Cuntenutu
Quandu hè ora di fà una dieta casalinga per u nostru cane, duvemu esse cuscenti chì avemu bisognu di un cuntrollu veterinariu è certi supplementi chì evitanu carenze nutrizionali. Hè assai impurtante di capisce chì ùn pudemu micca fà senza supplementi in a dieta, perchè se sceglite una dieta fatta in casa senza alcun tippu di supplementu, pudemu mette in periculu a salute di u cane.
In PeritoAnimal, spieghemu chì sò i pussibuli supplementi alimentari per cani. Scuprite cumu aghjunghje questi supplementi à a vostra dieta, quantu volte duvete piglià, è quali sò i più impurtanti.
Olii
In u casu di i cani chì si nutriscenu di ricette casalinghe, duvemu cunsiderà l'olii cum'è unu di i pilastri di a so dieta. L'olii sò una fonte assai impurtante di acidi grassi cum'è omega 3 è 6, DHA è EPA, chì furniscenu l'energia necessaria per svolge e funzioni vitali. Inoltre, questi olii miglioranu a qualità di i capelli è di a pelle è aiutanu à lubrificà e articolazioni.
Ci sò diverse fonti di omega 3 per i cani, cum'è a soia. A diversità di l'omega 3, l'omega 6 hè un acidu grassu essenziale è dunque deve esse prisente in a dieta.
Ci hè parechje opzioni. Eccu alcune di e migliori opzioni in termini di supportu nutrizionale:
- oliu di girasole o oliu di granu: ancu se u più cumunu hè di offre oliu d'oliva, sia u girasole sia l'oliu di granu sò ricchi in omega 6, un nutriente essenziale per u cane è chì ùn deve mai mancà in a so dieta.
- Oliu di pesciu: più cunnisciutu cum'è oliu di salmone, ma esiste ancu da e sardine, per esempiu. Sti olii sò ancu ricchi in omega 6. Attenti à ùn cunfonde cun l'oliu di fegatu di baccalà. Sò venduti di solitu in vasetti o buttiglie cù sversamenti per impedisce d'ossidassi. Offre una scoop à ghjornu (dividite per a quantità di volte chì u vostru cane manghja). Se notate un filmu lucente nantu à e vostre feci, duvete immediatamente dimezzà a dosa.
- oliu d'oliva vergine: L'oliu d'aliva pò esse adupratu in postu di l'olii precedenti. Malgradu esse menu riccu in nutrienti, hè assai utile in stinimentu è migliora notevolmente a salute di a pelle.
pruibiotichi
I probiotici di i cani sò prudutti formulati chì cuntenenu batteri benifichi chì sò dighjà presenti naturalmente in l'intestini di u cane. Ùn duvemu micca cunfondassi cù i prebiotici, chì sò più adatti per i cani cù u alterata flora intestinale (situazione a più frequente in cuccioli chì manghjanu solu una dieta casalinga).
Pudemu truvà probiotici in kefir o iogurt naturale. Duvete sempre optà per opzioni bio, senza zuccheru è senza conservanti, u più puru pussibule. Ricumandemu una cucchiaiata per ogni 20 kg di pesu di u cane, 2-3 volte à settimana, mischjatu cù u so manghjà.
Curcuma
A curcuma, o curcuma, hè una di e spezie u più adupratu è cunsigliatu. Hà pruprietà antiinfiammatorie, antiossidanti è anticancerose per i cani è l'umani.
Sicondu u studiu Nutrizione Canina Performance, publicatu in 2014 in Florida Veterinary University's Today's Veterinary Practice, l'usu di curcuma aiuta à prevene u cancheru di prutata in i cani. Hè ancu usatu cum'è trattamentu nutrizionale per l'artrite.
Cum'è cù tutti i supplementi, ùn duvemu micca abusà nè aduprà a curcuma ogni ghjornu. L'equilibriu hè à a basa di una dieta vitale è energetica. L'ideale hè di aghjunghje sporadicamente una cucchiaia di curcuma in ricette casalinghe.
Altri ingredienti chì pudemu aduprà
Per finisce sta lista di supplementi naturali per i cani, avemu sceltu per voi alcuni prudutti in più chì sò ancu assai benefiziali:
- Zenzeru: Hè ampiamente adupratu per trattà prublemi digestivi cum'è vomitu, ma hè ancu adupratu per aiutà i cuccioli chì volenu vomità è ùn ponu micca, vale à dì chì sò nauseati. Hè un bon prutettore gastricu. Se u vostru cane hà dolori di stomacu evidenti, si consiglia di preparà qualcosa cù sta radice.Agisce ancu nantu à u pancreas, dunque hè ideale per inserisce in e diete di l'animali cù insufficienza pancreatica. Hè una soluzione faciule è efficace.
- Origanu: Ùn aghjusta micca assai gustu à l'alimentu ma hè un antifungicu putente. Per questa ragione, hè raccomandatu cum'è supplementu alimentariu per cuccioli chì soffrenu di infezioni fungiche di a pelle o di l'arechja. Anu ancu azzione antiinfiammatoria è espettorante, ghjè per quessa ch'elli sò racumandati in situazione di bronchite o mucus in i pulmoni. Una altra funzione di l'oreganu hè l'eliminazione di u gasu in l'ultima parte di u trattu digestivu. Una cucchiaia di origanu in a dieta di u vostru cane pò esse di grande benefiziu.
- levitu di biera: Questu alimentu hè riccu in vitamine B-cumplessu, chì servenu principalmente per regulà u sistema nervosu è prumove a cundizione di a pelle, capelli è unghie. Hè adattatu per i cani chì mancanu di ferru è furnisce ancu una grande quantità di fibre è proteine.
- Prezzemulu: U prezzemulu o prezzemolo hà eccellenti proprietà diuretiche è depurative è aiuta à luttà contr'à l'agenti stranieri è à eliminà e tossine. Hè assai riccu in vitamina C, acidu folicu (vitamina B) è vitamina A. Hè assai utile in i cani anemichi postu chì facilita l'assorbimentu di ferru. Aiuta ancu à regulà a proliferazione di u colesterolu LDL.
- meli è polline: Moltu adupratu per cumplementà animali assai debilitati, chì sò una fonte rapida di energia. Aiutanu cù prublemi di anorexia o cachexia. Pudete, mette un pocu di meli in bocca di l'animali cù u ditu. U mele stimulerà l'appetitu di u cane è pruvucarà una rapida crescita di i livelli di zuccheru in sangue.
- Spirulina: Spirulina hè una alga cù pruprietà straordinarie. Hà un altu valore proteicu è cuntene l'ottu aminoacidi essenziali chì u cane hà bisognu per sopravvivere. Hè ancu riccu in vitamine è aminoacidi non essenziali, chì sò altrettantu benefichi per a salute di u vostru cucciolu.
- aloe vera: L'Aloe Vera hè assai cumunu in i prudutti è l'alimenti per e persone. Sta pianta hà immensi benefici per a vostra salute è u vostru cane. Hè un putente antimicrobicu, antisetticu, antibioticu, antifungicu, curativi è balsamicu. Aiuta à regulà a flora intestinale, ciò chì a rende assai utile in u trattamentu di stinzia è di diarrea. Sicondu un studiu prisentatu à a cunferenza IASC in Texas in u 1997, l'animali chì cunsumanu suchju d'Aloe Vera si recuperanu megliu da malatie cum'è leucemia, insufficienza renale è malatie cardiache.
- Agliu: L'agliu hè unu di l'alimenti pruibiti per i cani. Tuttavia, questu alimentu hè un eccellente antibioticu, antifungale, antivirale, antisetticu, chì lotta contr'à diversi batteri, funghi è virus. Regula ancu a flora intestinale, combatte alcune infezioni urinarie è riduce u colesterolu. Inoltre, hè un eccellente dewormer naturale, chì respinge parassiti interni è esterni. Se vulete più nantu à l'usi benifichi di l'agliu, vedi u studiu "Agliu: Amicu o Inimicu? "Publicatu in Dogs Naturally Magazine, aprile 2014.