju 2014
Scott L. Hooper "Cuntrollu di u Motore: L'impurtanza di a Rigidità "CellPress 10 di Novembre 2016
Caroline B. Albertin, Oleg Simakov, Therese Mitros, Z. Yan Wang, Judit R. Pungor, Eric Edsinger-Gonzales, Sydney Brenner, Clifton W. Ragsdale, Daniel S. Rokhsar "U genomu di u polpu è l'evoluzione di u cefalopode neurale è morfologicu novità "Natura 524 u 13 di Agostu di u 2015
Binyamin Hochner "Una Vista Incarnata di a Neurobiologia di u Polpu" CellPress l'1 di Ottobre di u 2012
Ilaria Zarrella, Giovanna Ponte, Elena Baldascino è Graziano Fiorito "Apprendimentu è memoria in Octopus vulgaris: un casu di plasticità biologica" Opinione attuale in Neurobiologia, sciencedirect, 2015-12-01
Julian K. Finn, Tom Tregenza, Mark D. Norman "Utilizazione di l'uttellu difensivu in un polpu chì porta u coccu "CellPress u 10 d'ottobre di u 2009