Cuntenutu
- Cosa hè a tuberculosi bovina
- Cumu hè trasmessa a tuberculosi bovina
- Cause di a tuberculosi bovina
- Stadi di tuberculosi bovina
- Fase primaria di a tuberculosi bovina
- Fase post-primaria
- Sintomi di tuberculosi bovina
- Diagnosticu di a tuberculosi bovina
- trattamentu di a tuberculosi bovina
A tuberculosi bovina hè una malattia cronica è lenta chì pò influenzà e vacche è hè assai impurtante in salute publica, chì hè una zoonosi, vale à dì capacità di trasmissione à l'omu. I sintomi sò principalmente respiratorii è caratteristici di un prucessu pneumonicu, ancu se segni digestivi ponu ancu esse osservati. I batteri rispunsevuli appartenenu à u cumplessu di Mycobacterium tuberculosis è pò influenzà numerosi animali, in particulare ruminanti, erbivori è alcuni carnivori.
Cuntinuà à leghje st'articulu PeritoAnimal per sapè tuttu tuberculosi bovina - cause è sintomi, in chì cunsiste, cumu si trasmette è assai di più.
Cosa hè a tuberculosi bovina
A tuberculosi bovina hè una malattia batterica contagiosa infettiva cronica chì i sintomi piglianu uni pochi di mesi à affaccassi. U so nome vene da e lesioni nodulare ch'ella provoca in vacche affettate, chjamate "tuberi", in i pulmoni è in i linfonodi. Oltre à e vacche, e capre, i cervi, i cammelli o u cinghiale, trà altri, ponu ancu esse influenzati.
Cumu hè trasmessa a tuberculosi bovina
A malattia hè una zoonosi, chì significa chì a tuberculosi bovina pò esse trasmessa à l'omu per l'aerosol o ingerendu prudutti lattichi contaminati o insalubri. Hè malatia cun notificazione obligatoria à u serviziu veterinariu ufficiali, secondu i regulamenti di u Ministeriu di l'Agricultura, l'Allevu è l'Alimentazione, è ancu à l'Organizazione Mundiale per a Salute Animale (OIE), in più di una di e malatie più cumune in u bestiame.
Cause di a tuberculosi bovina
A tuberculosi bovina hè causata da a bacillu battericu da u cumplessu di Mycobacterium tuberculosis, in particulare per Mycobacterium bovis, ma dinò Micobatteru caprae oMicobatteru tuberculosi assai menu spessu. Anu caratteristiche epidemiologiche, patologiche è eculogiche assai simili.
L'animali salvatichi cum'è u cinghiale ponu serve amplificatori di batteri è cum'è una fonte d'infezzione per u vacuum domesticu.
U cuntagiu si faci principalmente per inalazione di aerosols respiratori, da u secrezioni (urina, sperma, sangue, saliva o latte) o ingestione di fomite chì u portanu.
Stadi di tuberculosi bovina
Dopu l'infezzione, ci hè un stadiu primariu è un stadiu post-primariu.
Fase primaria di a tuberculosi bovina
Questa fase si faci da l'infezzione finu à 1 o 2 settimane quandu cumencia immunità specifica. A stu mumentu, quandu e batterie ghjunghjenu à i pulmoni o à i linfonodi, e citochine cumincianu cù cellule dendritiche chì attiranu i macrofagi per pruvà à tumbà i batteri. I linfociti T citotossici uccidenti apparisce allora è uccidenu u macrofage cù e micobatterie, resultendu in detriti è necrosi. U sistema immunitariu dirige più limfociti intornu à a necrosi chì diventanu fusiformi, attaccati inseme, furmendu u granuloma tuberculosu.
Stu cumplessu primariu pò evoluzione per:
- Curà: di solitu micca u più frequente.
- Stabilizazione: più frequente in l'omu, cù calcificazione di a lesione per impedisce a micobatteria di fughje.
- Generalizazione precoce da u sangue: quandu ùn ci hè micca immunità. Questu pò esse rapidu, cù a tuberculosi miliare chì si verifica, cù a furmazione di numerosi granulomi tuberculi da tutti i lati, chjuchi è omogenei. S'ellu accade pianu pianu, affaccanu lesioni eterogenee perchè micca tutte e micobatterie cumpariscenu in listessu tempu.
Fase post-primaria
accade quandu ci immunità specifica, dopu à reinfezzione, stabilizazione o generalizazione precoce, induve u batteriu chì provoca a tuberculosi bovina si sparghje in tessuti adiacenti attraversu a via linfatica è attraversu a rumpitura di i noduli.
Sintomi di tuberculosi bovina
A tuberculosi bovina pò avè un corsu subacutu o crònicu, è ci vole almenu uni pochi di mesi per chì i primi sintomi apparischinu. In altri casi, pò stà in dorme per un bellu pezzu, è in altri, i sintomi ponu purtà à a morte di a vacca.
Tù sintomi più frequenti di a tuberculosi bovina sò:
- Anoressia.
- Perda di pesu.
- Calata di a pruduzzione di latte.
- Febru flottante.
- Tosse secca dulurosa è intermittente.
- U pulmone sona.
- Difficultà di respirazione.
- Dolore à e coste.
- Diarrea.
- Debbulezza.
- Aumenta a dimensione di i nodi linfatichi.
- Tachipnea.
- necrosi caseosa lesioni tuberculose, cù una cunsistenza pastosa è giallastra.
Diagnosticu di a tuberculosi bovina
U diagnosticu presuntivu di a tuberculosi bovina hè basatu annantu à sintomatulugia di a vacca. Tuttavia, a sintomatologia hè assai generale è indicativa di parechji prucessi chì ponu influenzà e vacche, cume:
- Malatie di e vie respiratorie superiori.
- Abscesi pulmonari per via di pneumonia per aspirazione.
- Pleuropneumonia bovina contagiosa.
- Leucosi bovina.
- Actinobacillosi.
- Mastite.
Dunque, a sintomatulugia ùn pò mai esse un diagnosticu definitivu. Quest'ultima hè ottenuta cù testi di laboratorio. O diagnosticu microbiologicu pò esse ottenutu da:
- Macchia Ziehl-Nelsen: cerca di micobatterie in un campione cù a tinta Ziehl-Nelsen sottu u microscopiu. Questu hè assai specificu, ma micca sensibile, ciò chì indica chì se i micobatteri apparsu, pudemu dì chì a vacca hà tuberculosi, ma se ùn sò micca viste, ùn pudemu micca escludere.
- cultura batterica: ùn hè micca di rutina, cum'è verificà chì hè assai lentu. L'identificazione hè fatta cù sonde PCR o DNA.
A so volta, u diagnosticu di laburatoriu include:
- Elisa indiretta.
- Elisa post-uberculinizazione.
- Tuberculinizazione.
- Test di liberazione di interferonu-gamma (INF-y).
O prova di tuberculinizazione hè u test indicatu per rilevallu direttamente in a vacca. Questa prova consiste in l'iniezione di tuberculina bovina, un estrattu proteicu di Mycobacterium bovis, attraversu a pelle di u quadru di u collu, è a misura 3 ghjorni dopu à u situ di iniezione per cambià u spessore di a piega. Si basa nantu à u paragone di u spessore di e pinze in a zona, prima è dopu à l'ore di l'applicazione 72. Hè un test chì rileva l'ipersensibilità di tip IV in un animale infettatu da micobatterie di u cumplessu di tuberculosi bovina.
U test hè pusitivu se u spessore hè più grande di 4 mm è se a vacca hà segni clinichi, mentre hè dubbitosu s'ella misura trà 2 è 4 mm senza segni clinichi, è hè negativu s'ellu hè menu di 2 mm è ùn hà sintomi.
Cusì, u diagnosticu ufficiale di a tuberculosi bovina si compone di:
- Cultura è identificazione di micobatterie.
- Tuberculinizazione.
trattamentu di a tuberculosi bovina
U trattamentu ùn hè micca cunsigliatu. Hè una malattia da segnalà. Sfurtunatamente, ogni animale pusitivu deve esse eutanasiatu.
Ci hè solu trattamentu per a tuberculosi umana, è ancu un vaccinu. A megliu prevenzione per evità a tuberculosi bovina hè pasturizazione di u latte di st'animali prima di esse ingeriti, è ancu una bona gestione è cuntrollu di i vacchi.
In più di cuntrullà e splutazioni, a prugramma di rilevazione di tuberculosi cù testi di diagnostichi ufficiali è ispezzione di ferite viscerali à u macellu per impedisce chì a so carne entri in a catena alimentare.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Tuberculosi Bovina - Cause è Sintomi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione di Malatie Batteriche.