Cuntenutu
- Iperestesia felina: chì hè?
- Iperestesia felina: cause
- Iperestesia felina: sintomi
- Iperestesia felina: cumu diagnosticà?
- Iperestesia felina: trattamentu
Ùn hè micca un secretu chì i felini sò animali chì sò estremamente attenti cù a so igiene, è si pò dì chì a seconda attività chì eseguiscenu u più durante a ghjurnata, oltre à dorme, si lecca u mantellu. Tuttavia, quandu l'abitudini di pulizia sò cumpulsivi, è in più di sanificassi, si face male, allora hè un segnu chjaru chì qualcosa ùn va micca bè è chì duvete purtà u vostru amicu pelutu à u veterinariu u più prestu pussibule.
U iperestesia felina pò esse una di e cause, dunque hè impurtante cunnosce u sintomi è trattamentu, per sapè cumu trattà stu disordine. Cuntinuà à leghje PeritoAnimal è scopre cumu sapè se u vostru misgiu soffre d'iperestesia.
Iperestesia felina: chì hè?
Questu hè un sindrome chì affetta raramente i misgi. Hè u risultatu di a alterazione di u sistema neuromusculare, face chì a pelle di u spinu sia arricciata o alzata da a regione di e spalle à a coda. Quandu succede questu, l'area affettata diventa assai sensibile, pruvucendu à u ghjattu à crede chì qualchissia a persegue o chì qualcosa hè ghjuntu sottu à a so pelle.
Stu disordine hè troppu addisperatu per u felinudunque tende à leccà è muzzicà per pruvà à scappà di ciò ch'ellu crede u perseguitanu o u perseguitanu. L'iperestesia felina si manifesta da episodi di parechji minuti di durata, Di chì u ghjattu mostra una quantità di sintomi. Quandu l'episodiu finisce, u cumpurtamentu torna à u normale.
Per via di e so caratteristiche, sta malatia hà parechji nomi, cum'è sindrome di u ghjattu nervosu o sindrome di a pelle ondulata, in più di altri più tecnichi, cum'è neurodermatite è neurite.
Iperestesia felina: cause
A ricerca ùn pò ancu determinà cun precisione ciò chì innesca stu stranu sindrome. Certi pretendenu chì in e razze cum'è i misgi orientali, u stress pò scatenà stu disordine, soprattuttu quandu hè causatu da a statu custanti di nerviosità, produttu di rumori forti o un ambiente tensu.
Altri studii u liganu à l'epilepsia, chì parechji misgi convulse ancu durante l'episodi di iperestesia felina. E duie malattie sò originate da una perturbazione di u impulsi elettrichi da u cervellu, dunque, parechji sustenenu sta teoria.
Alcune condizioni di a pelle, cume quelle causate da morsi di pulci, infezioni è carenze dietetiche, ponu causà iperestesia. Inoltre, u disordine ossessivu-compulsivu hè statu ancu osservatu in parechji di i misgi chì soffrenu di sta malatia, dunque si stima chì l'aspettu di unu sia in leia cù l'altru.
Iperestesia felina: sintomi
U sintomu principale durante l'episodi di iperestesia hè chì u ghjattu principia leccate ripetutamente a bassa è a coda, ancu adduluratu per luttà contr'à u sintimu spiacevule, hè perchè a pelle s'ingrumpe.
Pruvarà à muzzicà è ancu attaccà a so coda chì ùn la ricunnosce micca cum'è propria. Se pruvate à accariciallu a schiena durante l'episodi, mostrerà una sensibilità più grande in a zona è pò ancu aduttà un attitudine ostile nantu à tè.
I tics, u perdita di capelli in i lochi induve a pelle si solleva, è e piaghe, sò assai cumuni, soprattuttu per via di i morsi chì u ghjattu si dà. Durante l'episodii, hè ancu cumunu chì u ghjattu sia spaventatu, corre è salta intornu à a casa, cum'è se fussi cacciatu, dendu l'impressione ch'ellu hà allucinazioni. U ghjattu pò ancu meulà à voce alta è e so pupille si dilatanu.
Iperestesia felina: cumu diagnosticà?
Cum'è una malattia rara, chì e cause ùn sò ancu definite, u diagnosticu principale hè scartà altre malatie pussibule. U primu passu hè di vede se l'abitudini d'igiene di u ghjattu sò cambiate, diventendu ossessivu o causendu ferite.
U passu prossimu hè di piglià u ghjattu à u veterinariu. Quì, farà i testi necessarii per scartà e malatie di a pelle, i disordini cerebrali, a tiroide o i prublemi alimentarii, frà altri. Analisi di sangue, raggi X, frà altri studii, serà necessariu determinà se hè iperestesia felina o, à u cuntrariu, se u prublema hè un altru.
Iperestesia felina: trattamentu
Sè avete dumandatu se iperestesia felina hè curabile, a risposta hè chì sfurtunatamente, ùn ci hè trattamentu specificu. Ciò chì hè di solitu prescrittu hè di furnisce à u gattu un ambiente calmu è tranquillu, riducendu e possibilità di sperimentà nerviosità. Un locu tranquillu per dorme, a capacità di accede facilmente à l'alimentu è à a scatula di toilette, senza chì nimu o qualcosa ùn vi preoccupa, riduce l'episodi.
In ocasioni pò esse hè necessariu l'usu di tranquillanti, in più di i medicinali essenziali per guarisce pussibule ferite cutanee. In listessu modu, una bona alimentazione è abbastanza acqua fresca darà à u misgiu tutti i nutrienti necessarii.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.