Cuntenutu
- Ci sò e ranochje velenose in Brasile?
- Tipi di ranochji velenosi
- A rana a più velenosa di u mondu
- rospi velenosi in Brasile
- Elencu cumpletu di e ranochje velenose di a fauna brasiliana
I Rospi, cum'è e ranochje è e ranochje, facenu parte di a famiglia di e ranochje, un gruppu di anfibi chì si distingue per l'assenza di una coda. Ci hè più di 3000 spezie di sti animali in u mondu è, solu in u Brasile, hè pussibule truvà 600 d'elli.
Ci sò e ranochje velenose in Brasile?
In a fauna brasiliana pudemu truvà parechji animali velenosi è periculosi, ch'elli sianu ragni, serpi è ancu ranochje! Ùn puderete mai avè imaginatu chì un tale animale puderia micca esse innocu, ma a verità hè chì ponu esse periculosi è ci sò e ranochje velenose in Brasile!
Tipi di ranochji velenosi
I Rospi, è ancu e ranochje è e ranochje, facenu parte di u famiglia di a ranochja, un gruppu di anfibi chì si distingue per l'assenza di una coda. Ci hè più di 3000 spezie di sti animali in u mondu è, solu in u Brasile, hè pussibule truvà 600 d'elli.
Parechje persone sò disgustati di st'animali per via di a so pelle elastica è di u modu in u quale u muvimentu si move quandu gracchianu, ma hè impurtante ricurdà chì sò essenziali per l'equilibriu di a natura: cù una dieta basata in insetti, e rane aiutanu à cuntrullà l'eccessu di mosche è zanzare.
U principale diffarenza trà rospi è ranochje, cum'è e ranochje, hè chì anu a pelle più secca è menu lucente, in più d'esse più robusta. A similarità trà questi ultimi dui hè più grande, tuttavia, e ranochje anu a capacità di saltà è scalà l'arburi è e piante alte.
Queste ranochje anu lingue appiccicose, allora quandu vedete un insettu avvicinassi, basta à prughjettà u vostru corpu è liberà a lingua, appiccicà u vostru cibu è tirallu indietro. A so ripruduzzione si faci attraversu l'ova chì sò depositate in ambienti esterni. E rane sò generalmente innocu è ùn ponu micca periculu per l'omu. Ma certi gruppi, carattarizati da i so culori culpevuli, cume s'elli fussinu stati dipinti à a manu, cuntenenu alcaloidi di a pelle.
Queste sostanze sò ottenute da l'alimentu di e ranochje, chì manghjanu acari, formiche è piante chì cuntenenu dighjà alcaloidi. Malgradu e so pruprietà tossiche, l'alcaloidi presenti in a pelle di i rospi sò stati studiati per u pruduzzione di droga capace di curà varie malatie.
In questa famiglia, ci sò parechji tippi di rane velenose chì duvete esse cuscenti.
A rana a più velenosa di u mondu
À solu 2,5 centimetri, u picculu rana poison dart poison (Phyllobates terribilis) ùn hè micca solu u a rana a più velenosa di u mondu, oltre à figurà in a lista di l'animali terrestri i più periculosi. U so corpu hà un tonu giallu assai vivu è luccichente, chì, in natura, hè un segnu chjaru di "periculu, ùn vi avvicinate micca troppu".
Sta spezia appartene à u genaru Filobati, capitu da a famiglia Dendrobatidae, culla di e ranochje periculose chì vemu intornu. Tuttavia, vale a pena di ricurdà chì nimu ùn pò paragunà cù a nostra piccula rana d'oru. Meno di un grammu di u so velenu hè abbastanza per tumbà un elefante o un essere umanu adultu. A tossina diffusa nantu à a vostra pelle hè capace, da un semplice toccu, di paralizà u sistema nervosu di a vittima, rendendu impussibile a trasmissione di l'impulsi nervi è a mossa di a musculatura. Questi fattori portanu à fallimentu cardiacu è fibrillazione musculare in pochi momenti.
Uriginariu di Culumbia, u so habitat naturale hè fureste temperate è assai umide, cù una temperatura intornu à 25 ° C. Sta rana hà avutu u nome di "dardi velenosi" perchè l'Indiani anu adupratu u so velenu per copre a punta di e so frecce quandu sò surtiti à caccia.
A storia hè un pocu spaventosa, ma ùn ci vole micca à scurdassi chì a rana d'oru ùn aduprà micca u so velenu contr'à noi se a truvemu in i boschi. E tossine sò liberate solu in situazione di periculu estremu, cum'è metudu difensivu. In altre parolle: solu ùn fate micca cun ella, ùn si mette micca cun voi.
rospi velenosi in Brasile
Ci sò circa 180 spezie di dendrobatidaes in u mondu sanu è, attualmente, si sà chì almenu 26 d'elli in Brasile, cuncentratu sopratuttu in a regione chì cumpone u Foresta amazzonica.
Parechji esperti dicenu chì ùn ci hè nisuna incidenza di rospi di u genaru Filobati in paese. Tuttavia, avemu anfibi di u gruppu Dendrobati chì, postu chì appartenenu à a stessa famiglia, portanu caratteristiche simili, cum'è una preferenza per e fureste temperate, un clima umitu è campi terrestri, ma, soprattuttu, hè necessariu spiegà chì Dendrobati sò velenosi cum'è alcuni di i so cugini chì truvemu in altre regioni.
Stu genaru cumprende un gruppu speziale di ranochje, cunnisciutu cum'è punta di freccia, postu chì sò stati ancu aduprati da l'Indiani per rivestisce e so armi.Le caratteristiche principali di l'animali chì custituiscenu stu gruppu sò a culurazione intensa di a so pelle, un segnu silenziu di u velenu ch'elli portanu. Ancu s'ellu ùn si compara micca rana poison dart poison, ste ranochje ponu esse letali, se e so tossine venenu in cuntattu cù una ferita nantu à a pelle di a persona chì li manipula, ghjunghjendu à u sangue di a persona. Eppuru, u so velenu ùn seria guasi micca fatale, à menu chì ùn sianu inghjuttiti da qualchì predatore, oppò!
Parechje di e ranochje chì truvemu trà e punte di freccia sò state scoperte da pocu è, dunque, hè sempre assai difficiule di differenzialle quì in Brasile. Malgradu avè i so nomi scentifichi specifichi, finiscenu per ghjunghje à a cunniscenza pupulare cum'è s'elli fussinu una sola spezia, per via di e so caratteristiche simili.
Elencu cumpletu di e ranochje velenose di a fauna brasiliana
Appena per curiosità, eccu u listinu cumpletu di e ranochje velenose chì pudemu truvà in u paese. Alcuni sò stati scuperti menu di dece anni fà è si crede chì ci sò assai altri in tuttu u paese chì ùn sò ancu stati registrati.
- Adelphobates castaneoticus
- Adelphobates galactonotus
- Adelphobates quinquevittatus
- Ameeraga berohoka
- Ameerega braccata
- Flavopicte Ameerega
- Ameerega hahneli
- Macero Ameerega
- Ameerega petersi
- Picte Ameerega
- Ameerega pulchripecta
- Ameerega trivittata
- Steindachner leucomela dendrobates
- Dendrobates tinctorius
- Hyloxalus peruvianus
- Hyloxalus chlorocraspedus
- Ranitomeya amazzonica
- Ranitomeya cyanovittata
- Ranitomeya defleri
- Ranitomeya flavovitata
- Ranitomeya sirensis
- Ranitomeya toraro
- Ranitomeya uakarii
- Ranitomeya vanzolinii
- Ranitomeya variabilis
- Ranitomeya yavaricola