Cuntenutu
- Quante spezie d'anatre ci sò?
- 1. Anatra domestica (Anas platyrhynchos domesticus)
- 2. Mallard (Anas platyrhynchos)
- 3. Toicinho Teal (Anas bahamensis)
- 4. Carijó teal (Anas cyanoptera)
- 5. Mandarinu (Aix galericulata)
- 6. Teal ovario (Anas sibilatrix)
- 7. Canard sauvage (Cairina moschata)
- 8. Turchinu à bec bleu (Oxyura australis)
- 9. Canard torrent (Merganetta armata)
- 10. Irerê (Dendrocygna viduata)
- 11. Canard Arlequin (Histrionicus histrionicus)
- 12. Canard tacheté (Stictonetta naevosa)
- altri tippi di anatre
U terminu "anatra" hè comunmente adupratu per designà parechje spezie di acelli chì appartenenu à a famiglia Anatidi. Frà tutti i tippi di anatre attualmente ricunnisciute, ci hè una grande varietà morfologica, postu chì ognuna di ste spezie hà e so caratteristiche in quantu à l'aspettu, u cumpurtamentu, l'abitudini è l'habitat. Tuttavia, hè pussibule truvà alcune caratteristiche essenziali di sti acelli, cum'è a so morfologia perfettamente adattata à a vita acquatica, chì li rende eccellenti bagnanti, è a so vocalizazione, generalmente tradutta da l'onomatopea "quack".
In questu articulu di PeritoAnimal, vi presenteremu 12 tippi d'anatre chì abitanu diverse parti di u mondu è palesaremu alcune di e so caratteristiche principali. Inoltre, vi avemu mostratu un elencu cù più spezie d'anatre, cuminciamu?
Quante spezie d'anatre ci sò?
Oghje ghjornu, sò cunnisciute circa 30 spezie d'anatre, chì sò raggruppate in 6 sottofamiglie diverse: Dendrocygninae (anatri fischi), Merginae, Oxyurinae (anatre immersione), Sticktontinae èAnatinae (cunsiderata a sottofamiglia "per eccellenza" è a più numerosa). Ogni spezia pò avè duie o più sottuspezie.
Tutti sti tipi di anatre sò generalmente classificati in dui grandi gruppi: anatre domestiche è anatre salvatiche. Cumunemente, a spezia Anas platyrhynchos domesticus hè chjamata l '"anatra domestica", chì hè unu di i tippi d'anatre chì sò megliu adattati à a ripruduzzione in cattività è à a vita cù l'omu. Tuttavia, ci sò altre spezie chì anu ancu attraversu un prucessu di domesticazione, cum'è l'anatra muschiata, chì hè a sottuspezia domestica di l'anatra salvatica (Cairina Moschata).
In e sezioni prossime, presenteremu i seguenti tippi di anatre selvatiche è domestiche cù foto per pudè identificali più facilmente:
- Anatra di casa (Anas platyrhynchos domesticus)
- Mallard (Anas platyrhynchos)
- Toicinho Teal (Anas Bahamensis)
- Carijó marreca (Anas cyanoptera)
- Canard mandarin (Aix galericulata)
- Ovalet (Anas sibilatrix)
- canard sauvage (Cairina Moschata)
- Turchinu à bec bleu (Oxyura australis)
- Torrents Duck (merganetta armata)
- Irerê (Dendrocygna viduata)
- Canard arlequin (histrionicus histrionicus)
- Fruckled Duck (Naevosa stictonetta)
1. Anatra domestica (Anas platyrhynchos domesticus)
Cumu l'avemu dettu, a sottuspezia Anas platyrhynchos domesticus hè popularmente cunnisciutu cum'è anatra domestica o anatra cumuna. Hè uriginatu da u colveranu (Anas platyrhynchos) attraversu un longu prucessu di ripruduzzione selettiva chì hà permessu a creazione di diverse razze.
À l'origine, a so creazione era destinata principalmente à u sfruttamentu di a so carne, chì hè sempre stata assai apprezzata in u mercatu internaziunale. L'allevu di l'anatre cum'è animali domestichi hè abbastanza recente, è oghje Pechino biancu hè una di e razze più pupulari di anatre domestiche cum'è animale domesticu, cum'è u campanile-kaki. In listessu modu, e razze di anatre agriculi facenu ancu parte di stu gruppu.
In e sezioni chì seguitemu, guarderemu alcuni esempi di l'anatre selvatiche più famose, ognuna cù e so caratteristiche uniche è curiosità.
2. Mallard (Anas platyrhynchos)
u colvertucciu, cunnisciutu ancu cum'è teal salvaticu, hè a spezia da a quale l'ànitra domesticu hè statu sviluppatu. Hè un acellu migratoriu di distribuzione abbundante, chì abita in e zone temperate di l'Africa di u Nordu, l'Asia, l'Europa è l'America di u Nordu, migrendu versu i Caraibi è l'America Centrale. Hè statu ancu introduttu in Australia è Nova Zelanda.
3. Toicinho Teal (Anas bahamensis)
U turchinu toicinho, cunnisciutu ancu cum'è paturi, hè unu di i tippi d'anatre originarii di u cuntinente americanu, chì si distingue à prima vista per avè macchiatu u spinu è u ventre cù numerose lentiggini neri. A diversità di a maiò parte di e spezie d'anatra, i teal buckthorn si trovanu principalmente vicinu à stagni d'acqua salmastra è paludi, ancu se si ponu adattà ancu à corpi d'acqua dolce.
Attualmente, si cunnoscenu 3 sottuspezie di teal buckthorn:
- Anas bahamensis bahamensis: abita in i Caraibi, principalmente in l'Antille è in Bahamas.
- Anas bahamensis galapagensis: hè endemicu di l'isule Galapagos.
- Anas bahamensis rubirostris: hè a più grande sottuspezia è ancu l'unicu chì hè parzialmente migratoriu, abitante in Sud America, principalmente trà l'Argentina è l'Uruguay.
4. Carijó teal (Anas cyanoptera)
U teal carijó hè un tippu d'anatra originariu di l'America chì hè ancu cunnisciutu cum'è anatra di cannella, ma stu nome porta spessu à cunfusione cù un'altra spezia chjamata netta rufina, chì hè uriginariu di l'Eurasia è di l'Africa di u Nordu è hà un grande dimorfisimu sessuale. U marreca-carijó hè distribuitu in tuttu u cuntinente americanu, da u Canada à u sudu di l'Argentina, in a pruvincia di a Terra di u Focu, è hè prisente ancu in l'isule Malvinas.
Attualmente, sò ricunnisciuti 5 sottuspezie di u marreca-carijó:
- Carijó-borrero marreca (Spatula cyanoptera borreroi): hè a sottuspezia a più chjuca è vive solu in e muntagne di a Culumbia. A so pupulazione hà subitu una calata radicale durante u seculu scorsu, è hè attualmente investigata se puderia esse estinta.
- Carijó-Argentina (Spatula cyanoptera cyanoptera): hè a più grande sottuspezia, abitante da u Perù è a Bolivia à u sudu di l'Argentina è u Cile.
- Carijó-Andinu (Spatula cyanoptera orinomus): questa hè a sottuspezia tipica di i Monti di l'Andi, chì abita soprattuttu a Bolivia è u Perù.
- Marreca-carijó-do-ninfernu (Spatula cyanoptera septentrionalium): hè a sola sottuspezia chì abita solu l'America di u Nordu, principalmente i Stati Uniti.
- Carijó-tropicale (Spatula cyanoptera tropica): si stende à guasi tutte e regioni trupicali di l'America.
5. Mandarinu (Aix galericulata)
L'anatra mandarina hè unu di i tippi di anatre i più colpenti per via di i belli culori brillanti chì adornanu u so piumaghju, essendu uriginale in Asia, è più specificamente in Cina è in Giappone. dimorfisimu sessuale nutevuli è solu i masci mostranu u piumaghju di culore attraente, chì diventa ancu più luminosu à e stagioni di ripruduzzione per attirà e femine.
Una curiosità interessante hè chì, in a cultura tradiziunale di l'Asia Orientale, l'anatra mandarina era cunsiderata cum'è un simbulu di bona furtuna è d'amore coniugale. In Cina, era tradiziunale di dà un coppiu di anatre mandarini à i sposi durante u matrimoniu, raprisentendu l'unione coniugale.
6. Teal ovario (Anas sibilatrix)
U teal ovariu, comunemente chjamatu colvertucciu, abita in u centru è u sudu di l'America Suttana, principalmente in Argentina è in Cile, è hè prisente ancu in l'isule Malvinas. Mentre mantene abitudini migratorii, viaghja ogni annu in Brasile, Uruguay è Paraguay quandu e basse temperature cumincianu à sente si in u Cone Meridionale di u cuntinente americanu. Benchì si nutrischinu di piante acquatiche è preferiscenu campà vicinu à corsi d'acqua profondi, l'anatre di polpu ùn sò micca assai boni bagnanti, mostrendu assai più abilità quandu si tratta di volà.
Ci hè da nutà chì hè altrettantu cumunu di chjamà l'anatra salvatica à l'ànitra, chì ghjè per quessa hè cumunu per parechje persone di pensà à sta spezia d'anatra quandu sentenu u termine "anatra mall". A verità hè chì tramindui sò cunsiderati anatri anatre reali, ancu se anu caratteristiche diverse.
7. Canard sauvage (Cairina moschata)
Anatri salvatichi, ancu cunnisciuti cum'è anatre creole o anatre salvatiche, sò un antru di i tippi d'anatri originarii di u cuntinente americanu, chì campanu principalmente in regioni trupicali è subtropicali, da u Messicu à l'Argentina è l'Uruguay. In generale, preferiscenu campà in zone cù una vegetazione abbondante è vicinu à abbondanti corpi d'acqua dolce, adattandu si à altitudini finu à 1000 metri sopra u livellu di u mare.
Attualmente, sò cunnisciuti 2 sottuspezie d'anatra salvatica, unu salvaticu è l'altru domesticu, vedemu:
- Cairina moschata sylvestris: hè a sottuspezia salvatica di l'ànitra salvatica, chjamata colvertula in Sudamerica. Si distingue per a so dimensione considerableu, e so piume nere (chì sò lucenti in i masci è opachi in e femine) è e macchie bianche à l'ale.
- moschata domestica: hè a spezia domestica cunnisciuta cum'è anatra muschiata, anatra muta o semplicemente anatra creola. Hè statu sviluppatu da l'allevu selettivu di campioni salvatichi da e cumunità indigene durante l'era precolombiana. U so piumaghju pò esse più variatu in culore, ma ùn hè micca lustrosu cum'è quellu di l'anatre salvatiche. Hè ancu pussibule di vede macchie bianche nantu à u collu, u ventre è a faccia.
8. Turchinu à bec bleu (Oxyura australis)
U turchinu à beccu turchinu hè unu di i razze di picculi anatri divers uriginariu in Oceania, chì abita attualmente l'Australia è a Tasmania. L'individui adulti sò longhi circa 30 à 35 cm è abitanu di solitu in laghi d'acqua dolce è ponu ancu annidà in e paludi. A so dieta hè basata principalmente nantu à u cunsumu di piante acquatiche è di picculi invertebrati chì furniscenu proteine per i so alimenti, cum'è molluschi, crustacei è insetti.
In più di a so piccula dimensione paragunatu à l'altre spezie d'anatre, si distingue ancu per u beccu turchinu, assai visibile nantu à u piumaghju scuru.
9. Canard torrent (Merganetta armata)
L'anatra torrente hè unu di i tippi d'anatre caratteristica di e regioni muntagnose d'altitudine alta in Sudamerica, essendu l'Ande u so habitat naturale principale. A so populazione hè distribuita da u Venezuela à l'estremu sudu di l'Argentina è di u Cile, in a pruvincia di a Terra di u Focu, adattendu si perfettamente à altitudini finu à 4.500 metri è cun una preferenza chjara per e masse d'acqua dolce è fredda, cum'è laghi è fiumi andini. , induve si nutriscenu principalmente di picculi pesci è crustacei.
Cum'è un fattu caratteristicu, mettimu in risaltu u dimorfisimu sessuale chì sta spezia d'anatra prisenta, cù i masci chì anu un piumaghju biancu cù macchie brune è linee nere nantu à a testa, è e femine cù u piumaghju rossu è l'ale è a testa grisicale. Tuttavia, ci sò poche differenze trà anatre torrente di diversi paesi in Sud America, in particulare trà esemplari maschili, alcuni essendu più scuri di l'altri. In l'immagine sottu pudete vede una femina.
10. Irerê (Dendrocygna viduata)
L'irerê hè una di e spezie più impressiunanti di fischi anatre, micca solu per a tacca bianca in u so visu, ma ancu per avè gambe relativamente lunghe. Hè un acellu sedentariu, uriginale di l'Africa è di l'America, chì hè soprattuttu attivu à l'ore crepusculare, chì vola ore sane à notte.
In u cuntinente americanu truvemu e pupulazioni più abbondanti, chì si stendenu per Costa Rica, Nicaragua, Colombia, Venezuela è Guianas, da u contu Amazon in Perù è in Brasile finu à u centru di Bolivia, Paraguay, Argentina è Uruguay. sò cuncentrati in a regione occidentale di u cuntinente è in a zona tropicale à u sudu di u desertu di u Sahara.À a fine, certi individui si ponu truvà persi longu à a costa di a Spagna, principalmente in e Canarie.
11. Canard Arlequin (Histrionicus histrionicus)
L'anatra arlecchina hè un altru di i tippi di anatre i più chjappanti per via di u so aspettu unicu, essendu l'unica spezia descritta in u so genaru (Histrionicus). U so corpu hè arrotondatu è a so caratteristica più impressiunante hè u so piumaghju luminosu è i so schemi frammentati, chì servenu micca solu per attirà e femine, ma ancu per camuffà si in l'acqui fredde è agitate di i fiumi è di i laghi è di i fiumi induve abitanu di solitu.
A so distribuzione geografica cumprende a parte nordica di l'America di u Nordu, u sudu di a Groenlandia, a Russia orientale è l'Islanda. Attualmente, 2 sottuspezie sò ricunnisciuti: unguiculata unguiculata unguiculata è Histrionicus histrionicus pacificus.
12. Canard tacheté (Stictonetta naevosa)
L'anatra lentuglia hè l'unica spezia descritta in a famiglia. stictonetinae è urigginatu in u Sud d'Australia, induve hè prutetta da a lege perchè a so pupulazione hè diminuita principalmente per via di cambiamenti in u so habitat, cum'è l'inquinamentu di l'acqua è l'avanza di l'agricultura.
Fisicamente, si distingue per esse un tippu di grande anatra, cù una testa robusta cù una corona appuntita è un piumaghju scuru cù piccule macchie bianche, chì li dà l'apparenza di lentiggini. A so capacità volante hè ancu impressiunante, ancu s'ellu hè un pocu goffu quandu sbarca.
altri tippi di anatre
Vulemu menziunà l'altri tippi di anatre chì, malgradu ùn esse messi in risaltu in questu articulu, sò ancu affascinanti è meritanu di esse studiati in più dettu per capisce a bellezza di a diversità di l'anatre. Quì sottu, ammentemu l'altre spezie d'anatre chì abitanu u nostru pianeta, alcune sò nane o chjuche è altri grandi:
- Anatra à alette blu (Anas ùn hè micca d'accordu)
- Teal marrone (Anas georgia)
- Canard à ailes de bronze (Anas specularis)
- Crested Duck (Anas specularoides)
- Canard à bois (Aix sponsa)
- Red Teal (Amazonetta brasiliensis)
- Merganser brasilianu (Merguso ctosetaceus)
- Ghepardo à collu (Callonettaleu Cophrys)
- Canard à ailes blanches (Asarcornis scutulata)
- Canard australien (Chenonetta jubata)
- Canard à front blanc (Pteronetta hartlaubii)
- Stider's Eider Duck (Polysticta stelleri)
- Labrador Duck (Camptorhynchus labradorius)
- Anatra nera (nigra melanitta)
- Canard à queue conique (Clangula hyemalis)
- Golden-Eyed Duck (Clancula bucephala)
- Little Merganser (Mergellus albellus)
- Merganser capucin (Lophodytes cucullatus)
- Canard à queue blanche (Oxyura jamaicensis)
- Canard à queue blanche (Oxyura leucocephala)
- Anatra à coda bianca africana (Oxyura macacoa)
- Foot-in-the-Ass Teal (Oxyura vitata)
- Crested Duck (Sarkidiornis melanotes)
Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di anatre, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.