Tipi di Zanzare

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 17 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 21 Sittembre 2024
Anonim
Vietato l’accesso alle zanzare - futuris
Video: Vietato l’accesso alle zanzare - futuris

Cuntenutu

U terminu zanzara, palafitte o verme hè adupratu per riferisce à un gruppu di insetti appartenenti specificamente à l'ordine Diptera, una parolla chì significa "duie ali". Ancu se stu termine ùn hà micca una classificazione tassonomica, u so usu hè diventatu diffusu per chì a so applicazione sia cumuna, ancu in cuntesti scentifichi.

Alcuni di sti animali ùn anu micca impattu nantu à a salute di e persone è sò cumpletamente innocu. Tuttavia, ci sò ancu zanzare periculose, trasmettitori di alcune malatie impurtanti chì anu causatu prublemi di salute publica in varie regioni di u pianeta. Quì in PeritoAnimal, presentemu un articulu nantu à tippi di zanzare, in modu chì pudete cunnosce u più rappresentativu di u gruppu è ancu in quali paesi specifici ponu esse situati. Bona lettura.


Quantu tippi di zanzare ci sò?

Cum'è cù parechje altre in u regnu animale, a classificazione di e zanzare ùn hè micca cumpletamente stabilita, postu chì i studii filogenetichi cuntinueghjanu, è ancu e riviste di materiali entomologichi. Tuttavia, u numeru di spezie di zanzare identificate attualmente hè intornu 3.531[1], ma questu numeru hè assai prubabile di aumentà.

Ancu se parechji tippi d'insetti sò cumunamente chjamati mosche, palafitte è mosche, e mosche vere sò classificate in duie sottofamiglie è specificamente cusì:

  • Ordine: Diptera
  • Subordine: nematocera
  • Infraordine: Culicomorfu
  • superfamiglia: Culicoidea
  • Famiglia: Culicidae
  • Sottofamiglie: Culicinae è Anophelinae

a sottofamiglia Culicinae a sua volta è suddiviso in 110 generi, Mentre Anophelinae hè divisa in trè generi, chì sò distribuiti à livellu mundiale in tuttu u mondu, eccettu l'Antartide.


Tipi di Grande Zanzare

Dentru l'ordine di i Diptera, ci hè un infraordine chjamatu Tipulomorpha, chì currisponde à a famiglia Tipulidae, chì hà u più grande numeru di spezie di Diptera chì sò pupularmente cunnisciute cum'è "tipula", "mosche gru" o "zanzare giganti[2]. Malgradu stu nome, u gruppu ùn currisponde micca veramente à e zanzare vere, ma sò chjamate cusì per via di certe sumiglie.

Sti insetti anu un cortu ciclu di vita, di solitu cù corpi fini è fragili chì misuranu, senza cunsiderà e zampe, trà 3 è più di 60mm. Una di e sfarenze principali chì li distingue da e vere zanzare hè chì i tipulidi anu parti buccali debuli chì sò abbastanza allungate, furmendu una spezia di musu, ch'elli adupranu per alimentassi di nettaru è di savia, ma micca di sangue cum'è e zanzare.


Alcune spezie chì formanu a famiglia di i Tipulidae sò:

  • Nephrotoma appendiculata
  • brachypremna breviventris
  • tipula auriculare
  • Tipula pseudovariipennis
  • Tipula massima

Tipi di piccule zanzare

I veri zanzari, chjamati ancu zanzare in certe regioni, appartenenu à a famiglia di i Culicidae è sò generalmente caratterizati per esse tippi di zanzare chjucu, cù corpi allungati chì misuranu trà 3 è 6 mm, eccettu alcune spezie di u genaru Toxorhynchites, chì ghjunghjenu à una lunghezza sin'à 20 mm. Una caratteristica distintiva di parechje spezie in u gruppu hè a presenza di a bocchinu ventosa-chopper, cù quale alcune (specificamente femine) sò capaci di alimentassi di sangue attraversendu a pelle di l'individuu ospitante.

E femine sò ematofage, postu chì per l'ova di maturità, sò necessarii nutrienti specifici chì ottenenu da u sangue. Certi ùn cunsumanu micca sangue è furnisce i so bisogni cun nettaru o sapa, ma hè precisamente in questu cuntattu cù e persone o certi animali chì questi insetti trasmettenu batteri, virus o protozoi chì causanu malatie impurtanti è, in persone assai sensibili, ancu forti reazioni allergiche . In questu sensu, hè in u gruppu di Culicidae chì truvemu zanzare periculose.

Aedes

Una di ste piccule zanzare hè u genaru Aedes, chì hè forse u genaru di più impurtanza epidemiulogica, perchè in ellu truvemu parechje spezie capaci di trasmette malatie cum'è a frebba gialla, a dengue, u Zika, u chikungunya, u vermu caninu, u virus Mayaro è a filariasi. Ancu s'ellu ùn hè micca una caratteristica assoluta, parechje spezie di u genere anu bandi bianchi è neru in u corpu, cumprese e gambe, chì ponu esse utili per l'identificazione. A maiò parte di i membri di u gruppu anu una distribuzione strettamente tropicale, cù solu poche spezie distribuite in zone luntane da i tropichi.

Alcune spezie di u genaru Aedes sò:

  • Aedes aegypti
  • Aedes africana
  • Aedes albopictus (zanzara tigre)
  • aedes furcifer
  • Aedes taeniorhynchus

Anopheles

U genus Anopheles hà una distribuzione glubale in America, Europa, Asia, Africa è Oceania, cù un sviluppu particulare in e regioni temperate, subtropicale è trupicale. Dentru l'Anofele ne truvemu parechje zanzare periculose, postu chì parechji di elli ponu trasmette i varii parassiti chì causanu a malaria. Altri causanu a malattia chjamata filariasi linfatica è sò capaci di trasportà è infettà e persone cù vari tippi di virus patogeni.

Alcune spezie di u genaru Anopheles sò:

  • Anopheles Gambia
  • Anopheles atroparvirus
  • Anopheles albimanus
  • Anopheles introlatus
  • Anopheles quadrimaculatus

culex

Un altru generu cù impurtanza medica ind'è e zanzare hè culex, chì hà parechje spezie chì sò vettori di malatie maiò, cum'è sfarenti tippi d'encefalite, virus di u Nilu Occidentale, filariasis è malaria aviaria. I membri di stu genaru varianu da 4 à 10 mm, perciò sò cunsiderate chjuche à medie. Anu una distribuzione cosmopolita, cù circa 768 spezie identificate, ancu se a più grande severità di casi hè registrata in Africa, Asia è Sud America.

Alcuni esempi di u genere Culex sò:

  • culex modestus
  • Culex pipiens
  • Culex quinquefasciatus
  • Culex tritaeniorhynchus
  • culex bruscu

Tipi di zanzare per paese è / o regione

Certi tippi di zanzare anu una distribuzione assai larga, mentre chì altri si trovanu in modu particulare in certi paesi. Videmu alcuni casi:

Brasile

Quì metteremu in risaltu e spezie di zanzare chì trasmettenu e malatie in u paese:

  • Aedes aegypti - trasmette Dengue, Zika è Chikungunya.
  • Aedes albopictus- trasmette a Dengue è a Febre Gialla.
  • Culex quinquefasciatus - trasmette Zika, Elephantiasis è Febru di u Nilu Occidentale.
  • Haemagogus è Sabethes - trasmette a febbre gialla
  • Anopheles - hè un vettore di u protozoo Plasmodium, capace di causà a malaria
  • Flebotomu - trasmette Leishmaniasi

Spagna

Avemu trovu spezie di zanzare senza interessu medicale, cume, Culex laticinctus, culexhortensis, culexdisertu èculex Territuriani, Mentre chì altri sò impurtanti da un puntu di vista sanitariu per a so capacità di vettori. Hè u casu di u Culex mimeticus, culex modestus, Culex pipiens, Culex theileri, Anopheles claviger, Anopheles plumbeus è Anopheles atroparvirus, trà l'altri. Hè impurtante di nutà chì ste spezie anu ancu una distribuzione in altri paesi europei.

Messicu

Ci hè 247 spezie di zanzara identificate, ma pochi di questi anu un impattu annantu à a salute umana. [3]. Trà e spezie presenti in stu paese chì sò capaci di trasmette malatie, truvemu u Aedes aegypti, chì hè u vettore di malatie cum'è dengue, chikungunya è zika; Anopheles albimanus è Anopheles pseudopunctipennis, chì trasmette a malaria; è ci hè ancu a presenza di Ochlerotatus taeniorhynchus, pruvucendu encefalite.

Stati Uniti è Canada

Hè pussibule truvà alcune spezie di zanzare, per esempiu: Culex Territani, senza impurtanza medica. A malaria era ancu presente in America di u Nordu per via di Anopheles quadrimaculatus. In questa regione, ma limitata à certe zone di i Stati Uniti è sottu, u Aedes aegyptipò ancu avè una presenza.

Sud America

In paesi cum'è Colombia è Venezuela, frà altri, e spezie Anopheles nuneztovari hè una di e cause di a malaria. In listessu modu, ancu se cun una gamma più larga di distribuzione chì include u nordu, u Anopheles albimanustrasmette dinò l'ultima malatia. Senza dubbitu, una di e spezie più largamente distribuite in a regione hè u Aedes aegypti. Avemu ancu trovu una di e 100 spezie invasive più dannose in u mondu, capace di trasmette varie malatie, u Aedes albopictus.

Asia

Pudemu mintuvà e spezie Anopheles introlatus, ciò chì provoca a malaria in i scimii. Ancu in questa regione hè u anopheles latens, chì hè un vettore di malaria in l'omu cum'è scimmie è scimmie. Un altru esempiu hè u anopheles stephensi, ancu a causa di a malatia citata.

Africa

In u casu di l'Africa, una regione induve e varie malatie trasmesse da i morsi di zanzara sò diffuse, si pò mintuvà a presenza di e seguenti spezie: aedes luteocephalus, Aedes aegypti, Aedes africana è Aedes vittatus, ancu se quest'ultima si estende ancu in Europa è in Asia.

Cum'è l'avemu digià mintuvatu, si tratta solu di uni pochi di esempi di spezie di zanzara chì esistenu, postu chì a so diversità hè abbastanza larga. In parechji paesi, parechje di ste malatie sò state cuntrullate è ancu eradicate, mentre in altri sò sempre presenti. Un aspettu assai impurtante hè chì per via di u cambiamentu climaticu, diverse zone sò state riscaldate, ciò chì hà permessu à certi vettori di aumentà u so raghju di distribuzione è dunque trasmettenu parechje di e malatie sopra menzionate induve ùn esistevanu nanzu.

Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di Zanzare, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.