Cuntenutu
O Cat siamese vene da l'anticu regnu di Sion, l'attuale Tailanda. Hè da u 1880 ch'ella principia à esse scambiata cun ellu in spedizioni versu u Regnu Unitu è più tardi versu i Stati Uniti. In l'anni cinquanta di u 20u seculu, u ghjattu Siamese hà cuminciatu à guadagnà impurtanza, essendu sceltu da parechji allevatori è ghjudici cum'è membri di cuncorsi di bellezza. Senza dubbitu, a razza di misgi siamese hè a più pupulare trà i brasiliani, è hè ancu una di e razze di misgi più pupulari in u mondu. U so mantellu marrone, u musu neru è l'arechje cù l'ochji turchini chjama l'attenzione micca solu per a so bellezza, ma ancu per a praticità di cura, postu chì hè una razza chì di solitu ùn dà assai travagliu in termini di bagnu è spazzolatura, è hè abbastanza cumpagnabile.
Pudemu truvà duie varietà di cat siamese:
- U ghjattu Siamese mudernu o Siamese. Hè una varietà di u misgiu siamese apparsu in u 2001, chì circava un stile più finu, più longu è più urientale. I colpi sò marcati è pronunziati. Hè u tippu u più adupratu in cuncorsi di bellezza.
- U gattu Siamese tradiziunale o Thai. Hè probabilmente u più cunnisciutu, a so custituzione hè tipica di un misgiu cumunu cù i culori tipichi è originali di u misgiu siamese tradiziunale.
E duie varietà sò caratterizate da u so schema di culori puntatu tipica, a culurazione scura induve a temperatura di u corpu hè più bassa (estremità, coda, visu è arechje) chì cuntrasta cù i toni di u restu di u corpu di u felinu. Amparate più nantu à sta razza felina in questu articulu PeritoAnimal in quale spiegemu più nantu à u so aspettu fisicu, u caratteru, a salute è a cura.
Surghjente
- Asia
- Tailanda
- Catigurìa IV
- coda fina
- Forti
- Sveltu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- 3-5
- 5-6
- 6-8
- 8-10
- 10-14
- 8-10
- 10-15
- 15-18
- 18-20
- Attivu
- surtendu
- Affettuosu
- Intelligente
- Curiosu
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
Aspettu fisicu
- O Cat siamese Hà un corpu orientatu di medie dimensioni è hè caratterizatu da esse bellu, elegante, assai flessibile è musculatu. Ogni volta chì pruvemu à maximizà stu tippu di qualità. U pesu varieghja trà masci è femine, chì u so pesu varieghja trà 2,5 è 3 chilò, mentre chì i masci solitamente pesanu trà 3,5 è 5,5 chilò. In quantu à Culori ponu esse: Puntellu di sigillu (marrone scuru), Puntellu di cicculata (marrone chjaru), Puntellu turchinu (grisgiu scuru), Puntellu lilla (grisgiu chjaru), Puntellu rossu (aranciu scuru), Puntellu crema (aranciu chjaru o crema), Cannella o Biancu.
- u ghjattu tailandese Ancu se mostra sempre una bella è elegante qualità, hè più musculatu è hà e gambe di lunghezza media. A testa hè più tonda è più occidentale è ancu u stile di u corpu chì hè più compactu è più tondu. In quantu à Culori ponu esse: Puntellu di focu (marrone scuru), Puntellu di cicculata (marrone chjaru), Puntellu turchinu (grisgiu scuru), Puntellu lilla (grisgiu chjaru), Puntellu rossu (aranciu scuru), Puntellu crema (aranciu chjaru o crema) o Puntellu Tabby . I dui tippi di Siamesi anu sfarenti mudelli di culore ancu se anu sempre a caratteristica puntatu tipicu.
U misgiu siamese hè ancu cunnisciutu per avè una cundizione chjamata strabismu, una di e malatie più cumune di i misgi siamesi, chì sò l'ochji incruciati, dendu l'impressione chì u ghjattu hà l'ochji incruciati, tuttavia, trà i criatori serii oghje, sta cundizione hè dighjà cunsideratu cum'è un errore geneticu, chì l'allevatori cercanu di ùn propagà micca à e future lettere.
Ci sò altre razze di misgi chì anu e listesse caratteristiche di culore di mantellu è ochji turchini chì i Siamesi, per esempiu, a razza chjamata Sacru di Birmania, cù un mantellu longu, è chì hè spessu cunfusa cù i Siamesi è cunnisciuta popularmente cum'è i Siamesi à i capelli lunghi. Tuttavia, a razza di i misgi siamesi ùn hà micca variazioni di culore, cum'è l'altre razze di misgi chì anu diverse mudelli di culore in a listessa razza cum'è u Maine Coon è u Ragdoll (chì anu ancu mudelli di culore simili à i Siamesi, trà i più varii in u so propiu corsa).
i cuccioli di sta razza sò tutti nati bianchi è acquistate i culori caratteristici è u mantellu mentre crescenu, partendu da a seconda o terza settimana di vita, in quale solu u musu, a punta di l'arechje, e zampe è a coda s'oscuriscenu prima, finu à chì trà 5 è 8 mesi, u ghjattu hè dighjà hè cù tuttu u mantellu è e caratteristiche definitive. Un Siamese adultu pò pisà trà 4 è 6 kg.
Caratteru
Si distingue per l'iperattività cumuna in i misgi d'origine asiatica è ancu per a so grande agilità. Hè un cumpagnu felice, divertente è affettuosu. Hè un ghjattu attivu è affabile.
i Siamesi sò misgi assai fideli è fideli à i so patroni, cù quale volenu esse è dumandanu attenzione. Hè una razza assai spressiva è capisce ciò chì ci volenu trasmette hè faciule, sia l'affettu sia ciò chì ùn li piace micca. A seconda di u caratteru di u ghjattu, pò esse assai socievule è curioso, ancu se in casi menu cumuni pudemu avè un gattu spaventosu, chì quantunque serà felice cù l'arrivata di ghjente nova in casa.
Sò assai cumunicativi, è miaula per qualcosa. S'ellu hè felice, felice, arrabiatu, miaula s'ellu hè svegliatu, è miaula quandu vole manghjà, allora hè una bella razza per quelle persone chì amanu parlà cù i so animali è esse risposte.
Hè una razza cù un temperamentu è un cumpurtamentu assai amichevuli, è sò assai attaccati à a so famiglia è à u so tutore, è ùn hè micca solu perchè u pruprietariu li nutrisce, cum'è parechje persone pensanu. U Siamese hè quellu cat cat chì li piace dorme nantu à a testa cun voi tutta a notte, è chì vi seguita intornu à a casa ùn importa induve site, solu per esse vicinu à a vostra presenza. Propiu per questa ragione, ùn hè micca un misgiu chì li piace à esse solu, postu chì si ponu sente depressi è arrabbiati senza a presenza di u pruprietariu per un bellu pezzu.
Malgradu avè un spiritu curioso è esploratore, micca un ghjattu assai attivu, è cum'è tutti i misgi, dormenu circa 18 ore à ghjornu, ma anu bisognu di ghjucà è esercitassi ogni ghjornu per evità l'obesità, chì hè di più in più cumuna trà i Siamesi.
Salute
u misgiu siamese anu generalmente una bona salute, prova di questu sò i 15 anni di speranza di vita media di a razza. Eppuru, è cum'è in tutte e razze, ci sò e malatie chì ponu esse più presenti:
- u strabisimu
- Infezioni respiratorii causate da virus o batteri
- Malatie cardiache
- poca circulazione
- L'obesità in età vechja
- Otite
- Surdità
Se fate attenzione à u vostru misgiu chì a cura di ellu è li dà assai affettu, uttene un amicu chì serà cun voi per un bellu pezzu. U siamese di più vita avia 36 anni.
cura
Hè razza soprattuttu pulita è tranquilla chì passerà longhe stonde à pulì. Per questa ragione, lavallu una o duie volte à a settimana serà più cà abbastanza. Hè ancu impurtante ch'elli esercitinu per mantene a so qualità di velocità, forza è apparenza.
In quantu à a furmazione di i misgi, vi cunsigliemu di esse fermu è paziente cù u ghjattu, senza urlà nè mustrà ostilità, qualcosa chì rende solu u vostru gattinu siamese nervosu.
Curiosità
- Ricumandemu di sterilizà u ghjattu Siamese postu chì hè specialmente prolificu, chì pò causà gravidanza indesiderata o prublemi infettivi.
- I misgi in calore tendenu à meulà assai forte.