Cuntenutu
- Chì hè u sindrome di Cushing?
- I sintomi di u sindromu di Cushing in i misgi
- Diagnosticu di a Sindrome di Cushing
- Trattamentu di u sindromu di Cushing
I misgi sò animali chì sò generalmente in bona salute, ancu s'ellu ùn vole micca dì chì tutti i segni chì pudessinu indicà un prublema devenu esse ignorati, chì u diagnosticu precoce hè di primura per ogni ripresa. Trà ste pussibule malatie, ci sò da e più cumune à quelle più rare, ma chì hè altrettantu necessariu di sapè in casu chì u vostru misgiu ne soffre. Hè per quessa chì in questu articulu PeritoAnimal parleremu U sindromu di Cushing in i misgi, i so sintomi è trattamenti.
Chì hè u sindrome di Cushing?
Chjamatu ancu iperadrenocorticismu felinu (FHA), hè un malatia grave ma raru in i misgi, causatu quandu l'hormone cortisol hè eccessivamente accumulatu in u sangue. Questu eccessu pò avè duie cause: un tumore situatu in e ghiandole surrenali, chì si chjama surrenale Cushing, o un tumore in l'ipofisi.
In i misgi, solitu cumparisce più spessu quandu l'animali hè medicatu cun steroidi o quandu soffrenu di diabete. Tuttavia, hè sempre una cundizione assai pocu cumuna, di i quali ci sò stati pochi casi è chì u trattamentu hè sempre in studiu. Soprattuttu in i misgi adulti è vechji, essendu più propensi à i cruci di capelli corti, in particulare e femine.
I sintomi di u sindromu di Cushing in i misgi
I sintomi varienu da un felinu à l'altru è ponu esse cunfunditi cù altre malatie, dunque serà necessariu un diagnosticu adeguatu. Tuttavia, i più cumuni sò:
- Urinazione frequente è abbundante.
- Sete eccessiva.
- Appetite.
- Letargia.
- Gonfiore addominale.
- Debbulezza generale.
- Perdita di capelli, in particulare nantu à u corpu.
- Tende à apparisce contusioni.
- Pella fina è fragile, fragile.
- Respirendu duru.
Diagnosticu di a Sindrome di Cushing
A cunferma di a malatia hè un pocu cumplicata è richiede parechji studii chì devenu esse realizati à pocu à pocu:
- Prima di tuttu, serà necessariu parechje prove di sangue è urina, cù qualchì ora à mezu. Dunque, hè pussibule chì u ghjattu duverà stà in l'uspidale per uni pochi di ghjorni per fà e prove.
- Scuntrà u storia clinica felina hè di primura per rilevà prublemi pussibuli per via di medicazione o tendenza à certe malatie.
- Studi cume radiografie, raggi X per osservà u statu di u fegatu, MRI, test di suppressione è test di stimolazione ACTH sò necessarii per ghjunghje à un diagnosticu definitivu.
Trattamentu di u sindromu di Cushing
Prima, deve esse basatu annantu à u eliminazione di i tumori chì causanu u sindromu. Sia l'eliminazione di i tumori surrenali sia i pituitari sò operazioni delicate cun un elevatu tasso di risicu.
Per evità a chirurgia, hè spessu preferibile trattà tumori cù droghe diverse, cume metyrapone. Tuttavia, sta malatia rara ùn hà ancu micca un trattamentu definitivu, è parechji misgi ùn rispondenu micca di manera satisfacente à i medicazione o ùn sopravvivenu micca à a chirurgia.
Se u ghjattu usa medicazione chì cuntene corticosteroidi, questi devenu esse interrotti, ma à pocu à pocu per luttà contr'à a dipendenza di a sustanza. Ci hè ancu un trattamentu omeopaticu, chì cunsiste à aduprà una sustanza pensata per curà l'effetti di u cortisolu.
Sfurtunatamente, in nisunu di questi casi hè garantita una guarigione è spessu ùn hè micca pussibule d'ottene miglioramenti maiò in a salute di l'animale. Tuttavia, vi raccomandemu di seguità u i cunsiglii di u vostru veterinariu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.