Cuntenutu
- Nomi di animali in periculu in Brasile
- 15 animali à risicu di estinzione in Brasile
- delfinu rosa
- Guara lupu
- lontra
- neru cuscinu
- jacutinga
- granatariu di sabbia
- Muriqui sittintriunali
- Picculu giallu
- rospu foglia
- Tartaruga di pelle
- palla di armadillo
- uacari
- savannah bat
- Tamarin Golden Lion
- Jaguar
- Ghjacintu Macaw hè unu di l'animali à risicu di estinzione in Brasile?
U Brasile hè unu di i paesi cù a più grande biodiversità in a so fauna è flora nativa. Hè stimatu chì trà 10 è 15% di tutte e spezie in u mondu abitanu ecosistemi brasiliani. Tuttavia, u paese sudamericanu hà più di 1.150 animali à risicu di estinzione, ciò chì significa chì più di U 9,5% di a fauna hè in un statu di risicu o vulnerabilità attualmente.
In questu articulu di PeritoAnimal, vi presentemu 15 animali minacciati di estinzione in Brasile, chì si distinguenu per esse spezie assai emblematiche di a fauna brasiliana è chì e so pupulazioni anu subitu un prucessu radicale di calata in l'ultimi decennii, principalmente per via di a caccia è a deforestazione in u so habitat naturale. Continuate à leghje!
Nomi di animali in periculu in Brasile
Questa hè una lista cù u 15 nomi d'animali à risicu di sparizione in Brasile. In l'altre sezzioni vedrete una descrizione cumpleta di ogni animale, è ancu e ragioni per chì sò in periculu di estinzione.
- Delfinu rosa;
- Lupu Guara;
- Lontra;
- Pagnu neru;
- Jacutinga;
- Grenadier di sabbia;
- Muriqui sittintriunali;
- Picculu giallu;
- Rospu foglia;
- Tartaruga di pelle;
- Armadillo-ball;
- Uakari;
- Cerrado bat;
- Tamarin Golden Lion;
- Jaguar.
15 animali à risicu di estinzione in Brasile
Sicondu u Catalogu Taxonomicu di Specie di u Brasile, realizatu à l'iniziativa di u Ministeriu di l'Ambiente, intornu 116.900 spezie di animali vertebrati è invertebrati chì custituiscenu a fauna brasiliana. Ma, cum'è avemu citatu in l'introduzione, guasi U 10% di e spezie sò animali à risicu di estinzione in Brasile.
L'animali à risicu di estinzione in Brasile sò classificati in e trè categorie seguenti, secondu u so statutu di cunservazione: vulnerabili, in periculu o critichi. Logicamente, e spezie in periculu criticu sò quelle chì sò u più à risicu di sparì è richiedenu una attenzione immediata da parte di l'autorità, iniziative private è urganizazioni senza scopi di lucro cù azzioni prutezioniste.
Sicondu e valutazioni effettuate trà u 2010 è u 2014 da l'Istitutu Chico Mendes per a Conservazione di a Biodiversità (ICMBio), cù u Ministeru di l'Ambiente, u A furesta atlantica hè u biomu u più toccu in l'ultimi decennii, cù più di 1.050 spezie in periculu. Sti studii palesanu ancu chì, trà animali vertebrati à risicu di estinzione in Brasile, ci sò circa 110 mammiferi, 230 acelli, 80 rettili, 40 anfibi è più di 400 pesci minacciati (marini è cuntinentali).
In cunsiderazione di sti numeri alti è dispiacibili, hè evidenti chì ùn seremu mancu più vicinu à menziunà tutte e spezie minacciate in l'ecosistemi brasiliani. Tuttavia, avemu fattu un grande sforzu per selezziunà i 15 animali in periculu in Brasile chì si distinguenu per esse animali tipichi di u Brasile o endemichi di u paese. Dopu sta breve spiegazione, pudemu passà à a nostra lista di animali in periculu.
delfinu rosa
O Delfinu rosa amazzonicu (Inia geoffrensis), cunnisciutu com'è delfinu rosa in Brasile, hè u u più grande delfinu d'acqua dolce di u mondu, essendu carattarizatu da u culore rosatu di a so pelle. In a cultura pupulare brasiliana, ci hè una legenda cunnisciuta chì sti cetacei adupravanu a so grande bellezza per seduce e donne giovani, senza marità, in a regione Amazonica.
Sfurtunatamente, u delfinu rosatu face parte di l'animali cù u più grande risicu di estinzione in Brasile, dapoi a so populazione diminuitu di più di 50% in l'ultimi 30 anni, principalmente per via di a pesca è di a custruzzione di piante idroelettriche in i voluminosi corpi d'acqua di i fiumi Amazon.
Guara lupu
O Guara lupu (Chrysocyon brachyurus) è u u più grande canidu uriginariu di u Sudamerica, abitante principalmente in a regione di a Pampa è in e grande paludi di u Brasile (u famosu Pantanal brasilianu). Hè carattarizatu da u so corpu altu è magru, cù e linee ben stilate, è u culore rossu più scuru à e zampe (guasi sempre neru). A deforestazione di u so habitat è a caccia sò e minacce principali per a sopravivenza di sta spezia.
lontra
U lontra (Pteronura brasiliensis), cunnisciutu popularmente cum'è lupu di fiume, hè un mammiferu acquaticu d'acqua dolce, ricunnisciutu cum'è lontra gigante è face parte di i 15 animali minacciati d'estinzione in Brasile. U so habitat naturale si estende da a regione amazzonica finu à u Pantanal brasilianu, ma a so populazione hà bruscamente diminuitu grazia à cuntaminazione di l'acqua (principalmente da metalli pesanti cum'è u mercuriu), pesca è caccia illegale.
neru cuscinu
O bancu neru (chiropotti di satana) hè una spezia di scimmia chjuca, uriginaria di l'Amazonia, chì campa soprattuttu in a furesta amazzonica brasiliana. U so aspettu hè assai colpente, micca solu per a so pelliccia cumpletamente nera è lucente, ma ancu per i capelli lunghi è densi chì formanu una sorta di barba è ciuffu nantu à a so testa, chì li facenu mai passà inosservati.
Hè attualmente cunsideratu in a statu criticu di periculu di estinzione, postu chì a so sopravivenza hè minacciata da a mancanza di cibu causata da a deforestazione, a caccia è u trafficu illegale di spezie esotiche.
jacutinga
U jacutinga(Aburria jacutinga) Hè una spezia di acellu endemicu di a furesta atlantica brasiliana chì hè ancu trà i 15 animali in risicu di estinzione in Brasile. U so piumaghju hè per u più neru, cù qualchì piuma bianca o cremosa in i lati, pettu è testa.
U so beccu pò avè una tinta verdastra è u so caratteristicu picculu mingu doppiu mostra una cumbinazione di turchinu prufondu è rossu. Oghje, questu hè unu di l'acelli cù u più grande risicu di estinzione in l'ecosistemi brasiliani è hè digià estinto in parechje regioni di u Nordeste è di u Sudeste di u paese.
granatariu di sabbia
U sabbia gecko (Liolaemus lutzae) hè un tipu di lucertula endemicu di u statu di Rio de Janeiro. U so nome pupulare vene da u so habitat naturale, truvatu in e strisce di rena chì si stendenu longu à tutta a costa di Rio de Janeiro, longa circa 200 km.
Cù l'urbanizazione imparable è a contaminazione progressiva di e spiagge di Rio, a sopravvivenza di queste lucertole hè diventata impossibile. In fatti, si stima chì 80% di a so pupulazione hè sparita è e lucertole di rena sò trà l'animali à risicu di estinzione in Brasile classificati cum'è in cundizione critica.
Muriqui sittintriunali
In Brasile, a parolla "muriqui"hè adupratu per nome diverse spezie di scimie animali chjuchi è mediani chì abitanu ecosistemi cuparti da a furesta atlantica è sò generalmente animali tipichi brasiliani.
O muriqui sittintriunali (Brachyteles hypoxanthus), cunnisciutu ancu cum'è mono-carvoeiro, si distingue per esse u primatu maiò chì abita u cuntinente americanu è ancu per esse trà i 15 animali minacciati di estinzione in Brasile, induve si trova u so habitat principale. U so statutu di cunservazione hè diventatu cunsideratu criticu in l'ultimi decennii per via di a caccia indiscriminata, l'assenza di una legislazione efficace per prutege sta spezia è l'intensa deforestazione chì continua à accade in u so habitat naturale.
Picculu giallu
O piccu giallu (Celeus flavus subflavus), Cum'è hè chjamatu in Brasile, hè un acellu assai impurtante per u cultura pupulare, postu chì hà inspiratu u famosu travagliu di literatura per i zitelli è i giovani chjamatu "Sitio do pica-pau Amarelo", scrittu da Monteiro Lobato è adattatu per a televisione è u sinemà cù un successu tamantu.
Si tratta di un acellu endemicu di u Brasile, chì hè naturalmente assai simile à l'altri tippi di piccu, ma si distingue per avè un piumaghju predominantemente. Ghjallu. Hè trà i 15 animali minacciati di estinzione in Brasile, postu chì si stima chì solu circa 250 individui restanu oghje è u so habitat hè in permanenza minacciatu da a deforestazione è i fochi.
rospu foglia
O rospu foglia (Proceratophrys sanctaritae) hè Specie endemiche di u Brasile, scupertu in u 2010 in a Serra de Timbó, situata in u statu di Bahia, in a regione nordeste di u paese. U so aspettu hè assai colpente, cù u corpu in una forma assai simile à quella di una foglia è predominantemente culori marroni o ligeramente verdi, chì facilitanu u so camuffamentu in u so ambiente.
Sfurtunatamente, inseme cù a so scuperta, hè statu ancu trovu u so statu criticu di cunservazione, postu chì assai pochi individui sò capaci di resistere à carenza alimentaria causata da a deforestazione chì u so habitat hà patitu per dà nascita à novi piantazioni di cacao è di banane, è dinò à l'espansione di l'allevu di bestiame.
Tartaruga di pelle
U tartaruga di coghju (Dermochelys coriacea), cunnisciuta ancu cum'è tartaruga gigante o tartaruga a chiglia, hè a più grande specie di tartaruga marina in u mondu è vive in l'oceani trupicali è temperati di u cuntinente americanu. In Brasile, sti rettili si avvicinanu di a costa di Espírito Santo ogni annu per generà è continuà à esse bracunà e vittime, malgradu i sforzi di l'urganisazione è l'iniziative prutezziuniste.
In certi paesi, u cunsumu di a so carne, ova è oliu cuntinueghja micca solu à esse permessu, ma sò ancu prudutti di grande valore nantu à u mercatu. Questu favurisce a cattura è a caccia indiscriminate è rende difficiule a prutezzione di sta spezia. Sfurtunatamente, u cuoiu hè in un statu criticu di cunservazione, essendu attualmente unu di l'animali più in periculu in Brasile.
palla di armadillo
O palla di armadillo (Tricinctus tolypeutes) hè una spezia di armadillo endemica di u nordeste di u Brasile, chì hà guadagnatu a ricunniscenza internaziunale dopu esse stata scelta cum'è mascotte ufficiale di a Cuppa di u Mondu FIFA in u 2014. Sta spezia d'aspettu cusì particulari è bellu si distingue cum'è unu di l'animali megliu adattatu à a regione più arida di u paese, u Caatinga.
Malgradu a so grande resistenza è adattabilità, a pupulazione di armadillo hè stata ridutta di quasi a metà in l'ultimi dui decennii, per via di a caccia è di a predazione è a contaminazione di u so habitat naturale.
uacari
O uacari (Hosomi cacajao) hè un altru primatu uriginariu di a regione amazzonica chì hè purtroppu trà i 15 animali minacciati d'estinzione in Brasile. Hè carattarizatu da a so dimensione media, u visu chjucu cù grandi ochji sburlati è i capelli scuri cù riflessi rossu.
Durante parechji seculi, sta spezia hà abitatu e terre indigene di e tribù Yanomami, campendu in armunia cù i so membri. Tuttavia, u riduzzione di riserve indigene, a caccia illegale destinata à u trafficu di spezie è a deforestazione anu minacciatu a so sopravvivenza in l'ultimi decennii è oghje e scimmie uacari sò in un statu criticu di conservazione.
savannah bat
O savannah bat (Lonchophylla dekeyseri), cum'è si cunnosce in Brasile, hè una di e più chjuche spezie di pipistrelli chì abitanu u cuntinente americanu, pesanu circa 10 à 12 grammi è si trova trà l'animali cù abitudini nutturnei.
Questu animale hè endemicu di u cerrado brasilianu, induve campa soprattuttu in grotte è buchi rigioni cù a prisenza di a furesta atlantica. In più di a deforestazione è di a degradazione di l'ambiente, l'assenza d'infrastrutture è d'urganizazione turistica chì rispetti a fauna è a flora nativa hè ancu una di e minacce più grande per a so sopravivenza.
Tamarin Golden Lion
O Tamarin Golden Lion (Leontopithecus rosalia), cum'è si chjama in Brasile, hè a spezia più riprisentativa di tamarin di leone di a fauna brasiliana, è guasi sparitu grazie à a caccia indiscriminata per u trafficu di spezie esotiche è a deforestazione di u so habitat naturale
A so situazione hè diventata cusì critica chì l'ultimi rappresentanti viventi di a spezia sò stati limitati à piccule riserve naturali di u statu di Rio de Janeiro. Cù a creazione è a crescita di prughjetti è iniziative prutezionisti, si stima chì serà pussibule di recuperà gradualmente una parte di a so populazione in u paese. Tuttavia, per avà, u tamarinu di u lione d'oru ferma trà i animali in periculu cun più periculu.
Jaguar
u bellu Jaguar (panthera onca) è u u più grande misgiu chì stà in l'ecosistemi americani, essendu ancu cunnisciutu cum'è jaguar in Brasile. À l'origine, st'animali occupavanu praticamente tutti i biomi brasiliani, ma a caccia, l'avanzamentu di l'attività agricule è a deforestazione di u so habitat anu causatu una calata radicale di a so populazione.
A so pelliccia ferma d'altu valore di mercatu è hè sempre cumunu per i prupietarii di terra di tumbà sti felini per prutege u so bestiame, cum'è cù i puma. Per tuttu què, a ghjaguar hè in periculu di estinzione in Brasile è u so statu di cunservazione hè ancu di più critica in i paesi vicini, cum'è l'Argentina è u Paraguay, induve hè a spezia circa à esse estinta.
Ghjacintu Macaw hè unu di l'animali à risicu di estinzione in Brasile?
Dopu à u successu tamantu di u filmu d'animazione "Rio", parechje cuntruversie è dumande sò state poste nant'à u statu di cunservazione di u jacinthe ara, cum'è si cunnosce in Brasile. Ma prima di sapè se sti belli acelli sò minacciati di estinzione in Brasile, duvemu chjarificà una dumanda assai impurtante.
É Hè cumunu di chjamà quattru spezie sfarente di macagne di giacintu, appartenendu à i generi Anodorinu (in chì 3 di queste 4 spezie si trovanu) è Cyanopsitta, chì si distinguenu per avè un piumaghju interamente o principalmente in sfumature di turchinu. Questa varietà di spezie hà generatu una certa cunfusione quandu si parla di u statu di cunservazione di l'araciu di u giacintu.
Ma quandu si parla di u più famosu ara di jacinthe, ci riferemu à a spezia Cyanopsitta spixii, chì face u filmu "Rio". Attualmente, sta spezia hè estinta in natura, postu chì ùn ci hè più individui chì campanu liberamente in u so habitat naturale. L'ultimi esemplari sopravvissuti (menu di 100) sò sviluppati in modu cuntrullatu in cattività è sò prutetti da iniziative chì cercanu di ricuperà a pupulazione di macari di giacintu di a fauna brasiliana. Tuttavia, ùn hè micca currettu di dì chì e spezie sò sparite, dati chì puderiamu sente in l'annu 2018.
Se vulete leghje più articuli simili à 15 animali minacciati di estinzione in Brasile, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Animali in Periculu.